Kuva Kuva

Tuulettimen 2 ekaa nopeutta ei toimi-hj61

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

PomppivaTiikeri
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 27, 2005 11:21 am
Paikkakunta: Kuusisto

Tuulettimen 2 ekaa nopeutta ei toimi-hj61

Viesti Kirjoittaja PomppivaTiikeri »

Moikka,

kone: HJ61
haaste. Tuossa yritin illalla ettiä mistä johtuu kun tuulettimen 2 ekaa nopeutta ei pyöritä sisätuuletina olleskaan. itte oon tottunu tuuleen ja meteliin mutta emäntä sanoo että tukka lepattaa liikaa autolla ajaessa :)

Tarkistettu: Sulakkeet ok, ainut toinen sähkövempain joka ei toimi on takaikkunan pyyhin. Avasin kuskin ja pelkääjän jaljotilojen seinät, pelkääjänpuoleltä löyty rele jonka pistokkeeseen meni 4 urosta mutta releessä oli vain 3 kontaktipintaa. heräs epäily kuuluuko ko. rele edes ko paikkaan koska pistoke näytti alkuperäiseltä .

muistaakseni olen lukenut samantyyppisistä ongelmista aikaisemmin mutta haulla en löytänyt sitä enään.

kokemuksista kiitos!

t: ARto
__________________________
Isot Pojat on terveitä kun ne leikkii

SLCK #89
mikap
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikap »

LJ:ssä oli sama vaiva. tuuletinkotelon sisällä oleva nopeudensäätövastus oli kärähtänyt.
Uusi vastus paikalleen ja taas toimii, veikkaan mä
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Vastus kyrvähtäny, uus toyolla 60€.. voi myös koittaa elvyttää vanhaa kolvilla.
1987 LJ70
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

sähköliikkeestä vastuslankaa ja se kiepille vaikka poranterän ympärillä,päihin rutistus liitos "abikotyyliin".
jos käyttää abiko holkkia niin se muovi siitä pois vaikka mattoveitellä ettei ala sulailemaan siellä.
tossa vastuslangassa ei tinaus kestä lämpenemisen takia,eikä muutenkaan se tina tartu vastuslankaan.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

jjtp kirjoitti: tossa vastuslangassa ei tinaus kestä lämpenemisen takia,eikä muutenkaan se tina tartu vastuslankaan.
Kyllä se reilun vuoden kesti :wink:
1987 LJ70
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Malliksi vanha vastus mukaan niin tarvikeliikkeestä saa uuden, joka on rungoltaan saman mallinen. Se kuuluu johokin tarkemmin mainitsemattomaan Hondaan ja koska on 12V vehkeestä, niin ykkösellä puhaltaa jo aika lujaa, mutta kuitenki vähemmän ku orig. kolmosella. Maksaa kuitenki vaan kuudesosan alkuperäsestä tojolla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
PomppivaTiikeri
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 27, 2005 11:21 am
Paikkakunta: Kuusisto

Viesti Kirjoittaja PomppivaTiikeri »

Hello taas,
Kiitos hyvistä vinkeistä! Veikaisin etät nyt olen lähempänä ratkaisua kuin jalkotilassa :)
Tein seuraavaa: Avasin tuulettimen kytkimien/säätimien kohdasta ja tutustuin siihen. Purin kytkimen, puhdistin kupari pinnat, mittasin yleimittarilla etta ei ole kulmäjuotoksiakokosin ja toimii kuten ennenkin. Vissiin tämä kytkin toimii siis vastuksena moottorille koska kytkimestä lähtevä kaapeli lähti sitten jonnekin mittariston taakse.
Kylmäjuotoksia ei ollut eli jokainen kuparipinta antoi kontaktin levyn toiselle puolelle juotoksiin. silmämääräisesti juotokset olivat kiinni.

Onko ongelma siis kytkimessä vaiko onko piuhanipun toisessa päässä mittariston takana vielä jotain mitä pitäisi tarkistaa.

Kiitokset avustanne ennen kuin puran koko kojelaudan :)


Terveisin,

Arto
__________________________
Isot Pojat on terveitä kun ne leikkii

SLCK #89
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Siinä on vastus kierukka ilmakanavassa kuskinpuolella .
Näkyy jalkatilasta kardaanitunnelista vähän ylöspäin semmonen olikos se nyt neljän johdon liitin minkä pohja on kahdella ruuvvilla kiinni ilmakanavassa.
Kyllä se siitä menee.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

moi. omaan ljiihin ostin elektroniikkakaupasta vastuksen , mikä maksoi 50senttiä. ja toimii edellee. lämpenee jonkin verran , mutta ainakin vielä on tinaukset kestänyt. ja saman homman jouduin tekemään vanhaan corollaani
t.jp
las-c
Viestit: 23
Liittynyt: La Syys 03, 2005 3:45 pm
Paikkakunta: jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja las-c »

mikap kirjoitti:LJ:ssä oli sama vaiva. tuuletinkotelon sisällä oleva nopeudensäätövastus oli kärähtänyt.
Uusi vastus paikalleen ja taas toimii, veikkaan mä
mites tota ois viisain lähtee purkaa ja mistä koko tuuletin kotelo löytyy? empä ole vielä perehtyny koko tuulettimeen, koko mulla olo aikana on toiminu vaan 2 nopeinta...
PomppivaTiikeri
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 27, 2005 11:21 am
Paikkakunta: Kuusisto

Viesti Kirjoittaja PomppivaTiikeri »

Hello,


Otin silmän kätteen ja kattoin missä se vastus on. löytyi ja huomenna käyn kattomassa mistä Turusta löytyy moinen vastus. Palaan asiaan kun saan vaihdettua. Kiitos tässä vaiheessa kaikille!

t aRto
__________________________
Isot Pojat on terveitä kun ne leikkii

SLCK #89
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

las-c kirjoitti:
mites tota ois viisain lähtee purkaa ja mistä koko tuuletin kotelo löytyy? empä ole vielä perehtyny koko tuulettimeen, koko mulla olo aikana on toiminu vaan 2 nopeinta...
Lj:ssä se on apumiehen jalkatilan päällä.
PomppivaTiikeri
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 27, 2005 11:21 am
Paikkakunta: Kuusisto

Viesti Kirjoittaja PomppivaTiikeri »

Jeps,

Pari iltaa sitten nappasin vastuksen käteen ja kattein. keskimmäinen kierukka oli katkennu. Koitin löytää tarvikkeena mutta Turussa ei sellaisia löytynyt. Tojolle en vittiny ees soittaa. Pesin, putsasin katkenneen kohdan kiiltäväksi ja juotin kolvilla kiinni. Toi ihan ok,kattotaan kauanko pysyy paikoillaan mutta kyllä se vähä huonosi otti kiini. Kaveriu suositteli heftauksen tekoa mutta ajattelin että vastuslangan olessa aika hitsin ohutta, voise palaa koko roska :) No nyt tuuletin toimii niin ku ennenki.
Kiitos kaikille vastanneille!

t: Arto Kuusistosta
__________________________
Isot Pojat on terveitä kun ne leikkii

SLCK #89
Vastaa Viestiin