Kuva Kuva

120 ongelmia

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

-Pake
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:49 pm
Paikkakunta: sodankylä

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja -Pake »

Vika löytyi. Otin etukardaanin pois ja tärinä lakkasi. Käsin tunnustelin vetareita enkä tuntenut välyksiä juurikaan mutta päätin käyttää kusken puolen ensin auki. Yksi niistä kolmesta rullista oli välillä juminu kiinni, rullassa näkyi ruskeahko paksu kuluma. Onneksi uusi osa löytyi hyllystä ja tärinä lakkasi. Ihmeellisesti resonoi vain tuon vian taakse.
Rapa lentää ja rokki soi..
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Samuel »

JuMin kirjoitti:Sama juttu täällä että huuhtelemalla tehty öljynvaihto, vaihtaminen parani paljon varsinkin kun laatikko on kylmä, mutta tärinä ei kadonnut mihinkään. Olivat tosiaan merkkiliikkeen huollossakin mietteliäitä että mistä se laatikon tärinä johtuu. Aavistuksen myös tuos mun omas laatikko "ujeltaa" kiihdytettäessä pienemillä vaihteilla, siitä huolto ei sanonut mitään kun kysyin :?

Oli muuten se laatikkoöljy käsittämättömän mustaa :shock: Olikohan koskaan vaihdettu :roll: Kunhan kerkeän niin tilaan laatikon tukikumin ja suodattimen sinne laatikkoon, katotaan sitten loppuuko/väheneekö tärinä 8)

Joko olet testannut tukikumin ja suodattimen vaihdon sinne? Taas on alkanut samat tärinät lootassa kun kelit kylmenee. Ei tosin vieläkään kovin pahoina.
KDJ120L
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja JuMin »

Samuel kirjoitti: Ke Syys 26, 2018 9:14 am
JuMin kirjoitti:Sama juttu täällä että huuhtelemalla tehty öljynvaihto, vaihtaminen parani paljon varsinkin kun laatikko on kylmä, mutta tärinä ei kadonnut mihinkään. Olivat tosiaan merkkiliikkeen huollossakin mietteliäitä että mistä se laatikon tärinä johtuu. Aavistuksen myös tuos mun omas laatikko "ujeltaa" kiihdytettäessä pienemillä vaihteilla, siitä huolto ei sanonut mitään kun kysyin :?

Oli muuten se laatikkoöljy käsittämättömän mustaa :shock: Olikohan koskaan vaihdettu :roll: Kunhan kerkeän niin tilaan laatikon tukikumin ja suodattimen sinne laatikkoon, katotaan sitten loppuuko/väheneekö tärinä 8)

Joko olet testannut tukikumin ja suodattimen vaihdon sinne? Taas on alkanut samat tärinät lootassa kun kelit kylmenee. Ei tosin vieläkään kovin pahoina.
Laiskuus on iskenyt eikä suodatinta ja tukikumia ole vaihdettu vieläkään :oops: Oon ajellu menemään vaikka kylmillä edelleenkin alussa ravistaa. Hieman rauhottu kun jakolaatikkoon vaihdettiin öljyt vetonivelen vaihdon yhteydessä. Ravistakoot, kun nyt ilmeni suuttimien tiivisteiden vuoto...
J120 -07
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

Kuinka paljon muissa 120: ssä tyhjäkäynti soutaa ilmastointi päällä, ja vaihde vapaalla? Mulla joku 200 kiekkaa heittelee.
Tex102
Viestit: 23
Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:18 pm
Paikkakunta: Vihti

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tex102 »

Knigh Cruiser kirjoitti: La Heinä 20, 2019 7:21 am Kuinka paljon muissa 120: ssä tyhjäkäynti soutaa ilmastointi päällä, ja vaihde vapaalla? Mulla joku 200 kiekkaa heittelee.
Suunnillee saman verran soutaa tuossa omassa ja riippumatta onko vaihde päällä vai ei. Aina minulla ollessa tehnyt tuota.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Niin siis tarkotat että kuinka paljon kierrokset nousee kun kompura menee päälle? Saman verran meilläkin vaikutti kierroksiin.
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

kenni_ kirjoitti: La Heinä 20, 2019 7:17 pm Niin siis tarkotat että kuinka paljon kierrokset nousee kun kompura menee päälle? Saman verran meilläkin vaikutti kierroksiin.
Joo kyllä.
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

Miten tuon 120 alusta kestää esim ojien ylityksiä? Meneekö esim pyöränkulmat miten helposti? itsellä mettätöitä tehdessä ylityksiä tulee tehtyä aika useasti.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Knigh Cruiser kirjoitti: La Elo 10, 2019 6:36 pm Miten tuon 120 alusta kestää esim ojien ylityksiä? Meneekö esim pyöränkulmat miten helposti? itsellä mettätöitä tehdessä ylityksiä tulee tehtyä aika useasti.
Kyllä kestää kun järjen kanssa ajelee.
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

Onko tuolla 120 :sen kytkinpolkimen narinalle tehtävissä jotain? tulee siis auton alta, sinänsä ei haittaa mitään mutta ottaa korvaan.
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

Saako J120 etuvetarin kumeja(sisempi ja ulompi) tarvikkeena jostakin? Ja mikä voi olla aiheuttanut että kumit hajonnut 70tkm ajon jälkeen?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Knigh Cruiser kirjoitti: Pe Loka 04, 2019 6:51 pm Saako J120 etuvetarin kumeja(sisempi ja ulompi) tarvikkeena jostakin? Ja mikä voi olla aiheuttanut että kumit hajonnut 70tkm ajon jälkeen?
Korotushan niitä rassaa, mut alkuun sisemmät vaan vuotaa pannan välistä. Kannattaa laittaa normi klemmarit niin pysyy.

Ja suojakumeiks orkkikset, ei oo niin kallis setti. Oliskohan ollu satasen seutuun molemmat rasvoineen.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

-MaTTi- kirjoitti: Pe Loka 04, 2019 8:10 pm
Knigh Cruiser kirjoitti: Pe Loka 04, 2019 6:51 pm Saako J120 etuvetarin kumeja(sisempi ja ulompi) tarvikkeena jostakin? Ja mikä voi olla aiheuttanut että kumit hajonnut 70tkm ajon jälkeen?
Korotushan niitä rassaa, mut alkuun sisemmät vaan vuotaa pannan välistä. Kannattaa laittaa normi klemmarit niin pysyy.

Ja suojakumeiks orkkikset, ei oo niin kallis setti. Oliskohan ollu satasen seutuun molemmat rasvoineen.
Joo korottanut olen reilu 6cm. Kannattaako jotain muuta vaihtaa samalla kun repii auki?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Olka-akseleiden stefat yleensä päreenä. Ja sit on laakerin kestoikä selkeesti lyhyempi kun pääsee kosteus vassun sekaan.

Stefat Toitsulla jotain 45€/kpl, Rokkiautosta orkkislaatuiset murto-osahintaan: https://www.rockauto.com/en/parts/natio ... +seal,1860
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: 120 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser »

-MaTTi- kirjoitti: La Loka 05, 2019 9:33 am Olka-akseleiden stefat yleensä päreenä. Ja sit on laakerin kestoikä selkeesti lyhyempi kun pääsee kosteus vassun sekaan.

Stefat Toitsulla jotain 45€/kpl, Rokkiautosta orkkislaatuiset murto-osahintaan: https://www.rockauto.com/en/parts/natio ... +seal,1860
Okei. Pitää ne viellä katsoa. Kiitoksia.
Vastaa Viestiin