Kuva Kuva

Kääntöpäiden rasva

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Kääntöpäiden rasva

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ajattelin tehdä tuossa kun ilmat lämpeää tuon kääntöpäiden tiiviste/stefarempan niin mitähän rasvaa sinne pitäisi laittaa? Onko Mobil XHP222NLGI2 hyvää kamaa, se on sellasta sinistä?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tehtaan pappa haluaa sinnne Molya.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Niin että mitä rasvaa?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

vartiainen kirjoitti:Niin että mitä rasvaa?
Molybdeenisulfidi greasee...
NLGI no:2 lukee Cruiserin ohjekirjassa: http://www.ramin.fi/TEC/lc-ohjekirja.pdf

esim: http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _Moly.aspx
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Tänks määään...
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ei löytyny porista ep2 molya joten otin xhp322:ta joka on kuulemma molyä kanssa. Motonetista hain motoxin molyä varuiks. Lisäksi hain 55 hylsyn mistä pitäs vähän kaventaa sorvissa. Ja lukkorengaspihdit joita modasin sen verran että niillä saa sen navan lukkorenkaan pois. Nyt pitäs vaan viitsiä...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Elä tunge sit sitä murrosta/napaa liian täyteen. Jos se on ompiturjake täynnä niin sillon rasva ei liiku/lähde kiertämään. Pahin virhe on laittaa rasvanippa siihen Neliökantaan mistä sitä vassua lisätään ja vetää paineilmarasvarilla niin kauan että jostain tulee pihalle :cry: :cry: :cry: :cry:
edit. Kun vaan joskus jaksais niin vois viedä sen murrosnilviäisen jollekkin sorvarille joka porais siihen vetariin 2-3mm. reijän joka ulottuu maljasta just ja just läpi.
Sit siihen tumpin päähän lyhyt rasvanippa. :lol: :lol: :lol:
Kerta vuoteen napis irti ja käsirässillä 2-3 painallusta suoraan murrosmaljaan uutta vassua :roll: :roll:

Kun sitä vassua lisää siitä omasta reijästä niin se ei kovinkaan hanakasti mene murroksen väliin :?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Oon vissiin kesällä viimeks laittanut noihin päihin jotain rasvaa siitä niiden omasta rööristä. Ajattelin tehdä tän remontin sillä camo-metodilla kun ei mun mielestä muut tiivisteet vuoda eikä laakereissakaan pitäs mitään näillä kilsoilla olla.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

vartiainen kirjoitti:Oon vissiin kesällä viimeks laittanut noihin päihin jotain rasvaa siitä niiden omasta rööristä. Ajattelin tehdä tän remontin sillä camo-metodilla kun ei mun mielestä muut tiivisteet vuoda eikä laakereissakaan pitäs mitään näillä kilsoilla olla.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.

Miksi kääntöpallon tivarit???
Onko ne ihan resuna???
Mikäli ne ei ole resuna niin ihan hukkakeikka.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

No ne vuotaa. On se stefa paskana ja vuotaa ja takatiivareista vuotaa renkaalle niin eiks ne takatiivaritkin olis hyvä laittaa?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

vartiainen kirjoitti:No ne vuotaa. On se stefa paskana ja vuotaa ja takatiivareista vuotaa renkaalle niin eiks ne takatiivaritkin olis hyvä laittaa?
Etupään pölytiivisteet vuotaa sillon kun etutikkujen stefat vuotaa.
ne kääntökuulan tiivisteet on ainoastaan pölytiivisteet.
Eli pelkkä vassu ei kyl vuoda niintä pölytivareist apihalle vaan peräöljyn ja vassun sekotus tuleepi pihalle.
Se vuotaminen kertoo et stefat on vaihtokunnossa.
En ole vielä nähny yhtään -80 luvun BJ:tä missä ne pölytivarit ois ollu täysin resut.
Yleensä ne pellit millä ne tiivisteet on paikillaan ruostuu pois :D
Eli etupäässä kantsuu vaihtaa vain ne vetareiden stefat ja sillon ei tarvi purkaa olkalaakereita ollenkaan.
Napis irti,Jarrusatula irti, napa irti ja murros pihalle.
Käy paljon nopeemmin ;)

Mut jos haluaa hipostella niin kaikki vaihtoon :P
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Aijaa? No en mä mitään hipostella jaksa. Missä aitaa ei ole...
Pitää se stefa sit vaan vaihdella. Tuli tilattuu koko tiivistesatsi Tamgearsilta mutta onpahan sit tota hyllyntäytettä... :D

Kiitos kovasti avusta!

Täällä Porissa havaitsin pientä Toyota-vastarintaa kun soitin siitä 55mm hylsyn sorvauksesta muuan offipajalle ja kyselin pientä sorvauspalvelusta niin ekaks sieltä vastattiin että "joo tokihan se onnistuu, tuo tänne vaan" ja sitten pienen tauon jälkeen et "paitsi et oliks tää joku TOJOTAN osa?". Mut mukavaa et täält foorumilta saa apua.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tilasitko myös sen pronssiholkin ???
Jos se on kulunut niin uus stefa ei kestä kauaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

En tilannut. Ajattelin et näillä kilsoilla (144tkm) se ei voi olla kovin kulunut? Sittenhän sen näkee kun saa sen murroksen käsiin. Ajattelin laittaa ihan Tojotalaisen jos ne holkit on ihan horot.
Tässä autossa on noi kaikki stefat ihan korppuuntunut. Etuperän ja jakiksen stefat ihan kovia ja riekaleina, nyt vuotaa kampiakselin stefa vähäsen etupäästä, varmaan samalla tavalla kovettunut.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tosin Tamgearssin vetarin stefa on suunniteltu väljälle holkille.
Jos siellä navassa on ollu rasvaa niin tuskin noilla kilsoilla se holkki on kovin väljä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin