Sivu 1/1
HJ60 ei käynnisty, sammutin toimii liian hyvin
Lähetetty: To Kesä 13, 2013 10:56 am
Kirjoittaja hjlappi
Toyota HJ60 vm- 81, ei käynnisty, hehku toimii mutta mittarit ei toimi (bens. ym), hajosi kun Lapissa oli +30 °C.
Missä vika, kun moottorin sammutin menee heti päälle kun on startannut virta-avaimesta? Kone hurahtaa käyntiin, mutta sammuu heti kun päästää avaimen käyntiasentoon, eli moottorin sammutin toimii liian hyvin.
Jos pitää sammuttimen painamaa solenoidia alhaalla, kone käy normaalisti. Sulakkeet kunnossa, releistä en tajua mitään.
Sammuttaako virtalukko moottorin avaimen käyntiasennossa? Vai onko joku rele rikki? Onko joku sähkövika? Vai onko joku sensori katsomassa öljyjä? Öljyt on moottorissa uudet ja tarpeeksi. Hajottiko kuuma ilma Land Cruiserin?
[En löytänyt ihan suoraa vastausta klubin viesteistä.]
Lähetetty: To Kesä 13, 2013 3:18 pm
Kirjoittaja Antsa
Kato ne sulakkeet vielä uudestaan. Muistaakseni ENGINE sulake on tuo mikä aiheuttaa tommosta.
Eli jos mittaritkaan ei toimi niin ne ei saa virtaa ja virtaa ne saa samaan aikaan kuin sammutinkin. Ja se edicci eli sammutin,pakkosyöttö, moottorinsuojalaite, saa virtansa myös startatessa.
Sitten notta oliko mitä muuta mainittavaa kuin se plus 30 eli jotain asennuksia tms.?
Lähetetty: To Kesä 13, 2013 3:41 pm
Kirjoittaja hjlappi
>> Sitten notta oliko mitä muuta mainittavaa kuin
>> se plus 30 eli jotain asennuksia tms.?
Oikeastaan ainut mittareihin liittyvä on se, että 20 km:n matkalla nafta- ja lämpömittari oli hetken täysin ylhäällä. Ne asettui normaaliksi puolessa välissä, kunnes perillä auto sammui tyhjäkäynnillä. Se siis kävi sopivilla kierroksilla kunnes tyhjäkäynti ei jaksanut pyörittää. Siitä saakka mm. naftamittari on ollut nollilla. Auto onneksi osasi perille 25 m pihasta kaukana tunturissa.
Sulake n:o 11 on ehjä (engine) ja rassattu moskasta.
Jossain SLCK-keskustelussa mainittiin öljypumppu ja sen vaatima "siemenöljy". Voiko olla, että sähköt palaavat, jos jokin öljyyn liittyvä "sensoriongelma" saadaan kuntoon?
Mikä paikka hajoaa, jos laittaa puuklossin solenoidin tapille? Vois ainakin ajella, ja sammuttaa ottamalla klossi pois.
Lähetetty: To Kesä 13, 2013 5:41 pm
Kirjoittaja Antsa
Tarkasta laturin johdot. Sekä koneen ja rungon välinen maadoitus.ja vielä latausjännite.
Ei siinä mitään hajoa jos koneessa on öljyä ja tuo siemenöljyhomma liittyy piiiiitkäään seisontaan.
Toimiiko vilkut ja puhallin? Entä palaako Filter , merkkivalo?
Lähetetty: To Kesä 13, 2013 6:14 pm
Kirjoittaja parukit
Veikkaisin, että laturin hiilet ovat tulleet tiensä päähän. Minulla ainakin kaikki nuo oireet ilmaantuivat siitä syystä, myös lämpö-ja polttoainemittarin pomppaaminen tappiin. Koitapa tinailla uudet hiilet paikalle.
sammuu
Lähetetty: Su Kesä 16, 2013 12:01 am
Kirjoittaja Hoosuu
Ota irti se sammutuksen tanko siitä sammutusmoottorilta, saa sammutin tehdä vapaasti liikkeensä, mutta ei sammu ja ei ole klossin aiheuttamaa vaaraa jonkun laitteen tai releen kärähtämisestä!