Sivu 1/1

Hj "Haokkoo henkeä "

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 7:23 am
Kirjoittaja ruiseri
Hj 60 vm 81 "Haukkoo henkeä ajaessa ,elikkä käyttää syöttöja pois ,1-2 sekuntia ajaessa tiellä ! Sama mikä vaihde tai nopeus ! Kaikki näyttäs olevan päällisinpuolin kunnossa letkut vivut ja vaijerit !

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 9:36 am
Kirjoittaja markkuh
Kuulostaa samalta kun bj:ssä joskus.
Johtu siitä olisko joku pysäytin rele( sillä on joku oikeakin nimi) joka napsi syöttöjä pois päältä, se rele oli bj :ssä siellä apparin jalkakatilan kupeessa, kuulu napsaus just ennen "huokausta"ja toinen ku loppu.
Olikohan niin että sama rele jotenkin hoiti myös startatessa pakkosyötön ohjausta. Ite annoin ensiavun ottamalla "töpselin" releestä pois, pysäytin sitten vaihteella.
Varmaan tulee vielä viisaampia vastauksia asioiden oikeilla nimillä, mutta ei paha vaiva.

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 10:22 am
Kirjoittaja OPA
Todennäköisesti edic yrittää sammuttaa konetta kun luulee että öljynpaineet liian alhaalla. tarkista öljynpaine anturin johto ainakin ekaksi.

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 1:53 pm
Kirjoittaja ruiseri
Mittari ainakin näyttää hyvästi painetta ! Ja johtokin on napakasti kiinni ! ( Oliskos uuden jäykkyytä ) ?

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 6:32 pm
Kirjoittaja sami_k
ittellä hj teki saamaa nulla vika oli sillä edikin ohjaus releessä (hantin jalkotilassa)
kuului juurikin tuo markkuhn mainitsema napsadus ja syöttö katkesi hetkeksi
vika tuli kylläkin sen jälkeen kun auto tippui jäistä läpi

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 7:15 pm
Kirjoittaja Liksi
Vilahtaako vedenerottimen varoitusvalo ?
Minulla sellainen käsitys, että pysäyttää koneen jos tunnistaa vettä polttoaineessa. Tarkistappa onko vettä erottimessa.

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 9:30 pm
Kirjoittaja ruiseri
Ei minun muistiaikaan ole se anturinvalo pelittänyt ,vaikka jo ajellu 940 th ! Missä lie se valo kojelaudassa ?

Lähetetty: Pe Huhti 12, 2013 10:58 pm
Kirjoittaja Antsa
Tuota noinaa. Se veden erottimen valo toiminee myös latauksen merkkivalona. Ja edicci sammuttaa koneen myös jossain lataus hämmingeissä.

Mutta tarkista ensin kaikki johtoliitokset ja varsinkin koneen ja rungon välinen maa sekä koneen ja kytkinkopan pultit että ovat tiukalla kun se maajohto on ainakin bertassa juuri tuossa välissä.

Nii ja ettei mikään akku pääse ottamaan maihin ym.jutut.

Sitten koita haaruikoida se tilanne missä tuo tapahtuu ja missä ei,eli vaihetta vaihtaessa ym.

Itellä bertta tekee tuota kun aura on keulilla. Tosin tänä talvena ei tehny kertaakaan. Ja mystistä on tuossa se että mitään sähköä ei kytketä kun aura pistetään nokille.

Lähetetty: Su Huhti 14, 2013 8:27 pm
Kirjoittaja Liksi
Kaivoin kytkentäkaaviot esiin ja tutkiskelin niitä.
Antsa oikeassa siinä , että se Filter merkkivalo joka on kojelaudassa liittyykin latausjärjestelmän yhteyteen. Eli mielikuva siitä vedeneroitin pysäytäisi koneen oli väärä. Onkin siten, että jos se syttyy palamaan,täytyy pysäyttää kone ja tyhjentää vedeneroitin, joka on oikean runkopalkin vieressä takapyörän lähellä.