HJ kytkimen säädöt / ilmaus / luisto
Lähetetty: Ti Helmi 25, 2014 9:42 pm
Tästä on puhuttu aiemminkin, mutta en löytynyt vanhoja keskusteluja kirveelläkään.
Minulla on siis ollut tuon kytkimen (tehostamaton) kanssa murheita kytkimen vaihdosta lähtien (5 vuotta sitten), mutta jotenkuten on pärjätty. On kokeiltu useaa eri pääsylinteriä ja työsylinteriä (uutta ja vanhaa, tiivistesarjan vaihtoa ym) ja jotakuinkin kaikkia mahdollisia säätöyhdistelmiä, mutta ei tule hyvää.
Nyt on kiinni ihan tehdasuudet sylinterit molemmissa päissä ja letkut / putki on ehjät.
Kun kytkimen säätää kylmänä sopivaksi (polkimessa noin kahden sentin välys), niin 50 km ajon jälkeen välys on hävinnyt, poljin kantaa ja kytkin alkaa luistamaan. Sitten kun hieman ottaa säätöä takaisinpäin (mitä tahansa niistä kolmesta vaihtoehdosta), niin kantaminen toki loppuu, mutta sen jälkeen tunne on, että olisi ilmaa järjestelmässä eli joutuu kerran polkaisemaan "löysät pois" ja sitten toisella peräkkäisellä polkaisulla irroittaa. Tällöin voi poljinta pitää vaikka tunnin pohjassa ja sen jälkeenkin kytkin edelleen irti eli ei vuotoa.
Tuota on ilmattu ylhäältä alas ja alhaalta ylös ylipaineella, alipaineella ja painovoimaisesti. Uskalllan väittää, että ilmaa siellä ei ole, kun kerran kytkin on mahdollista säätää siten, että kylmänä välys on hyvä ja poljin toimii kuin unelma sen 50 km, kunnes alkaa kantaa.
Olisi mielenkiintoista nähdä ihan esim kuvista, missä kohdissa muilla on nuo kytkimen 3 säätömahdollisuutta (uuden kytkinpaketin kanssa).
Ideat ja mielenkiinto alkaa loppumaan ja tänään kytkimen alkaessa luistaa kiihdytyksessä kesken pidemmän matkan kävi vakavasti mielessä vaihto vaijerikytkimeen.
Vaijerin kanssa toki varmaan tulisi hieman raskaampi käyttää, mutta ainakin pääsisi eroon tuosta ongelmasta...
Minulla on siis ollut tuon kytkimen (tehostamaton) kanssa murheita kytkimen vaihdosta lähtien (5 vuotta sitten), mutta jotenkuten on pärjätty. On kokeiltu useaa eri pääsylinteriä ja työsylinteriä (uutta ja vanhaa, tiivistesarjan vaihtoa ym) ja jotakuinkin kaikkia mahdollisia säätöyhdistelmiä, mutta ei tule hyvää.
Nyt on kiinni ihan tehdasuudet sylinterit molemmissa päissä ja letkut / putki on ehjät.
Kun kytkimen säätää kylmänä sopivaksi (polkimessa noin kahden sentin välys), niin 50 km ajon jälkeen välys on hävinnyt, poljin kantaa ja kytkin alkaa luistamaan. Sitten kun hieman ottaa säätöä takaisinpäin (mitä tahansa niistä kolmesta vaihtoehdosta), niin kantaminen toki loppuu, mutta sen jälkeen tunne on, että olisi ilmaa järjestelmässä eli joutuu kerran polkaisemaan "löysät pois" ja sitten toisella peräkkäisellä polkaisulla irroittaa. Tällöin voi poljinta pitää vaikka tunnin pohjassa ja sen jälkeenkin kytkin edelleen irti eli ei vuotoa.
Tuota on ilmattu ylhäältä alas ja alhaalta ylös ylipaineella, alipaineella ja painovoimaisesti. Uskalllan väittää, että ilmaa siellä ei ole, kun kerran kytkin on mahdollista säätää siten, että kylmänä välys on hyvä ja poljin toimii kuin unelma sen 50 km, kunnes alkaa kantaa.
Olisi mielenkiintoista nähdä ihan esim kuvista, missä kohdissa muilla on nuo kytkimen 3 säätömahdollisuutta (uuden kytkinpaketin kanssa).
Ideat ja mielenkiinto alkaa loppumaan ja tänään kytkimen alkaessa luistaa kiihdytyksessä kesken pidemmän matkan kävi vakavasti mielessä vaihto vaijerikytkimeen.
Vaijerin kanssa toki varmaan tulisi hieman raskaampi käyttää, mutta ainakin pääsisi eroon tuosta ongelmasta...