Kuva Kuva

Kampiakselin stefan vaihto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Kampiakselin stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

hj60:nen vuotaapi öljyä... ...no eihän se mittään haittaa niin kauan kun on mitä valua. =) Öljy tipat jää siihen kytkinkopan alimpaan kohtaan ja öljypohjan alimpaan kohtaan. Venttiili kopan kannen välistä vuotaa kans mut se on varmistettu et jostain alempaakin vuotaa. veikkaan sitä kampiakselin stefaa "taaimmaista".
minkä lainen on vaihtaa tuo stefa... ...vinkkejä ja neuvoja kaivataan.

kiitos!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Öljyt ulos moottorista, moottori tai vaihdelaatikko pois, kytkin pois, vauhtipyörä pois ja eikun tiivistettä vaihtamaan. Kootaan päinvastaisessa järjestyksessä, aikaa kuluu veren, hien ja irronneiden sormien määrän neliöön.

Eli menee välillä urheilun puolelle, etenkin jos laatikkoa irroittelee. Kannattaa vaihtaa kytkin ja asetelma samalla ja vähän kokeilla heiluttelemalla vaihdelaatikon kytkinakselia ettei ole turhaa välystä, ja tietysti uusi tiiviste tälle kytkinakselille.

Oikeastaan tuo lienee paljon helpompi moottoria irroittamalla. Vaatii kyllä kunnollisen moottorinosturin, HJ:n kone ei ole sieltä kevyimmästä päästä mitä autoihin on keksitty asentaa.
e_lappala
Viestit: 19
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 8:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti - Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja e_lappala »

Ei kai tuossa tarvii puottaa öljyjä koneesta pois?

Eilen alotettiin LJ70:n kytkimen vaihto, otettiin vaan vaihelaatikon puolelta irti. Oli kytkimen levyt melko lopussa, ei ihme ettei tahtonut pitää välillä ollenkaan. Vaikuttaa olevan tuon auton ensimmäinen kytkin, kilometrejä nyt mittarissa vain 317k. Lähinnä sitä stefaahan myökin ruettiin vaihtamaan, mutta pitää näköjään vaihtaa kytkin ja se vauhtipyörän silmälaakeri samalla. Etukardaanin ensimmäinen ristikko oli myös oikeesti hajalla ja siitä se jakolaatikon stefa vuotaa, samoin öljypohjan tiiviste.

Yksi kysymys olisi tuohon remonttiin liittyen,
Paljonko on tuon 2L-T:n vauhtipyörän kiristysmomentti?
Ainiin ja toinen kysymys, mikä se on se jakolaatikon kylessä oleva mötikkä, johon menee jarrulta tyhjät letkut?
Ja ei kahta ilman kolmatta, millainen operaatio on tuon öljypohjan tiivisteen vaihto, vai onko siinä mitään erikoista?
Vastaa Viestiin