Mek vinssin sokkatappi
Valvoja: Käyttäjä
Mek vinssin sokkatappi
Moi, tossa asennellessani Rjiin-90 yks-suuntaselle ulosotolle oikeinpäin pyörivää vinssiä (BJ-75 -89). Tilasin "marmoritiskiltä" kaksi erilaista sokkatappia, kun myyjä sanoi olevan eri vaihtoehtoja vuosimallien mukaan. Toinen on -80-82 ja toinen sokkatappi on uudemmille. Hinnat oli 9€ja 13€ kpl. Mitään kovuuseroa en viilaamalla huomannut, mutta mikrometrillä mitattuna alkoi eroa löytyä. Vanhempi oli 3.95mm paksu ja se uudempiin oli 4.28mm. Ehkä tässä tulee jokin murtolujuuden ero kun on eri paksuiset. Kertokoot kuka metallurgiasta ymmärtää. Ja kun itse laitoin 4mm putkisokan ,niin osaako kukaan sanoa mitä se kestää vetää verrattuna orig. sokkaan??? Toyotan omat sokat jätin muovipussiin ja laatikkoon.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Jos ymmärsin oikein Vartiaisen viestistä, on 4mm putkisokka kuin yhtä tyhjän kanssa. No mitäs kun laitetaan 4mm pultti mikä on kovuutta 12.9 tai 10.9? Sehän on aika paljon kovempi kuin 8.8 pultti. Jos nyt 4mm halkasijaltaan voi sanoa "pultiksi". 8mm tuntuu aika hurjalta .Mulla oli siinä valk. Ljiissä 6mm putkisokka ja sen sisälle vielä hakattu ohuempi putkisokka, eikä se katkennut koskaan. Käyrät ja omatekoset hitsatut nivelistä ja pooreistaan väljät kartaanit hajoaa jos niitä pyöritetään 4 vaihteella.Ainakin meteli ja ravistus on sellainen,kun tyhjäkäynnillä ja nelosella pyörittää.Enäänhän vinssin tarve ei ole hard core off road Venäjällä, vaan lähinnä että auto ja vene+traileri yhdistelmä nousee mökin pihalla järvestä ylös.
t.jp
t.jp

BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Totta tosiaan, mullahan on autotallin kellarissa vanha Hiltin naulapyssyn naulalaatikko vuodelta -72. Täytyykin mennä mittaamaan naulan paksuus, jos se vaikka menisi suoraan sokan paikalle poraamatta mitään reikää suuremmaksi. Tai jos tarvii porata ,niin mitä vähemmän sen parempi. Hiltin naulapyssyn naulan kovuus on jotain täysin tajutonta, kun se uppoaa betoniinkin.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36