Sivu 1/1
1KZ-TE Lämpö ongelmia, kansi vai joku muu....
Lähetetty: Ma Touko 20, 2013 6:01 pm
Kirjoittaja anssi80
Elikkäs ostin talvella kj95 johon oli tehty parivuotta/30000km sitten mittava kone remppa. Kansi käyny koneistamolla, hoonia, rengastusta, laakeria yms. Mutta nyt alkoi auto tekemään semmosta hauskaa että lämpömittari lähtee nousemaan vauhdilla ylös kun alkaa tieajossa olemaan vauhti siinä 120km/h ja ahdot 0,5-0,7 ja lämpöongelma häviää kun vauhdin tiputtaa alle sataseen ja ahdot samalla tippuu n.0,2:een. Pikainen diagnoosi että kansi tai kannentiiviste sökönä. Auto oli lainassa kun tuo tapahtu ja mutta ainoastaa paisari oli tyhjentyny ja syyläri vielä täynnä. Tyhjäkäynnillä ei tee mitään ylimäärästä painetta eikä kupli eikä ole nesteet ainakaan vielä sekasin. Aattelin kysellä onko tullut vastaan saman tapaista ongelmaa ennen ku alkaa levittämään konetta.
Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 6:16 am
Kirjoittaja ruiseri
Kokeile ensinnäkin vaihtaa kunnon termari !
Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 3:13 pm
Kirjoittaja anssi80
Juu näin oli tarkotus. Pääsis vielä vähällä ja halvalla. Kannen pulttien kireyttä on vissiin hankala todeta jälki käteen,vai onko siinä joku momentti? Yleensä on se momentti ja sitten käännellään vielä asteet päälle.
Lähetetty: To Touko 23, 2013 9:44 pm
Kirjoittaja ruiseri
Tuskin kansipahvi ! Se nimittäin pahenee nopeasti , Muutamassa päivässä jottei voi ajaa enää ! Jos kävi kuumana niin kansi kannattas jälkikiristää !!
Lähetetty: Ma Syys 09, 2013 6:56 pm
Kirjoittaja laitosmies
Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Lähetetty: Ti Syys 10, 2013 9:58 am
Kirjoittaja Hessu
laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Mulla Carinassa samat viat ja lämppärin säätimestä kun laittaa sisälle kuumaa ilmaa muutamaksi sekunniksi, niin lämpömittari putoo silmissä normitasolle. Syylarista on kadonnut mulla kaikki rivat, eli jäljellä on vain vesiputket. Oma epäilykseni on, että syylari ei jäähdytä tarpeeks. Tiedä sitten missä kunnossa teidän syylarit on päältä/sisältä...
Lähetetty: To Syys 12, 2013 8:15 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Syylärillä taipumusta tukkeentua sisältäpäin. Näin muistan lukeneeni maailman foorumeilta.
Lähetetty: To Syys 12, 2013 9:21 pm
Kirjoittaja anssi80
Mulla auto oottaa vielä pihalla talliin pääsyä ja tarkotus on selvittää purkaessa muitakin vaihtoehtoja. Ajelin autolla vielä tuonne kesäheinäkuun vaihteeseen, usiampituhat kilometriä eikä mitään oireita ku ajaa sievästi ja nesteetki on pysyny erillään. Eilen tuossa olin kaverilla ku se tuskaili rangen kans lämpö ja paine ongelmissa niin vikana oli vaan tukkeutunut ulkoisen paisarin letku, ei se aina ole mikään vakava vika...
Lähetetty: Ma Maalis 03, 2014 8:50 pm
Kirjoittaja anssi80
laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Onko laitosmiehellä vika selvinny? Mullaki osat vaihdettu mutta ongelmaa meinaa olla. Pitää vissiin ainaki käydä hakemassa orkkis termari ja korkki mutta ku tekee painetta paisariin eli nostaa pintaa reilusti ku käy vähän vejättämässä mutta ei vedä takas järjestelmään paisarista. Voisko turbon nestekierto tehä paineen vai joko se on kohta alettava purkamaan koko kone. Turbo oli kuittien mukaan huollettu tuossa 45tkm sitten mutta olikohan kuitit sittenkään tästä autosta...