Sivu 1/1

HooJii syö virtaa?

Lähetetty: Ti Marras 26, 2013 8:06 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Mikähän vie koko ajan 0.2 A virtaa. On sulake kerrallaan koitettu metästää, vaan ei ole syypäätä löytynyt. Autossa on maakaapelissa konehuoneessa päävirtakytkin, mutta sekään ei auta. Akuista on otettu suoraan jotain, mutta mittarilla ei niissäkään ole syytä löytynyt. Apuja?

Lähetetty: Ke Marras 27, 2013 11:33 am
Kirjoittaja TOHJ61
Jännitteen alennin tai invertteri?
Ne kuluttaa vähän, vaikka laitteen oma kytkin olisikin auki.

Lähetetty: Pe Marras 29, 2013 1:37 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Mikään muu kuin akku itse ei syö virtaa jos maa katkaistu kokonaan päävirtakytkimellä, jokin maayhteys pitää olla jos virta pääsee katoamaan on sitten plussapuolella mitä hyvänsä!!

Lähetetty: Pe Marras 29, 2013 5:31 pm
Kirjoittaja Ylikessu
Mistä mittasit tuon 0.2A kulutuksen?

Lähetetty: Ti Joulu 10, 2013 6:02 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Ylikessu kirjoitti:Mistä mittasit tuon 0.2A kulutuksen?
Akkujen välikaapelista. Voihan se mennä akusta toiseenkin tuon verran.
Onko nuo Bannerin akut vaan huonoja, että vuosi käyttöikää ja kaputt?

Lähetetty: Ti Joulu 10, 2013 6:07 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Mittaa sen viimesen akun ja maan välistä. Siitä saat todellisen purkuvirran.

Lähetetty: Ke Joulu 11, 2013 8:13 am
Kirjoittaja Ylikessu
Akkujen pitäisi olla keskenään samanlaiset ja samanikäiset, muuten tuota keskinäistä virtausta tulee joka kuluttaa akkuja.
Sanoit että akuista on otettu suoraan jotain?
Siis vain toiselta akulta otettu johonkin? Tuo toiselta akulta otto kuluttaa akun alle vuodessa käyttökelvottomaksi.
Jos pääkytkin on oikein asennettu ja se on auki, niin mitään kulutusta ei voi olla siinä akkujen välikaapelissa.
Iisiraireri kirjoitti:Onko nuo Bannerin akut vaan huonoja, että vuosi käyttöikää ja kaputt?
Bannerista ei ole kokemusta mutta eikös niissäkin ole takuu vielä voimassa jos on vuoden ikäinen, mittaamalla akun kunto selviää. Itse olen suosinut Trane akkuja viime aikoina.
Koklaas ladata kunnon laturilla molemmat täyteen ja mittailet lisää.

Lähetetty: Ke Joulu 11, 2013 5:25 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Ylikessu kirjoitti:...
Sanoit että akuista on otettu suoraan jotain?
Siis vain toiselta akulta otettu johonkin? ...
Jahti-VHF:n sähköt tulee ykkösakulta. Käyttö n. 8 tuntia viikossa ja silloinkin ajetaan välissä paljonkin.
On tossa 15 A alennin joutilaana. Kait se on laitettava kytkimen kanssa autoon.

Lähetetty: To Joulu 12, 2013 7:18 am
Kirjoittaja Antsa
Mikäs tuossa on vikana eli purkaako akut tyhjiin? Ja millä mittasit tuon 0.2 Aata? Akkujen välissä amppeeri on 12 wattia eli 0.2 A on 2.4 wattia.

Ja oliko tuo Vhf ratio 12 volttinen eli otettu vaan toiselta akulta ilman jännitteen alenninta?

Jos näin on niin tosiaan akut kypsyy melko nopeesti. Mittaa molempien akkujen jännite ja jos niissä on eroa niin laita ne 12 voltin hitaaseen lataukseen.

Eli kaikki akun kengät irti, starttikaapeleilla molempien akkujen plussat yhteen ja miinukset yhteen ja sitten laturi kiinni ja hiiiiiiitaaaaseeeen lataukseen. Eli jos on meininki vaikka kaljotella viikonloppu niin se on oiva paikka tehdä tuo hommeli.

Siis plussasta plussaan ja miinuksesta minukseen ne kaapelit.