Kuva Kuva

Ratti kääntyy aina vaan

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

parukit
Viestit: 108
Liittynyt: To Marras 15, 2012 8:25 pm
Paikkakunta: Ypäjä

Ratti kääntyy aina vaan

Viesti Kirjoittaja parukit »

Mitä pitäisi tehdä kun ohjauspyörä (ratti) kääntyy jatkuvasti vasemmalle pystyyn. Auto on Hj61 vm 61. ja siinä on ratin puolat klo 16 ja 20. Olen pari kertaa irrottanut ratin ja siirtänyt sen pooreista oikeaan asentoon.
Pitäisikö raidetankoa jotenkin ruuvata?
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Heitä hulluus pois ja etsi siitä se oikea vika. Ei se ratti ilman pahaa vikaa käänny eri asentoon. Siis jos se on ollut aikaisemmin suorassa kun ajaa suoraan ja nyt on ihan eri asennossa kun aja suoraan niin siinä on hengenvaarallinen vika. Ihan pikkasen se voi kääntyä mutta ei paljoa. Älä aja vaan korjaa se vika.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Voisko toisen puolen löysä rengas aiheuttaa sen, että "ratti vinossa" auto kulkee suoraan?

Oot varmaan laittanut sen ratin suoraan silleen, että oot ajanut suoraa tietä kädet irti ratista, korjannut ratin asentoa pooreissa ja testannut sit ajossa taas uudestaan. Paikallaanhan sitä rattia ei saa erkkikään kohdilleen.
#428
parukit
Viestit: 108
Liittynyt: To Marras 15, 2012 8:25 pm
Paikkakunta: Ypäjä

Viesti Kirjoittaja parukit »

Ei siinä mitään pahaa vikaa ole. On vain ajan saatossa asento muuttunut vähän. Paikallaan olen yrittänyt asemoida kohdilleen. Pitää jatkaa yrittämistä.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Tiet kun on oikealle kallellaan niin kaiken maiilman väljät puslat ja löysät U pultit ja jopa väsyneet jouset kääntää sitä ruoria...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jos ratti ois suorassa asennossa kahden poorin välissä, mihin sitä ei tietenkään saa, niin sen lopullisen säädön saa tehtyä niistä ohjausnivelistä.

Rengaspaineet eka kohdilleen, sitten ettimään uutta ja kallistamatonta asfalttitietä/parkkipaikkaa...
#428
parukit
Viestit: 108
Liittynyt: To Marras 15, 2012 8:25 pm
Paikkakunta: Ypäjä

Viesti Kirjoittaja parukit »

Hessu kirjoitti:Jos ratti ois suorassa asennossa kahden poorin välissä, mihin sitä ei tietenkään saa, niin sen lopullisen säädön saa tehtyä niistä ohjausnivelistä.

Rengaspaineet eka kohdilleen, sitten ettimään uutta ja kallistamatonta asfalttitietä/parkkipaikkaa...
Juu, tätä tietoa juurikin hain, että mistä voisi säätää.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tehostinkin voi tehostaa toiseen suuntaan liikaa, jopa niin että kaasua painaessa kääntyy ilman ratin veivausta toiseen laitaan. :shock:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

parukit kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Jos ratti ois suorassa asennossa kahden poorin välissä, mihin sitä ei tietenkään saa, niin sen lopullisen säädön saa tehtyä niistä ohjausnivelistä.

Rengaspaineet eka kohdilleen, sitten ettimään uutta ja kallistamatonta asfalttitietä/parkkipaikkaa...
Juu, tätä tietoa juurikin hain, että mistä voisi säätää.
Ja tarkemmin se ohjausvarsi eli etummainen "raidetanko" joka tulee simpukalta raidetangolle. Ja säätö kannattaa aloittaa jollain ruosteen irroitus tökötti kylvyllä vaikka n.viikkoa aiemmin...voi olla tiukassa tai sitten ei.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin