Sivu 1/4

J120:een kolmatta konetta pukkaa

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 11:54 am
Kirjoittaja anton2
Onko normaalia, että 2005 D4D Lantikkaan saa olla vaihtamassa koneita jatkuvasti. Meillä jo 2 konetta mennyt. Jälleen laakerivikaa eli voiteongelmaa. Alkaa loppua huumorintaju. Onko kokemuksia tästä?

Re: J120:een kolmatta konetta pukkaa

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 12:38 pm
Kirjoittaja oziolli
anton2 kirjoitti:Onko normaalia, että 2005 D4D Lantikkaan saa olla vaihtamassa koneita jatkuvasti. Meillä jo 2 konetta mennyt. Jälleen laakerivikaa eli voiteongelmaa. Alkaa loppua huumorintaju. Onko kokemuksia tästä?
Luepa tuolta

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=431 ... t=lantikka

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 12:52 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Lantikka kuullostaa ikävän agriculturaaliselta. Pakko olla jotain brittiläistä nummien ja kivimuurien keskellä tuotettua kamaa.

Re: J120:een kolmatta konetta pukkaa

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 1:42 pm
Kirjoittaja Hessu
anton2 kirjoitti:Onko normaalia, että 2005 D4D Lantikkaan saa olla vaihtamassa koneita jatkuvasti. Meillä jo 2 konetta mennyt. Jälleen laakerivikaa eli voiteongelmaa. Alkaa loppua huumorintaju. Onko kokemuksia tästä?
Montako miljoonaa autolla on ajettu? Mitkäs laakerit sieltä on sitten mennyt?

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 6:08 pm
Kirjoittaja anton2
Ensimmäistä kertaa kirjoitin palstalla, joten en tiennyt tiettyjen sanojen olevan pannassa; meillä, kun auto on työkalu ja maaseudulla asutaan. 160 t ajettu, mutta siis kolmas kone tulossa.

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 6:21 pm
Kirjoittaja vartiainen
Onko jokaiseen voiteluhäiriöön löytynyt jokin syy?

Lähetetty: To Tammi 16, 2014 6:53 pm
Kirjoittaja kenni_
Kerroppa hieman tarkemmin kuinka paljon milläkin koneella on ajettu ja millaisia oireita, kun kone mennyt. Millaisilla osilla korjattu?

Meillä hajos suutin ja mäntä halkes 200tkm kohdalla -> 9000e remontti.

Suutinvikako?

Lähetetty: Pe Tammi 17, 2014 8:38 pm
Kirjoittaja JukeBoy
Täällä kans konevika ilmeni juuri.
Auto ei ole naputtanut ja käyttäytynyt ihan normaalisti.

Suuttimen tiivisteiden vaihdosta ei varmuutta kun tuontiauto.

Nyt ajon jälkeen alkoi parkissa nakuttaan ja ravistaa voimakkaasti kun ajoin talliin 2metrin matkan.
Huomenna lämpimässä alkaa tutkimaan. Nyt pakkasta reilu 20.

Auto 2006 kdj125 autom. 235tkm

Voi olla pian myynnissä jos ei rahaa korjata

Lähetetty: La Tammi 18, 2014 2:27 pm
Kirjoittaja kenni_
Jaaha. Nytkö näitä alkaa sitten ilmeneen...
Jukeboy, tod.näk. alakerran laakerit menny.

Lähetetty: La Tammi 18, 2014 4:56 pm
Kirjoittaja JukeBoy
Vaikuttaa tosiaan, että olisi laakerit menneet.
Auto siis lähtee hyvin käyntiin ja öljymerkkivalo sammuu hetimiten.
En ole ajanut metriäkään.Koitin tallissa ettei olisi jäätänyt ja ollut vain pahaa unta vain.

Olisiko seuraavana öljypohjan irroitus.
Onko kuinka kallis laakeriremppa ja mistä kannattaa laakereita/suuttimia alkaa kyselemään jos näin menee? Vai alkaako vaihtokone olemaan halvin ratkaisu?

Lähetetty: La Tammi 18, 2014 7:12 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Jos se kone kolisee, niin irroitettava ja purettavahan se on. Jos itse pystyy tekemään niin eipä sen pitäisi olla kuin tiivistesarja, laakerit, kampiakselin koneistus ja mahdollisesti uusi kiertokanki.

Lähetetty: Su Tammi 19, 2014 2:29 pm
Kirjoittaja JukeBoy
Jahas.
Konehan onkin jumissa kun asiatuntija olisi kuunnellut.

Villejä veikkauksia tuhoista? Kone lähtee keulilta ja purkuun ensi viikonloppuna.

Kyselläänpäs ennakkoon jo mistä kannattaa vaihtokoneita kysellä jos tuhot ovat sen verran suuria. Ja mikähän lie suunnilleen kipuraja 230tkm ajetun koneen remppaamisessa vs. vaihtokoneen hankintaan.

Lähetetty: Su Tammi 19, 2014 4:05 pm
Kirjoittaja kenni_
JukeBoy kirjoitti:Jahas.
Konehan onkin jumissa kun asiatuntija olisi kuunnellut.

Villejä veikkauksia tuhoista? Kone lähtee keulilta ja purkuun ensi viikonloppuna.

Kyselläänpäs ennakkoon jo mistä kannattaa vaihtokoneita kysellä jos tuhot ovat sen verran suuria. Ja mikähän lie suunnilleen kipuraja 230tkm ajetun koneen remppaamisessa vs. vaihtokoneen hankintaan.
No jos se jumissa on niin todennäkösesti leikannu kiinni..
Toyotalla maksaa puolimoottori 6000e, ja siihen hintaan saa jo käyteyjä kokonaisia. Tosin niiden kunnosta ei ikinä tiedä.

http://www.osasuora.fi/kaytetyt_moottorit.php
http://www.moottorituonti.com/vaihtomoottorit
Mm. tuolta voi kysellä.

Pitää muistaa että jos korjauksen tekee hyvin, niin se on melkein kun uus. Halpaa se ei missään tapauksessa oo, mutta eipä sitä köyhän kannata ostaakkaan jos on...

Lähetetty: Su Tammi 19, 2014 6:57 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Onko mitaan yhteista nimittajaa huoltohistoriassa? Onko huollot tehty toyotalla vai jossain muualla? Mita oljya kaytetaan? Tankataanko autoa vain jollain tietylla asemalla?

Lähetetty: Su Tammi 19, 2014 9:09 pm
Kirjoittaja Hessu
En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574