HJ ylikuumenee
Lähetetty: Ma Syys 23, 2013 8:19 am
Hep,
HJ60 tuppaa alkaa lämpenemään kun vehkeellä on ajettu n. 20 km, vähänkin kun tulee ylämäkeä / ajaa 80:ä lujempaa / kiskoo kärryä ni jo alkaa neula nouseen ja nousee tappiin asti. Lämpömittari seilaa muutenkin aika merkillisesti, yhtäkkiä saattaa heittää lämmöt punaselle vaikka tasasella kaasulla päästelee tasamaita pitkin matka-ajoa. Sillon ku lämmöt nousee, ni perstuntumalta tuntuu että puhallusilmakin lämpenee kovasti kabiinissa.
Mittareissa ilmeisesti on näissä ollu yhtä jos toistakin ongelmaa, löpömittarista ei oikeen pysty referenssiä kattomaan että oikutteleeko samaan aikaan ku lämpömittari, kun löpömittari näyttää kokoajan 1/3 tankkia, ei liiku neula mihinkään.
Mitä tossa kannattas alkaa ekana tutkimaan? Asentaa joku extra lämpömittari referenssiksi vai suorilta termaria vaihtamaan? Paisuntasäiliössä on nestettä ollu riittävästi joka kerta ku lämpöilyä on tapahtunu. Autolla ajettu 500 000 km ja edellisen omistajan mukaan lämpöjen seilaaminen on "ominaisuus"..
-Timo
HJ60 tuppaa alkaa lämpenemään kun vehkeellä on ajettu n. 20 km, vähänkin kun tulee ylämäkeä / ajaa 80:ä lujempaa / kiskoo kärryä ni jo alkaa neula nouseen ja nousee tappiin asti. Lämpömittari seilaa muutenkin aika merkillisesti, yhtäkkiä saattaa heittää lämmöt punaselle vaikka tasasella kaasulla päästelee tasamaita pitkin matka-ajoa. Sillon ku lämmöt nousee, ni perstuntumalta tuntuu että puhallusilmakin lämpenee kovasti kabiinissa.
Mittareissa ilmeisesti on näissä ollu yhtä jos toistakin ongelmaa, löpömittarista ei oikeen pysty referenssiä kattomaan että oikutteleeko samaan aikaan ku lämpömittari, kun löpömittari näyttää kokoajan 1/3 tankkia, ei liiku neula mihinkään.
Mitä tossa kannattas alkaa ekana tutkimaan? Asentaa joku extra lämpömittari referenssiksi vai suorilta termaria vaihtamaan? Paisuntasäiliössä on nestettä ollu riittävästi joka kerta ku lämpöilyä on tapahtunu. Autolla ajettu 500 000 km ja edellisen omistajan mukaan lämpöjen seilaaminen on "ominaisuus"..
-Timo