HJ ylikuumenee
Valvoja: Käyttäjä
HJ ylikuumenee
Hep,
HJ60 tuppaa alkaa lämpenemään kun vehkeellä on ajettu n. 20 km, vähänkin kun tulee ylämäkeä / ajaa 80:ä lujempaa / kiskoo kärryä ni jo alkaa neula nouseen ja nousee tappiin asti. Lämpömittari seilaa muutenkin aika merkillisesti, yhtäkkiä saattaa heittää lämmöt punaselle vaikka tasasella kaasulla päästelee tasamaita pitkin matka-ajoa. Sillon ku lämmöt nousee, ni perstuntumalta tuntuu että puhallusilmakin lämpenee kovasti kabiinissa.
Mittareissa ilmeisesti on näissä ollu yhtä jos toistakin ongelmaa, löpömittarista ei oikeen pysty referenssiä kattomaan että oikutteleeko samaan aikaan ku lämpömittari, kun löpömittari näyttää kokoajan 1/3 tankkia, ei liiku neula mihinkään.
Mitä tossa kannattas alkaa ekana tutkimaan? Asentaa joku extra lämpömittari referenssiksi vai suorilta termaria vaihtamaan? Paisuntasäiliössä on nestettä ollu riittävästi joka kerta ku lämpöilyä on tapahtunu. Autolla ajettu 500 000 km ja edellisen omistajan mukaan lämpöjen seilaaminen on "ominaisuus"..
-Timo
HJ60 tuppaa alkaa lämpenemään kun vehkeellä on ajettu n. 20 km, vähänkin kun tulee ylämäkeä / ajaa 80:ä lujempaa / kiskoo kärryä ni jo alkaa neula nouseen ja nousee tappiin asti. Lämpömittari seilaa muutenkin aika merkillisesti, yhtäkkiä saattaa heittää lämmöt punaselle vaikka tasasella kaasulla päästelee tasamaita pitkin matka-ajoa. Sillon ku lämmöt nousee, ni perstuntumalta tuntuu että puhallusilmakin lämpenee kovasti kabiinissa.
Mittareissa ilmeisesti on näissä ollu yhtä jos toistakin ongelmaa, löpömittarista ei oikeen pysty referenssiä kattomaan että oikutteleeko samaan aikaan ku lämpömittari, kun löpömittari näyttää kokoajan 1/3 tankkia, ei liiku neula mihinkään.
Mitä tossa kannattas alkaa ekana tutkimaan? Asentaa joku extra lämpömittari referenssiksi vai suorilta termaria vaihtamaan? Paisuntasäiliössä on nestettä ollu riittävästi joka kerta ku lämpöilyä on tapahtunu. Autolla ajettu 500 000 km ja edellisen omistajan mukaan lämpöjen seilaaminen on "ominaisuus"..
-Timo
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Todennäköisesti puhaltimen viskokytkin tyhjä nesteestä?
Testaa pyöriikö se vapaasti kädellä pyöräyttämällä kylmänä ja kuumana.
60:sen etukammiokone tuottaa huomattavasti enemmän hukkalämpöä, kuin 61:sen suoraruisku.
Mittariongelmassa yleensä, sekä polttoaine, että lämpömittari kolahtaa yhtäaikaa tappiin.
Testaa pyöriikö se vapaasti kädellä pyöräyttämällä kylmänä ja kuumana.
60:sen etukammiokone tuottaa huomattavasti enemmän hukkalämpöä, kuin 61:sen suoraruisku.
Mittariongelmassa yleensä, sekä polttoaine, että lämpömittari kolahtaa yhtäaikaa tappiin.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Ja EI näin. Se termari kuuluu olla siellä pitämässä veden virtauksen oikeana. Jos sen termarin nakkaa aholle niin parhaimmillaan ei lämpene kone eikä kabiini ja huonoimmillaan kone kiehuu ja koppi on kylmä.vartiainen kirjoitti:Koita ajaa ilman termaria, se on halvin osa. Sitten vesipumppu, jäähdytin?
Perustuu siihen että vesi kiertää liian nopeasti syylärin läpi eikä kerkeä jäähtyä siellä tarpeeksi ennenkuin menee uudelleen kiertoon...
Mutta joo jos tyhjäkåynnilläkin tulee lämmintä koppiin niin vika kuulostaisi jumivalta termarilta.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...