Sivu 1/1
B-Moottorin paino ja vertailukelpoisuus muhin?
Lähetetty: Su Joulu 15, 2013 4:51 pm
Kirjoittaja Shortie
Paljonko moinen painaa?
Missä hintaluokassa pyörivät?
Dyna ja land cruiser käytössä olleiden moottorien erot?
Tarvisin noita tietoja moottorin vaihtoa varten.
Kiitoksia etukäteen.
Re: B-Moottorin paino ja vertailukelpoisuus muhin?
Lähetetty: Ke Joulu 18, 2013 3:19 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Shortie kirjoitti:Paljonko moinen painaa?
Dyna ja land cruiser käytössä olleiden moottorien erot?

Lähetetty: Ke Joulu 18, 2013 11:47 pm
Kirjoittaja Shortie
283
Kyllä sen tiesin että rautava kone se on.
Onkohan mitä kaikkea kiinni koneessa tuolla painolla?
Kone on -80 luvun loppupuolen dynasta, ulkoapäin aikalailla erilainen kuin bj:ssä oleva ainakin öljypohjan muodon ja imusarjan osalta, tuskin paljoa painoeroa kuiteskaan.
Kelpaako katsurille punnittu paino jos koneeseen on vaihdettu alkuperäisestä poikkeavia ts kevyempiä osia, esim valurautaisen pakosarjan tilalle peltinen?
Eihän tuosta koneesta pysty paljon laihduttamaan mutta tämmönen villi ajatus pääsi syntymään pienen immeesen päässä .
Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 12:08 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Mikä sul on ongelmana? Moottorin painohan saa muuttua 20% mallisarjan painavimmasta.
Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 5:50 pm
Kirjoittaja Shortie
Ongelma on ilmeisesti se että jeepin 4.0 on muutaman kilon liian köykäinen vertailu kohteeksi.
B-motti olisi saatavilla ja helposti asennettavissa, mutta kun haluaisin sen kilpiinkin. Jeeppiin ajattelin siis tätäkin mahdollisuutta, toinen olisi vw 1.9 tdi.
Ajattelin että ominaisuudet olisivat lava-autoon sopivammat b-koneessa, alavääntöä ja sitkeyttä kun arvostan enemmän kuin voimaa kierroksilla.
ps varmaa painoa en ole vielä löytänyt, mutta lähteestä riippuen jos 4.0 painaa 233kg niin minun laskuopilla 2.33kertaa120%=279.6 niin lähellä

Ameriikoissa asentava cumminsin 4bt moottoreita jotka painavat ~350kg.
Lähetetty: La Joulu 21, 2013 10:55 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Aika ääripäät noi sun vaihtoehdot, Volkkarin pikkukoneesta ku puuttuu alavääntö kokonaan tai semmonen tyhjäkäynnillä oleva, pyörivää massaa kun on kymmeniä kiloja vähemmän.
Kaikella kunnioituksella B-moottoria kohtaan, mun mielestä siitä on ajanu aika ohi jo aikaa sitten. Mihin Jeeppiin sä oot sitä tsuumailemassa? Miten olis 1KZ-T?
Lähetetty: La Joulu 21, 2013 1:54 pm
Kirjoittaja Shortie
No olen kysellyt näitä muuallakin
B- ja 1z-tdi on mun vaihtoehdot koska kumpikin löytys valmiina.
Opiskelijabudjetti tappaa aika tehokkaasti harrastukset.
Jo b- on kyllä rakenteeltaan silkkaa antiikkia, mutta ei nuo vm-motorin tuotteetkaan ole ainakaan parempia.
Kone olisi menossa -90 comancheen, alkuperäinen kone on tuo 2.1 td rakkine.
Päästöt ei ole minulla suurin murhe, rellun tekeleeseen ei saa ranskastakaan osia, vm-motori maksaa liikaa, pensat kuluttaa liikaa, vw ei toisalta väännä, b-painaa liikaa

vaikeeta.
1KZ-T ois ehkä vastaus ongelmiin mutta tahtovat pyytää enemmän kuin budjetti antaa myöten.