Sivu 1/2
Mistä HDJ etuperän rattaita?
Lähetetty: La Huhti 13, 2013 1:01 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Ei meinaa korva enää jaksaa veivata pitkää reissua tuota etuperän ääntä kuunnellen. Löytyisikö kokemuksia mistä kannattaa uudet rattaat ostaa.
Nitro Gearsin pulikat olisi halpoja, mutta joutuukohan siinä ojasta allikkoon uudestaan kuuntelemaan perän huutoa. Toyotan oma olisi pari kolme kertaa kalliimpi setti.
Muokkasin otsikkoa kuvaavammaksi
T:Ylläpito
Lähetetty: Ke Huhti 17, 2013 10:00 pm
Kirjoittaja timop
Vähän karkeemman näköstä tekoa kun orkkis, mutta sai täysin hijaiseksi ja ainakin vuoden myös pysyneet hiljasina. Hiottu pareiksi ja en epäile kestävyyttä mutta aikahan sen näyttää. Justdifferentials.com, ei maksa paljo ja laakerit oli Koyon. Stefa hieman epälyttävän näköinen selvästi kiinalainen mutta on pitänyt. Erittäin positiivinen kuva jäi tuosta kokonaisuutena.
Lähetetty: To Huhti 18, 2013 7:38 am
Kirjoittaja dirtysalami
kiitos tiedoista ! Taidan tilata tuolta justdifferentialsista rojut. Tuossa akselissakin on se mukava puoli, ettei koko banjoa tarvitse raahata mukana, kun vie kamat perän kasaajalle/säätäjälle.
Lähetetty: Pe Tammi 31, 2014 7:35 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Ei mennyt kuin melkein vuosi (omaa hitautta), mutta nyt on kummankin akselin välitykset ja etupäähän terästikut kourassa. Tuli tosi nopeasti JustDifferentialsilta pienin lähetyskuluin. Tulli toki otti omansa…
Lähetetty: Ti Helmi 04, 2014 1:05 pm
Kirjoittaja killerwo
Olipa hyvä linkki. Näyttää saavan myös tasausyörästön osat kohtuu rahalla. Ja laiska saa koko perän lukolla järki hintaan ~1500€
Lähetetty: Pe Helmi 07, 2014 9:37 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Nyt kun murikka on kourassa niin lautaspyörä näyttää aivan virheettömältä. Outoa, että sen näköinen osa ulisee, vaikka toki kilometrejä on paljon takana. Kai sitä pitää kuitenkin laittaa uudet rattaat kiinni.
Lähetetty: La Helmi 08, 2014 12:56 am
Kirjoittaja timop
Koititko värillä miltä kuvio näyttää vanhassa?
Lähetetty: La Helmi 08, 2014 12:59 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Täytyypä tutkailla vielä. Hammastahnaa kummempia välineitä ei kylläkään löydy tuohon tarkoitukseen.
Onko muuten jollain poppakonstia tällaisten vetarien elvyttämiseen. Vikana on vain stefan syömä ura. Vetolaipan päästä booritkin olisi täysin timmit verrattuna uusiin kalliisiin amerikan tuotteisiin

. Holkituksiahan joskus tehdään stefaongelmien kanssa. Hitsaus ja sorvi ???

Lähetetty: La Helmi 08, 2014 5:58 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Kyllä hitsaus ja sorvikin auttaa, että stefa pitää ei vaan parane semmosta akselia autoon laittaa, katkee se kuitenkin! Kun sorvi olemasa mikset ihmeessä holkita sitä, keltään mitään kyselemättä!
Lähetetty: La Helmi 08, 2014 7:51 pm
Kirjoittaja Kontio
Tätä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä työpaikalla eri akseleiden korjauksessa sekä oman auton vetareihin:
http://www.skf.com/group/products/seals ... index.html
Kuva lainattu SKF:n sivuilta.

Lähetetty: Su Helmi 09, 2014 9:46 am
Kirjoittaja killerwo
Ennenkuin alat korjailemaan kulunutta stefa pintaa, niin tarkasta huolella murikan puoleiset boorit. Ovat yleensa kuluneet väljiksi, ja ovat yksi syy perän väljyyteen. Oikeestaan kaikki hodarin akseli mitä oon purkanut on kulunut enemmän tai vähemmän väljiksi. Samoiten tasauspyörästön poskirattaiden sisäboorit on väljiä. Jos haluaa etuperästä priiman tulee myös nämä vaihtaa.
Vaihtoehtoinen tapa
Lähetetty: Su Helmi 09, 2014 10:44 am
Kirjoittaja TOHJ61
Toi akselin ja navan välinen stefa voidaan jättää kokonaan pois, jos käytetään puolivaseliinia!
Täällä pohjoisessa kannattaa laitta synteettistä ja akseli lähes täyteen.
Lähetetty: Su Helmi 09, 2014 12:11 pm
Kirjoittaja dirtysalami
Perehdyinpä neuvon perusteella niihin sisäpuolen booreihin, aivan nuljaantuneet... ei tartte harkita enää vanhojen elvyttämistä säästäväisyystarkoituksissa.
Kosketuskuviota tutkin elmexi-putkilon kanssa

. En varmaan osannut käyttää tuota hienomekaanikon tarkkuustahnaa oikein, mutta kuvio tuli mielestäni selville. Vetopuolella ottaa nurkista ja takapuolta en tainnut tutkia oikein kun pidin kädellä lautaspyörästä vetoa vastaan. Tosin vedon ollessa pois, ei perä äännäkään.

Re:
Lähetetty: To Joulu 22, 2016 9:57 pm
Kirjoittaja timop
timop kirjoitti:Vähän karkeemman näköstä tekoa kun orkkis, mutta sai täysin hijaiseksi ja ainakin vuoden myös pysyneet hiljasina. Hiottu pareiksi ja en epäile kestävyyttä mutta aikahan sen näyttää. Justdifferentials.com, ei maksa paljo ja laakerit oli Koyon. Stefa hieman epälyttävän näköinen selvästi kiinalainen mutta on pitänyt. Erittäin positiivinen kuva jäi tuosta kokonaisuutena.
Ja tähän tämänpäivän tilanne: Akselit vaihtui automaatin mukana nykyiseen -97 malliseen ja niillä mennään. Ensivaikutelma stefasta oli sitä mitä stefakin, pikku hiljaa alkoi kostua, ja syksyllä tiputti jo maahan asti. Piti vaihtaa alkuperäiseen. Välitys on edelleen täysin äänetön kaikissa tilanteissa, kilometrejä takana yli 50 tuhatta vähintään.
Re: Mistä HDJ etuperän rattaita?
Lähetetty: Su Joulu 25, 2016 2:59 pm
Kirjoittaja benjaminf
Jatketaan keskustelua kun "dirtysalmen" auto on nykyään meikäläisen omistuksessa.
Välitys on täälläkin äänetön, eikä stefa ainakaan vielä vuoda. Tosin kilometrejä ei varmaan niin kovin paljon vielä.
Takavälitys pitää ihan pientä ääntä jos oikein tarkkaan kuuntelee. Auton mukana tuli uudet kalut myös takaperään, että jos vaikka joskus senkin vaihtais jos rupee ääntelemään.