Kuva Kuva

120 ongelmia

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

remuliini
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 7:29 pm
Paikkakunta: Espoo

120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja remuliini »

Hei,

reilut 2 vuotta ajanut nyt J120 Land Cruiserilla, ~109tkm -> 173tkm. Ennen omistukseeni tulemista autoon oli Saksassa vaihdettu moottori 108tkm kohdalla, Toyota maksoi koneen, tuolloin meni jakopää, alakerta, lohko ja turbo. Myös suuttimien vaihdosta on kuitit. Koneen vaihto oli n. 1kk ennen ostamista. Kone on 122kW D4D & automaattilaatikko.

Tämän kahden vuoden aikana on:
- revennyt polttoaineensyöttöputki kesken ajon, siihen jäi.
- hajonnut vetolevy, samassa yhteydessä turbiini piti korjata.

Lisäksi selkeästi kuluvista osista molemmat akut vaihdettu, ilmastointi huolletaan seuraavalla huoltokerralla, jakopää vaihdettu koneenvaihdon aikaan, oikealta puolelta menossa vaihtoon sisempi raidetangon pää.

Nykyongelmat:
- Tällä hetkellä auto resonoi D/ajo-vaihteella tyhjäkäynnillä, metallinen kilinä, joka hiljenee, kun ottaa kiinni pakoputken keskimmäisestä kumityynystä B-pilarin kohdalta. Otin pois lämpösuojalevyn, tällä kertaa ei ollut ongelmaa sen kiinnityspisteiden syöpymisessä. Googlen perusteella voisi olla ehkä jotain tekemistä moottorin kiinnikkeen kanssa tai sitten pakosarjan ongelma. Onko jollain näkemystä ja kokemusta?

- Takasumuvalo ei toimi. Polttimo vaihdettu ehjään, näytössä palaa sumuvalo, mutta lamppu ei syty, jonnekin se virta jää... autossa on vetokoukkukin.

- Moottorin vasen kylki on öljyinen, kuitenkaan öljyä ei näyttäisi kuluneen, Mistä voisi olla lähtöisin? Suodattimen tiiviste? Jokin muu?

J120 aiheuttaa enemmän huolestumista ajossa & äänistä kuin kuvittelin.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

No jo siinä on ollu kaikennäköstä.

Se sumuvalon toimimattomuus varmaan johtuu siitä peräkoukun pistokkeesta missä on se nasta mikä tunnistaa onko peräkärrynpistoke kiinni ja sammuttaa sumuvalot. Meillä oli ainakin just toi ongelma. Korjaantu kun vaihto uuden pistokkeen.
remuliini
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 7:29 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja remuliini »

Lienet oikeassa tuossa sumuvalossa. Aukaisin pistokkeen, ja se oli niin hapettunut, että oikein ihmetytti miten se voi vielä toimia.

Äänestä on videopätkä täällä:
http://vidd.co/ir0
remuliini
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 7:29 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja remuliini »

Pradopointissa tuli veikkauksena, että kyseessä voisi olla katalysaattorin irronneet sisukset. Kuulostaisi loogiselta ainakin; ja vaihtoehdoista melkein sieltä helpoimmasta päästä. Tuleeko kannatusta arviolle?

Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

remuliini kirjoitti:Pradopointissa tuli veikkauksena, että kyseessä voisi olla katalysaattorin irronneet sisukset. Kuulostaisi loogiselta ainakin; ja vaihtoehdoista melkein sieltä helpoimmasta päästä. Tuleeko kannatusta arviolle?

Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.
Voi hyvinkin olla. Pitääkö se tota rätinää vaan D päällä?
remuliini
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 7:29 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja remuliini »

ääni kuuluu vain D/4/3 jne ajovaihteella, ei R, P tai N. ja tosiaan vain tyhjäkäynnillä.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

No kyllä se sillon vaikuttais olevan joku irtonainen osa vaan resonoi. Kierrokset laskee pikkusen kun laittaa D:n päälle ja seisoo jarrulla.

Jos ei mitään irtonaisia pultteja/kiinnikkeitä löydy niin todennäkösesti se on se änkkäri mikä rämisee.
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Ittellä ihan sama pärinä pirinä. En ole vielä tutkinut muuta ko että kun pikkasen tukee jalalla pakarin päätä niin sirinä loppuu. Ilmoitteleppa miten ratkeaa...
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
aroksa
Viestit: 28
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 6:16 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aroksa »

Mullakin oli samanlainen ääni. Tuli pakoputken joustoliitoksesta, vähän crc:tä liitokseen, niin herkes nitinät.
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Sama pärinä meikäläisen autossa,kerran vuodessa melkein rasvasin sen joustoliittymän niin taas hiljeni.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Gebes »

Pitäis saaha toyotan hoito-ohjelmaan toi rasvaus :lol:
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Minulla kuuluu tyhjäkäynnillä kans ylimääräistä ääntä. Mutta ihan tuollainen pärinä se ei ole. Enempi sellainen metallinen kirkkaampi kilinä. Oliskohan sillä äänelle veikkauksia?
KDJ120L
MattiC
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 6:05 pm
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MattiC »

Airbagin valo palanut jo jonkun aikaa. Pystyyköhän asialle tekemään mitää vai onko auto vietävä liikkeeseen katsottavaksi. Auto on kdj 125 -05
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

MattiC kirjoitti:Airbagin valo palanut jo jonkun aikaa. Pystyyköhän asialle tekemään mitää vai onko auto vietävä liikkeeseen katsottavaksi. Auto on kdj 125 -05
Voi sen ite tökkiä OBD-töpselistä hiljaseks ja jotain koodiakin saa tulkattua, mutta se kyl sammuu itekseen kun vika on poistunut. Jossain siis jotain katkosta...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Olen nyt pakkasilla pistänyt merkille, että "kylmällä" koneella seisottaessa vaikka D-llä esim.
liikennevaloissa ei automaattiloota toimi ihan kunnolla. Tärisyttää jonkin verran, mutta kun
lämpenee enempi niin tärinät häviää. Mielellään heitän ensimmäisissä valoissa N-vaihteelle.
Saman tekee hitaalla puolella lämpimälläkin kelillä. Onko ihan normaalia?
KDJ120L
Vastaa Viestiin