Sivu 1/1

HJ:n kytkin kantaa

Lähetetty: Ke Syys 24, 2014 4:56 pm
Kirjoittaja leukku
Missä vika kun kytkin alkaa kantamaan, luistamaan. Vapaa liike loppuu. Työsylinteriltä kun aukasee ilmausruuvin painaa sylinterin pohjaan niin taas toimii. Ihan kun mäntä ei pääse tarpeeksi palautumaan. Työsylinteri uusi ja pääsylinterissä uuet sisuskalut. Tehostinhan tässä ei toimi kun pääsylinteri vuoti nesteet sinne ja se meni horoksi. Pelasi jonkin aikaa työsylinterin vaihon jälkeen. Pitääkö se palautin jousi olla kytkinvivussa kun oon jossakin hj:ssa semmosen nähnyt.

Lähetetty: To Syys 25, 2014 4:05 pm
Kirjoittaja bj45lava
Letkukin vois olla rikki, niin ettei päästä painetta palaamaan...

Lähetetty: To Syys 25, 2014 8:57 pm
Kirjoittaja osilpi
Minulla oli vastaavaa ongelmaa, joka ratkesi patenttivirityksellä eli rakentamalla lstoppari kytkinhaarukalle.

Ongelmana oli siis, että kytkin alkoi kantaa, kun autolla ajoi puolisen tuntia tai yli, ja millään muulla konstilla ei ratkennut. Nyt pelannut ongelmitta.

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=12232&highlight=

Lähetetty: Pe Syys 26, 2014 4:45 am
Kirjoittaja leukku
Ei sulla ois kuvaa laittaa siitä. Tuota letkurikkoa kans mietin vaikka päällepäin on ehjä niin voihan se sisältä olla rispaantunut.

Lähetetty: Su Syys 28, 2014 8:10 pm
Kirjoittaja osilpi
Ei ole kuvaa, mutta kummoinen ei ole osakaan. Ihan suora lattaraudan pätkä, olisko ollut noin 15x2 cm, johon porataan sopiviin kohtiin reiät, joista kiinnitys kytkimen työsylinterin pultinreikiin (työsylinterin ja vaihteiston väliin).
Lattaraudan päähän hitsasin mutterin kylkeen, johon pitkä pultti, jolla hain stopparille sopivan pituuden.

Vilkuile sitä työsylinteriä ja pyydä kaveria painelemaan kytkintä, niin äkkiä saat selville tuon stopparin suuruusluokan.

kytkin

Lähetetty: Ma Syys 29, 2014 9:35 pm
Kirjoittaja akipell
pitää sielä työsylkyllä palautusjousi olla ,ite rikoin paineasetelman ilman jousta kun pumppasin.

Lähetetty: Ma Syys 29, 2014 10:36 pm
Kirjoittaja Jussi
Millaiset oireet tuosta paineasetelman rikkomisesta tuli?