Kuva Kuva

turboa kuuskymppiseen

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

turboa kuuskymppiseen

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Morjestapäivää! Taas ku välillä otti tuon kuuskymppisen ajoon,niin alko miettiä tota föönin asennusta :lol: Elikkäs olisi tiedossa kuusykkösen 12th koneen turbo pakosarjoineen ja hilppeineen. Olikos se nyt niin että se sopii tuohon 2h koneen kylkeen suoraan? Öljykierto täytyy tietty rakentaa,ja putket turbolta imusarjaan,mutta mitä muuta se vaatii että toimis tuossa vaparikoneen kyljessa?
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Mun ymmärtääkseni toimii ihan hyvin. Ja ymmärtääkseni riittää 2h:n pakosarjan kääntö ylösalaisin ja siihen se turbo perään.

http://forum.ih8mud.com/diesel-tech-24- ... -help.html
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

no jos on 12H-t:n pakosarja ja ahdinpaketti tiedossa ja aikomus ahtaa 2H niin eikun kaupan tekoon. käy suoraan 2H:n kylkeen, sitten vaan mieleisellä tavalla öljyn ja vedenkierto ja ahtoletkut paikalleen. ja eikun menoksi.....
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

jaa siellä on vesikiertokin :shock: no aina oppii uutta :lol: juu jos viikonlopulla kerkeis hakeen turbon romppeineen,niin vois alkaa viritteleen. 2h koneessa vissiin imusarjassa nippa mitä pitää kääntää... käsittääkseni se mistä menee letku pumpulle,mihin päin sitä täytyy käännellä? Ja toimiiko se öljykierto siitä alipainepumpulta ryöstämällä?
SeppoHovi
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 7:54 am
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja SeppoHovi »

Omassa otin öljyn toiselta puolelta lohkoa öpainekellolta haaroittamalla. Vedet otin lämppärin letkuista, monet jättää pois koko vesikierton, mutta eipä ole iso vaiva. Öpohjaan sitten reikä ja paluu sinne. Muista vaihtaa se huohotus sieltä kaasuläpältä imuputkeen niin ei tule niin kovaa öljysuihkua kun ahdot ei pääse kampikammioon. 😄

Muuttu kyllä auton luonne totaalisesti ton turbotuksen jälkeen. 140hv 450Nm tais olla lukemat dynosta. Todella miedoilla syötöillä ja 0,6 ahdoilla.
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Hojomies kirjoitti:2h koneessa vissiin imusarjassa nippa mitä pitää kääntää... käsittääkseni se mistä menee letku pumpulle,mihin päin sitä täytyy käännellä? Ja toimiiko se öljykierto siitä alipainepumpulta ryöstämällä?
Uudemmassa 2h lohkossa voi kai siitä alipainepumpultakin ryöstää öljyn, mutta vanhemmassa lohkossa se ei onnistu koska siellä on kuristin lohkossa sitä alipainepumppua varten niin siitä ei öljy riitä turbolle, eli sieltä ölynpainekellolta t-haaralla ehdottomasti. Ja siellä kaasuläpällä on kaks nippaa niin sitä etummaista käännät 180 astetta (Tarvit uuden letkun koska vanhassa ei riitä enää mitta).
hj 60
hj 61
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

kyllä 2H ( ja B ) kone ahdettuna toimii ilman mitään nippojen kääntelyäkin vaikka siitä aina kirjoitetaan!!
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Kiitos ja kumarrus kaikista ohjeista :D Turbo tuli haettua eilen ja itse asiassa yks 12ht kone tarttui samaan kuormaan :lol: tyyliin kun halvalla sai.... kuulemma sisäänajo kilometrit (500tkm) kiertäny mylly. Noh aika näyttää,täytyy tutkia mis kunnossa on, kun nyt mielessä pyörähti ajatus että jos pistäis sinne keulalle turbon lisäks koko 12ht :n :lol:
Vastaa Viestiin