Kääntöpäiden rasva
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Kääntöpäiden rasva
Ajattelin tehdä tuossa kun ilmat lämpeää tuon kääntöpäiden tiiviste/stefarempan niin mitähän rasvaa sinne pitäisi laittaa? Onko Mobil XHP222NLGI2 hyvää kamaa, se on sellasta sinistä?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Molybdeenisulfidi greasee...vartiainen kirjoitti:Niin että mitä rasvaa?
NLGI no:2 lukee Cruiserin ohjekirjassa: http://www.ramin.fi/TEC/lc-ohjekirja.pdf
esim: http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _Moly.aspx
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Elä tunge sit sitä murrosta/napaa liian täyteen. Jos se on ompiturjake täynnä niin sillon rasva ei liiku/lähde kiertämään. Pahin virhe on laittaa rasvanippa siihen Neliökantaan mistä sitä vassua lisätään ja vetää paineilmarasvarilla niin kauan että jostain tulee pihalle

edit. Kun vaan joskus jaksais niin vois viedä sen murrosnilviäisen jollekkin sorvarille joka porais siihen vetariin 2-3mm. reijän joka ulottuu maljasta just ja just läpi.
Sit siihen tumpin päähän lyhyt rasvanippa.
Kerta vuoteen napis irti ja käsirässillä 2-3 painallusta suoraan murrosmaljaan uutta vassua
Kun sitä vassua lisää siitä omasta reijästä niin se ei kovinkaan hanakasti mene murroksen väliin




edit. Kun vaan joskus jaksais niin vois viedä sen murrosnilviäisen jollekkin sorvarille joka porais siihen vetariin 2-3mm. reijän joka ulottuu maljasta just ja just läpi.
Sit siihen tumpin päähän lyhyt rasvanippa.



Kerta vuoteen napis irti ja käsirässillä 2-3 painallusta suoraan murrosmaljaan uutta vassua


Kun sitä vassua lisää siitä omasta reijästä niin se ei kovinkaan hanakasti mene murroksen väliin

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Oon vissiin kesällä viimeks laittanut noihin päihin jotain rasvaa siitä niiden omasta rööristä. Ajattelin tehdä tän remontin sillä camo-metodilla kun ei mun mielestä muut tiivisteet vuoda eikä laakereissakaan pitäs mitään näillä kilsoilla olla.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.
Miksi kääntöpallon tivarit???vartiainen kirjoitti:Oon vissiin kesällä viimeks laittanut noihin päihin jotain rasvaa siitä niiden omasta rööristä. Ajattelin tehdä tän remontin sillä camo-metodilla kun ei mun mielestä muut tiivisteet vuoda eikä laakereissakaan pitäs mitään näillä kilsoilla olla.
Eli jarrut pois ja sitten se lukkorengas, sitten kääntövarsi ja takatiivisteet.
Onko ne ihan resuna???
Mikäli ne ei ole resuna niin ihan hukkakeikka.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Etupään pölytiivisteet vuotaa sillon kun etutikkujen stefat vuotaa.vartiainen kirjoitti:No ne vuotaa. On se stefa paskana ja vuotaa ja takatiivareista vuotaa renkaalle niin eiks ne takatiivaritkin olis hyvä laittaa?
ne kääntökuulan tiivisteet on ainoastaan pölytiivisteet.
Eli pelkkä vassu ei kyl vuoda niintä pölytivareist apihalle vaan peräöljyn ja vassun sekotus tuleepi pihalle.
Se vuotaminen kertoo et stefat on vaihtokunnossa.
En ole vielä nähny yhtään -80 luvun BJ:tä missä ne pölytivarit ois ollu täysin resut.
Yleensä ne pellit millä ne tiivisteet on paikillaan ruostuu pois

Eli etupäässä kantsuu vaihtaa vain ne vetareiden stefat ja sillon ei tarvi purkaa olkalaakereita ollenkaan.
Napis irti,Jarrusatula irti, napa irti ja murros pihalle.
Käy paljon nopeemmin

Mut jos haluaa hipostella niin kaikki vaihtoon

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Aijaa? No en mä mitään hipostella jaksa. Missä aitaa ei ole...
Pitää se stefa sit vaan vaihdella. Tuli tilattuu koko tiivistesatsi Tamgearsilta mutta onpahan sit tota hyllyntäytettä...
Kiitos kovasti avusta!
Täällä Porissa havaitsin pientä Toyota-vastarintaa kun soitin siitä 55mm hylsyn sorvauksesta muuan offipajalle ja kyselin pientä sorvauspalvelusta niin ekaks sieltä vastattiin että "joo tokihan se onnistuu, tuo tänne vaan" ja sitten pienen tauon jälkeen et "paitsi et oliks tää joku TOJOTAN osa?". Mut mukavaa et täält foorumilta saa apua.
Pitää se stefa sit vaan vaihdella. Tuli tilattuu koko tiivistesatsi Tamgearsilta mutta onpahan sit tota hyllyntäytettä...

Kiitos kovasti avusta!
Täällä Porissa havaitsin pientä Toyota-vastarintaa kun soitin siitä 55mm hylsyn sorvauksesta muuan offipajalle ja kyselin pientä sorvauspalvelusta niin ekaks sieltä vastattiin että "joo tokihan se onnistuu, tuo tänne vaan" ja sitten pienen tauon jälkeen et "paitsi et oliks tää joku TOJOTAN osa?". Mut mukavaa et täält foorumilta saa apua.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
En tilannut. Ajattelin et näillä kilsoilla (144tkm) se ei voi olla kovin kulunut? Sittenhän sen näkee kun saa sen murroksen käsiin. Ajattelin laittaa ihan Tojotalaisen jos ne holkit on ihan horot.
Tässä autossa on noi kaikki stefat ihan korppuuntunut. Etuperän ja jakiksen stefat ihan kovia ja riekaleina, nyt vuotaa kampiakselin stefa vähäsen etupäästä, varmaan samalla tavalla kovettunut.
Tässä autossa on noi kaikki stefat ihan korppuuntunut. Etuperän ja jakiksen stefat ihan kovia ja riekaleina, nyt vuotaa kampiakselin stefa vähäsen etupäästä, varmaan samalla tavalla kovettunut.
Tosin Tamgearssin vetarin stefa on suunniteltu väljälle holkille.
Jos siellä navassa on ollu rasvaa niin tuskin noilla kilsoilla se holkki on kovin väljä.
Jos siellä navassa on ollu rasvaa niin tuskin noilla kilsoilla se holkki on kovin väljä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------