Kuva Kuva

Laatikko öljyt?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

jaaha, hakua käytetty ja nyt ollaa tarpeeks lähellä asiaa...

kummasta laatiokosta ne öljyt katoaa toiseen? jakiksesta päälaatikkoon vai?
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Silleen se mulla ainakin tekee, jakis on kuiva ja pääloota täys oljyä.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

joo jakis tyhjenee, sieltä tosiaan voi kadota melkein kaikki.
Itellä oli noin 3desiä öljyä jakiksessa, hetken ihmettelin mihis helvataan on kadonnu kun ei auto tiputakkaan sieltä vaihteiston kohdilta.:)
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

no niin, ja sitte ku kytkin akselin stefa on paskana niin on kytkinkoppa täys öljyä ja katastrof on valmis:) perkule ku kaikki paikat ollu öljyssä ja tuntu et öljyt hukkuu joka puolelta moottori+vaihteisto+jakis.

no lääke on uusi kone+ uusi sfefa laatikkoon ja letku vaihteiestojen väliin. tarttee joku banjopultti liitin letku käydä teettämäs.
kiitos tiedoista.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

burton kirjoitti:jaaha, hakua käytetty ja nyt ollaa tarpeeks lähellä asiaa...

kummasta laatiokosta ne öljyt katoaa toiseen? jakiksesta päälaatikkoon vai?
On myös nähty tilanne, että pääloota puskee jakikseen.

Muuan tuttu vasta remppasi (=vaihtoi) moisen päälootan.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Tähän topicciin sopineen myös tällänen kyssäri,.
ostin 20l astian teboilin loota öljyä, jossa on api gl4 ja 5 luokitukset.
Mikä estäis laittamasta tota samaa periin kun niissä se luokituskin on??
sen ymmärsin että lootaan ei saanu laittaa sitä perä öljyä synkrojen takia
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jos kerran luokitus löytyy niin eipä sitä mikään estä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Ei mikään estä ja toimiikin kumpaankin.Tosin taannoin vain 75w-90 öljystä löytyi kumpikin luokka.

Mutta voimansiirrossa aina tärkeintä tuo GL-luokitus,siis mekaanisessa/manuaalisessa.Tomaatit erikseen.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

en tiedä mitä helvettiä olin kaupassa lukenu, ei siinä purkissa ollukkaan kun gl4 luokitus. täytys kai ostaa rillit.

Teboilin traktori spesiaalissa oli kummatkin luokitukset 10w-30 se vihree pönikkä. sitä ilmeisesti vois laittaa jokapaikkaan käy myös koneeseen :shock:
on vielä halvin purnukka, miten ihmeessä?
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Täyttää kaikki luokitukset,muttei niin hyvää mihinkään kuin mitä ns. tietyn käyttötarkoituksen öljyt.

Sopivaa traktorimiehille jotka haluavat säästää kuluissa,mutta ainakin akseleihin laittaisin ihan oikeat hypoidiöljyt.
Useimpiin uusiin traktoreihinkaan ei saa enää käyttää noita yleisöljyjä,siitä voinee vetää hieman johtopäätöksiä kyseisen öljytyypin laadukkuudesta.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Pitää olla kato maajusseille semmonen öljy mitä voi kaataa joka reikään ilman että siitä tulee isoa vahinkoa :D :D :D

Ja sitten se herneet...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Juu, yksi jakolootaremppa sillä s...tanan yleisöljyllä on kopastu. Piti heikolla hetkellä kerran ostaa.

Purkin kyljessähän lukee kaikki mahdolliset luokitukset 10-30, gl4, gl5 jne.

Ei varmasti voi samassa voiteessa olla moiset luokitukset niin, että sillä jotain oikeesti tekis.

Kuinkahan monta Valmettia silläkin voiteella on ennenaikojaan haudattu...
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Traktoriöljyhuumassa unohtuu monilta, että viskositeetti on se tärkein asia. Lisäaineluokitukset on vasta toinen asia. 10W30 litkua kun laittaa Cruiserin laatikkoon ja periin niin kohta ne laulaa kaikki. HJ:n laatikoista suuri osa säretty noilla. Traktorissa kuuluu käyttää tommosia litkuja, Monissa traktoreissa se sama liemi on vaihteisto-, perä- ja hydrauliikkaöljy, vaihdelaatikko/perä on samalla hydrauliöljysäiliö. Mutta Cruiserissa ei tosiaan kuulu noita käyttää..
TP
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Traktoriöljyhuumassa unohtuu monilta, että viskositeetti on se tärkein asia
Joka menee siten että 80W-90 perä öljy vastaa viskositeetiltaan n.20W-40 moottoriöljyä.

Merkintä tapa on juuri tuo siksi ettei niitä vahingossa sotkettaisi,jos ja kun ei muisteta/osata lukea niitä API luokituksia.

Joka tapauksessa ei tuota universaali öljyä ole syytä käyttää muissa kuin traktoreissa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

täällä paikallisen volvo rekkojen merkkihuollon omistaja puheli että nyky rekkoihin laitetaan talveksi periin ja vaihdelootiin 80w-90 tilalle 15w40 (vissiinki moottori) öljyä ku voitelee kylmänä paremmin, ja paineen kesto melkein sama.

toi 10w-30 on niin litkua ettei olla enää itte käytetty edes traktorin tai hjn moottoreissa. kesät talvet on ollu 15w40.

että taitaa toi antsan muisti pelata viskositeeteista.
Vastaa Viestiin