Sivu 1/1
Ratti kääntyy aina vaan
Lähetetty: La Kesä 07, 2014 7:39 pm
Kirjoittaja parukit
Mitä pitäisi tehdä kun ohjauspyörä (ratti) kääntyy jatkuvasti vasemmalle pystyyn. Auto on Hj61 vm 61. ja siinä on ratin puolat klo 16 ja 20. Olen pari kertaa irrottanut ratin ja siirtänyt sen pooreista oikeaan asentoon.
Pitäisikö raidetankoa jotenkin ruuvata?
Lähetetty: La Kesä 07, 2014 8:15 pm
Kirjoittaja Jussi
Heitä hulluus pois ja etsi siitä se oikea vika. Ei se ratti ilman pahaa vikaa käänny eri asentoon. Siis jos se on ollut aikaisemmin suorassa kun ajaa suoraan ja nyt on ihan eri asennossa kun aja suoraan niin siinä on hengenvaarallinen vika. Ihan pikkasen se voi kääntyä mutta ei paljoa. Älä aja vaan korjaa se vika.
Lähetetty: La Kesä 07, 2014 8:24 pm
Kirjoittaja Hessu
Voisko toisen puolen löysä rengas aiheuttaa sen, että "ratti vinossa" auto kulkee suoraan?
Oot varmaan laittanut sen ratin suoraan silleen, että oot ajanut suoraa tietä kädet irti ratista, korjannut ratin asentoa pooreissa ja testannut sit ajossa taas uudestaan. Paikallaanhan sitä rattia ei saa erkkikään kohdilleen.
Lähetetty: Su Kesä 08, 2014 1:33 am
Kirjoittaja parukit
Ei siinä mitään pahaa vikaa ole. On vain ajan saatossa asento muuttunut vähän. Paikallaan olen yrittänyt asemoida kohdilleen. Pitää jatkaa yrittämistä.
Lähetetty: Ti Kesä 10, 2014 6:03 am
Kirjoittaja Antsa
Tiet kun on oikealle kallellaan niin kaiken maiilman väljät puslat ja löysät U pultit ja jopa väsyneet jouset kääntää sitä ruoria...
Lähetetty: Ti Kesä 10, 2014 7:31 am
Kirjoittaja Hessu
Jos ratti ois suorassa asennossa kahden poorin välissä, mihin sitä ei tietenkään saa, niin sen lopullisen säädön saa tehtyä niistä ohjausnivelistä.
Rengaspaineet eka kohdilleen, sitten ettimään uutta ja kallistamatonta asfalttitietä/parkkipaikkaa...
Lähetetty: Ti Kesä 10, 2014 10:11 am
Kirjoittaja parukit
Hessu kirjoitti:Jos ratti ois suorassa asennossa kahden poorin välissä, mihin sitä ei tietenkään saa, niin sen lopullisen säädön saa tehtyä niistä ohjausnivelistä.
Rengaspaineet eka kohdilleen, sitten ettimään uutta ja kallistamatonta asfalttitietä/parkkipaikkaa...
Juu, tätä tietoa juurikin hain, että mistä voisi säätää.
Lähetetty: Ti Kesä 10, 2014 10:20 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Tehostinkin voi tehostaa toiseen suuntaan liikaa, jopa niin että kaasua painaessa kääntyy ilman ratin veivausta toiseen laitaan.

Lähetetty: Ti Kesä 10, 2014 10:37 am
Kirjoittaja Antsa
parukit kirjoitti:Hessu kirjoitti:Jos ratti ois suorassa asennossa kahden poorin välissä, mihin sitä ei tietenkään saa, niin sen lopullisen säädön saa tehtyä niistä ohjausnivelistä.
Rengaspaineet eka kohdilleen, sitten ettimään uutta ja kallistamatonta asfalttitietä/parkkipaikkaa...
Juu, tätä tietoa juurikin hain, että mistä voisi säätää.
Ja tarkemmin se ohjausvarsi eli etummainen "raidetanko" joka tulee simpukalta raidetangolle. Ja säätö kannattaa aloittaa jollain ruosteen irroitus tökötti kylvyllä vaikka n.viikkoa aiemmin...voi olla tiukassa tai sitten ei.