Kuva Kuva

HJ61 öljyn kulutus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

v.mustajarvi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 16, 2013 9:14 pm
Paikkakunta: Karvia

HJ61 öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja v.mustajarvi »

Terve,

Mikä on mielestänne kohtuullinen öljyn kulutus HJ61, ettei tarvitse vielä hirveästi huolestua? Tutuilta olen kuullut että aina ne vähän kuluttaa, mutta mitään tarkkoja määriä ei ole kerrottu.

Ostin HJ61 pelkästään metsästyskäyttöön, joten kilometrejä ei hirveästi kerry ja nyt kun olen seuraillut kulutusta niin vie jopa 1l/1000km.

Paljonko teillä on kulutus? Mitä lähtisitte ensimmäisenä tutkimaan?

Joku on puhunut venttiilinvarren ohjurikumeista, mutta taitaapi kone olla tällä kulutuksella jo sen verran harva että menee suoraan mäntien kautta?
v.mustajarvi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 16, 2013 9:14 pm
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja v.mustajarvi »

Oho, piti laittaa tekniikkakeskustelun puolelle, mutta tuli vahingossa yleiseen. Saako siirrettyä jotenkin?
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Mun auto on semmonen että vaihtovälillä ei ole tarvinnut lisätä eli on pysynyt mitta-alueella (litra?) sen 10000km. 5w-40 mobil rf ollut pääosin käytössä.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

vartiainen kirjoitti:Mun auto on semmonen että vaihtovälillä ei ole tarvinnut lisätä eli on pysynyt mitta-alueella (litra?) sen 10000km. 5w-40 mobil rf ollut pääosin käytössä.
Sama vika rahikaisella, eli ei ole 61:iin öljyä tarvinnut kympin vaihtovälein lisäillä. Tiedä kyl sitten paljonko öljystä on jo naftaa vaihtojen aikaan.
#428
parukit
Viestit: 108
Liittynyt: To Marras 15, 2012 8:25 pm
Paikkakunta: Ypäjä

Viesti Kirjoittaja parukit »

Eilen vaihdoin öljyt; Olisikohan 3 mm alentunut mittatikun yläreunasta vaihtovälin 6000 km aikana. Edellinen oli Teboil King Diamond 5W40 ja nyt laitoin Sunocon Gold 5W40. Autolla ajettu 594600 km.
Vastaa Viestiin