Sivu 1/2
Öljynpaine
Lähetetty: Su Marras 06, 2005 9:36 am
Kirjoittaja Vieras
Millä tasolla HJ 61ssä öljynpainemittarin viisarin tulisi olla?Missä vaiheessa kannattaa ryhtyä toimenpiteisiin? Niin ja mihin?Omassa 550 tuhatta ajetussa hojossa viisari on lämpimänä siinä toisen viivan kohdilla (siis 2. alhaalta), kylmänä jonkun verran ylempänä. Asiantuntevista vastauksista etukäteen kiitoksia

Lähetetty: Su Marras 06, 2005 11:19 am
Kirjoittaja Cental73
se on arpapeliä toi hoijakan öljynpainemittari. Noi lukemat kuulostaa normaalilta. Mulla myös niillänurkin, ja ajettu 350 tkm. Jos paineet liian alhaiset EDIC kyllä katkasee käynnin.
Lähetetty: Su Marras 06, 2005 12:05 pm
Kirjoittaja Vieras
EDIC

Lähetetty: Su Marras 06, 2005 12:57 pm
Kirjoittaja JAWA
öljynpaine
Lähetetty: Su Marras 06, 2005 9:38 pm
Kirjoittaja dirtyhj
hj61:n öljynpainemittari näyttää usein pienempiä lukemia kuin 60:n,mittari on vähän eri näköinen,mutta vaihtokelpoinen mallista toiseen.Koneen kyljessä oleva isompi (mittarin)anturi on sama molemmissa;61-mallissa ei pienempää anturia olekaan, koska 61:ssä EI OLE EDIC-systeemiä.Tarkista ihmeessä öljynpaineet korjaamolla!Muuten,mekaaninen mittari löytyy mm.MB-henkilöautoista,vuotaa joskus jaloille! T.dirtyhj
Re: öljynpaine
Lähetetty: Su Marras 06, 2005 10:08 pm
Kirjoittaja Gravehill
dirtyhj kirjoitti: koska 61:ssä EI OLE EDIC-systeemiä.
Eikä myöskään automaagilodjulla varustetussa hj60:ssä, ei sillä että niitä suomeen olis tuotukaan mutta tota pilkkua on niin mukava nusasta

Lähetetty: Su Marras 06, 2005 10:45 pm
Kirjoittaja dirtyhj
hyvä!Aina oppii jotain uutta!
Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 11:43 pm
Kirjoittaja hampuusi
Mikä systeemi tuo "edic" on ja miten se toimii. Elikkä hj60 se on perus versiossa ja 61 ei?
Lähetetty: Ti Marras 08, 2005 8:34 am
Kirjoittaja komk
hampuusi kirjoitti:Mikä systeemi tuo "edic" on ja miten se toimii. Elikkä hj60 se on perus versiossa ja 61 ei?
Systeemiin kuuluu ohjainrelepoksi, sähkömoottori syöttöpumpun kylkeen ja öljynpainekello.
Kun öljynpaine laskee alle 0.3 bar niin kone sammutetaan.
Lisäksi moottori vetää syötöt tappiin starttausvaiheessa.
Sama moottori myös sammuttaa koneen eli pudottaa syötöt pois sammutettaessa.
-jm
Lähetetty: To Heinä 21, 2011 2:45 pm
Kirjoittaja kossu
meinaa olla kans hj kuusykkösessä olla paineet hakusessa.pikkusen nousee tyhjä käynnillä alimman viivan päälle ja ajaessa lähes toiseen viivaan. onko syytä huoleen? maanantaina pitäis mennä korjaamolle mittauttaan oikeen lukemat.

Lähetetty: To Heinä 21, 2011 4:34 pm
Kirjoittaja hj60
Ei niitten tartte juuri mihinkään siinä mittarissa noussakkaan:
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=8225 Tuolla on myös ohjearvot jos meet sinne korjaamolle mittauttaan.
Kuulemma uuemman mittariston manuaalissa oli vastaavat asteikot ilmotettu, en oo saanu kuvaa...
Turhanpäivästä ressiä luo tuo mittari, ku ois vaan valo niin ei kenenkään tarttis ihmetellä suotta.
Tuo EDIC:in 0,3 bar on normaali öljykello, sama joka on esim. corollien ym. valoa varten... Ja ennenku kukaan ihmettelee enempää, niin sehän vaan maadottaa tai ei maadota, joten se on sama oli sähköt sitte 12 V tai 24 V.
Lähetetty: To Heinä 21, 2011 6:13 pm
Kirjoittaja kossu
kaverilla oli semmonen tarvikemittari joutilaana hyllyssä ja ruuvattiin se paikoilleen niin kyllä sieltä paineet löyty.tyhjä käynnillä 1,5 ja kahella tonnilla 3 kg.että taas turhia syjän vaivoja.kiitos kumminki vastauksesta.
Lähetetty: To Heinä 21, 2011 7:20 pm
Kirjoittaja hj60
Oleppa hyvä vaan.
Lähetetty: Su Heinä 24, 2011 7:27 pm
Kirjoittaja Kontio
Otin kuvan tänään, kun autolla oli sellainen puolen tunnin ajo takana, ja nyt kuvassa juuri moottori käy tyhjäkäyntiä. Tuosta näkee kuinka alas oma mittari menee tyhjäkäynnillä, ja kuitenkin koneessa on paineita.

Lähetetty: Ma Heinä 25, 2011 1:23 pm
Kirjoittaja kossu
tutulta näyttää.
