Sivu 1/1
HJ60:sen 4-v laatikko 5-v malliin?
Lähetetty: Ti Elo 06, 2013 9:08 am
Kirjoittaja TeeHooJii
Olisi ajatuksena vaihtaa HJ60 vm.83:sen 4-v laatikko 5 vaihteiseen laatikkoon. Kuinka iso operaatio tuo kaikkinensa on, itellä kun ei ole oikein käsitystä?
Vaihdon syynä se, että ois vähä "mukavampi" ajaa matkaa, ei ois kierrokset 80-90 km/h vauhissa ihan niin korkialla ku tällä 4-v lootalla..
Re: HJ60:sen 4-v laatikko 5-v malliin?
Lähetetty: Ti Elo 06, 2013 11:17 am
Kirjoittaja Käyttäjä
TeeHooJii kirjoitti:Olisi ajatuksena vaihtaa HJ60 vm.83:sen 4-v laatikko 5 vaihteiseen laatikkoon. Kuinka iso operaatio tuo kaikkinensa on, itellä kun ei ole oikein käsitystä?
Vaihdon syynä se, että ois vähä "mukavampi" ajaa matkaa, ei ois kierrokset 80-90 km/h vauhissa ihan niin korkialla ku tällä 4-v lootalla..
Asiasta on paljon keskusteluja, kokeiles käyttää hakutoimintoa.
Lähetetty: Ti Elo 06, 2013 4:56 pm
Kirjoittaja bj45lava
Jos sen sinne haluaa laittaa, niin pidempi etukardaani ja lyhyempi takakardaani ja sit jos orkkis kepillinen jakis, niin alipainekytkentäiseen joutuu tekemään puuhia...
Lähetetty: Ti Elo 06, 2013 6:18 pm
Kirjoittaja Jussi
83 mallissa on alunperin 5 v laatikko ja usein myös tuplanivel etukartaanissa. Nuita alipaine juttuja ei oo kuin uudemmissa.
Lähetetty: Ti Elo 06, 2013 6:28 pm
Kirjoittaja profi
No mites jos laittas vaan isommat renkaat? 33"-35" gummit niin sillon ei enään vitosvaihetta tarvi ja olis paljo helpompi homma kuin lootan vaihto

Lähetetty: To Elo 08, 2013 10:17 am
Kirjoittaja timop
Semmostaki nelivaihteista voi olla, mikä oli yhtä pitkä kun viisvaihteinen. Sen tunnistaa siitä että pää- ja jakovaihteiston välissä on muistaakseni 9cm jatkopalikka mistä vitosen rattaat on vaan jätetty pois. Sillon kävis samat kardaanit. Rattaita ei kuitenkaan pystyny lisäämään kun akselit on erilaiset.
Tapauksesta riippuen joutuu vaihtamaan vaihteiston palkin ja kumityynyt.