Sivu 1/2

Kääntöpäiden rasva

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2013 10:42 am
Kirjoittaja vartiainen
Ajattelin tehdä tuossa kun ilmat lämpeää tuon kääntöpäiden tiiviste/stefarempan niin mitähän rasvaa sinne pitäisi laittaa? Onko Mobil XHP222NLGI2 hyvää kamaa, se on sellasta sinistä?

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2013 12:46 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Tehtaan pappa haluaa sinnne Molya.

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2013 3:33 pm
Kirjoittaja vartiainen
Niin että mitä rasvaa?

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2013 4:49 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
vartiainen kirjoitti:Niin että mitä rasvaa?
Molybdeenisulfidi greasee...
NLGI no:2 lukee Cruiserin ohjekirjassa: http://www.ramin.fi/TEC/lc-ohjekirja.pdf

esim: http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _Moly.aspx

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2013 6:34 pm
Kirjoittaja vartiainen
Tänks määään...

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 3:12 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ei löytyny porista ep2 molya joten otin xhp322:ta joka on kuulemma molyä kanssa. Motonetista hain motoxin molyä varuiks. Lisäksi hain 55 hylsyn mistä pitäs vähän kaventaa sorvissa. Ja lukkorengaspihdit joita modasin sen verran että niillä saa sen navan lukkorenkaan pois. Nyt pitäs vaan viitsiä...

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 3:33 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Elä tunge sit sitä murrosta/napaa liian täyteen. Jos se on ompiturjake täynnä niin sillon rasva ei liiku/lähde kiertämään. Pahin virhe on laittaa rasvanippa siihen Neliökantaan mistä sitä vassua lisätään ja vetää paineilmarasvarilla niin kauan että jostain tulee pihalle :cry: :cry: :cry: :cry:
edit. Kun vaan joskus jaksais niin vois viedä sen murrosnilviäisen jollekkin sorvarille joka porais siihen vetariin 2-3mm. reijän joka ulottuu maljasta just ja just läpi.
Sit siihen tumpin päähän lyhyt rasvanippa. :lol: :lol: :lol:
Kerta vuoteen napis irti ja käsirässillä 2-3 painallusta suoraan murrosmaljaan uutta vassua :roll: :roll:

Kun sitä vassua lisää siitä omasta reijästä niin se ei kovinkaan hanakasti mene murroksen väliin :?

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 6:50 pm
Kirjoittaja vartiainen
Oon vissiin kesällä viimeks laittanut noihin päihin jotain rasvaa siitä niiden omasta rööristä. Ajattelin tehdä tän remontin sillä camo-metodilla kun ei mun mielestä muut tiivisteet vuoda eikä laakereissakaan pitäs mitään näillä kilsoilla olla.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.


Lähetetty: La Maalis 23, 2013 7:04 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
vartiainen kirjoitti:Oon vissiin kesällä viimeks laittanut noihin päihin jotain rasvaa siitä niiden omasta rööristä. Ajattelin tehdä tän remontin sillä camo-metodilla kun ei mun mielestä muut tiivisteet vuoda eikä laakereissakaan pitäs mitään näillä kilsoilla olla.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.

Miksi kääntöpallon tivarit???
Onko ne ihan resuna???
Mikäli ne ei ole resuna niin ihan hukkakeikka.

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 7:20 pm
Kirjoittaja vartiainen
No ne vuotaa. On se stefa paskana ja vuotaa ja takatiivareista vuotaa renkaalle niin eiks ne takatiivaritkin olis hyvä laittaa?

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 8:30 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
vartiainen kirjoitti:No ne vuotaa. On se stefa paskana ja vuotaa ja takatiivareista vuotaa renkaalle niin eiks ne takatiivaritkin olis hyvä laittaa?
Etupään pölytiivisteet vuotaa sillon kun etutikkujen stefat vuotaa.
ne kääntökuulan tiivisteet on ainoastaan pölytiivisteet.
Eli pelkkä vassu ei kyl vuoda niintä pölytivareist apihalle vaan peräöljyn ja vassun sekotus tuleepi pihalle.
Se vuotaminen kertoo et stefat on vaihtokunnossa.
En ole vielä nähny yhtään -80 luvun BJ:tä missä ne pölytivarit ois ollu täysin resut.
Yleensä ne pellit millä ne tiivisteet on paikillaan ruostuu pois :D
Eli etupäässä kantsuu vaihtaa vain ne vetareiden stefat ja sillon ei tarvi purkaa olkalaakereita ollenkaan.
Napis irti,Jarrusatula irti, napa irti ja murros pihalle.
Käy paljon nopeemmin ;)

Mut jos haluaa hipostella niin kaikki vaihtoon :P

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 8:42 pm
Kirjoittaja vartiainen
Aijaa? No en mä mitään hipostella jaksa. Missä aitaa ei ole...
Pitää se stefa sit vaan vaihdella. Tuli tilattuu koko tiivistesatsi Tamgearsilta mutta onpahan sit tota hyllyntäytettä... :D

Kiitos kovasti avusta!

Täällä Porissa havaitsin pientä Toyota-vastarintaa kun soitin siitä 55mm hylsyn sorvauksesta muuan offipajalle ja kyselin pientä sorvauspalvelusta niin ekaks sieltä vastattiin että "joo tokihan se onnistuu, tuo tänne vaan" ja sitten pienen tauon jälkeen et "paitsi et oliks tää joku TOJOTAN osa?". Mut mukavaa et täält foorumilta saa apua.

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 8:52 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Tilasitko myös sen pronssiholkin ???
Jos se on kulunut niin uus stefa ei kestä kauaa.

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 8:58 pm
Kirjoittaja vartiainen
En tilannut. Ajattelin et näillä kilsoilla (144tkm) se ei voi olla kovin kulunut? Sittenhän sen näkee kun saa sen murroksen käsiin. Ajattelin laittaa ihan Tojotalaisen jos ne holkit on ihan horot.
Tässä autossa on noi kaikki stefat ihan korppuuntunut. Etuperän ja jakiksen stefat ihan kovia ja riekaleina, nyt vuotaa kampiakselin stefa vähäsen etupäästä, varmaan samalla tavalla kovettunut.

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 9:29 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Tosin Tamgearssin vetarin stefa on suunniteltu väljälle holkille.
Jos siellä navassa on ollu rasvaa niin tuskin noilla kilsoilla se holkki on kovin väljä.