Sivu 1/1
HJ61 murrosten vaihto
Lähetetty: To Huhti 03, 2014 4:37 am
Kirjoittaja vartiainen
Onko tässä lukollisessa autossa niin että pitää vetää lukko päälle ennenkuin vetää vetarit ulos?
Re: HJ61 murrosten vaihto
Lähetetty: To Huhti 03, 2014 6:14 am
Kirjoittaja Käyttäjä
vartiainen kirjoitti:Onko tässä lukollisessa autossa niin että pitää vetää lukko päälle ennenkuin vetää vetarit ulos?
Olet käsittänyt oikein. Muuten se lukon kytkentäholkki tipahtaa puis paikoiltaan

Lähetetty: To Huhti 03, 2014 7:04 am
Kirjoittaja vartiainen
Kiitän, kuittaan...
Lähetetty: Ti Touko 20, 2014 3:30 pm
Kirjoittaja tojotti
Mitä aiheutuu mikäli kytkentäholkki tipahtaa pois? Saako vetarin silti paikalleen ja voiko autolla ajaa? Pukeilla hojo josta murros mennyt jommaltakummalta puolen, toistamiseen. Viimeksi laitettu liikkeessä eikä kumpikaan lukko oikein kytkeydy, edes väkivallalla. Voiko johtua siitä että tämä holkki olisi joskus menneisyydessä tipahtanut pois?
Nyt siis ongelmana kun olisi lukollinen auto, josta murrokset tarkoitus vaihtaa vahvempiin, mutta lukkoa ei saa mitenkään päälle. Täytyy vielä koittaa lisävoimalla jos se olisi vain ruostunut tai jotain, kokeilin myös suoraan akselista sitä kytkeä, ilman tulosta. Taitaa olla 6 vuotta sitten viimeksi käytetty kun oli niin jäykät kytkeä ettei ole kehdannut toistamiseen repiä, tämän jälkeen siis kerran murrokset vaihdettu. Mietin, onko liikkeellä voinut tuo kytkentäholkki tipahtaa?
Lähetetty: Ti Touko 20, 2014 6:44 pm
Kirjoittaja vartiainen
Neuvon kuten minua täällä neuvottiin: käy lukkoon liittyvä linkkimekanismi rasvalla läpi. Mulla oli jumissa sieltä akselin päästä kumpikin, kun ei ollut koskaan käytetty.