Räjäytys kuvaa hj 61 lukkoperästä?
Valvoja: Käyttäjä
Räjäytys kuvaa hj 61 lukkoperästä?
Onko kellään Hj 61 kytkettävän lukon räjäytys kuvaa. jos mahdollista niin voisiko joku laittaa ne tänne tai opelisti@hotmail.com ajatus laukkaa meinaan nopeammin kuin järki
Tossa tapauksessa kannattaa ekaksi herkistellä ne vivut jotka on perän päällä ulkopuolella koska ne on yleensä jumissa.p15436 kirjoitti:Jooo! Oisko kellään? minuaki kiinnostais, ku omasta uudesta hojottimesta ei oo käytetty lukkoja yli 7 vuoteen! Joten ovat vähän vivut jumissa tai jotain...
Kyllä se siitä menee.
Tuo kyllä pitää paikkansa. Itse lukkomekanismihan huilaa turvallisesti öljyssä eli se ei ole juntturassa.Tossa tapauksessa kannattaa ekaksi herkistellä ne vivut jotka on perän päällä ulkopuolella koska ne on yleensä jumissa.
Mulla oli ainakin nuo keskimmäisen kuvan vivut ihan jumissa kun hoijakan akseleita alle suunnittelin.
Taitaa ne vaijeritkin ajanoloon mennä juntturaan.
- jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Joo... nii mieki luulen (eli sydämmestäni toivon!) et pelkästään vaijerit/vivut jumittaa.
Mut ku ohjekirjan mukaan lukot kytketään päälle vetämällä vivuista. Nyt miun autossa on taka-akselin lukkojen vipu yläasennossa ja oon tulkinnut että se on päällä. Lukko ei ole mielestäni kuitenkaan kytkeytynyt perässä päälle. Tämä ko. vipu ei liiku mihinkään, ei edes raakalla voimalle eli miun paksulla hauiksella...
Mutta: etuperän lukkovipu liikkuu, eli saan sen vedettyä päälle todella voimakkaasti vetämällä ja senhän ei pitäisi mennä päälle jos takaperä ei ole kytketty päälle. Emmie tiijä, pitää vielä tutkia paremmin kunhan puotan ens kuussa vaihdelaatiko pois ja kunnostutan sen. Ai nii, auto on -87 hj 61, sain sen tosi halvalla.
Mut ku ohjekirjan mukaan lukot kytketään päälle vetämällä vivuista. Nyt miun autossa on taka-akselin lukkojen vipu yläasennossa ja oon tulkinnut että se on päällä. Lukko ei ole mielestäni kuitenkaan kytkeytynyt perässä päälle. Tämä ko. vipu ei liiku mihinkään, ei edes raakalla voimalle eli miun paksulla hauiksella...
Mutta: etuperän lukkovipu liikkuu, eli saan sen vedettyä päälle todella voimakkaasti vetämällä ja senhän ei pitäisi mennä päälle jos takaperä ei ole kytketty päälle. Emmie tiijä, pitää vielä tutkia paremmin kunhan puotan ens kuussa vaihdelaatiko pois ja kunnostutan sen. Ai nii, auto on -87 hj 61, sain sen tosi halvalla.

HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
Moro
Laita kaveri auton alle ja vetele takalukon vivusta. Jos taka-akselilla näkyy liikettä (siirtäjä) mutta lukko ei kytkeydy on tod.näköistä että lukkoakselin ja siitohaarukan ruuvi on mennyt poikki. Osa nro.41463B. Avaa se pieni luukku siirovivuston kyljestä niin näet akselin ja samalla onko ruuvi ehjä. Tämähän on se kuuluisa mekaanisen lukon "sokka" joka estää yleensä suuremman vahingon syntymisen katkeamalla.
Laita kaveri auton alle ja vetele takalukon vivusta. Jos taka-akselilla näkyy liikettä (siirtäjä) mutta lukko ei kytkeydy on tod.näköistä että lukkoakselin ja siitohaarukan ruuvi on mennyt poikki. Osa nro.41463B. Avaa se pieni luukku siirovivuston kyljestä niin näet akselin ja samalla onko ruuvi ehjä. Tämähän on se kuuluisa mekaanisen lukon "sokka" joka estää yleensä suuremman vahingon syntymisen katkeamalla.
SLCK #172
BJ40
BJ40
Mikä voisi olla vikana mun hj:ssa kun takaperän lukkoa ei saa päälle sitten millään. Otin sen peltisensuojan irti jonka alla lukkovivustot ovat siis taka-akselissa. Vipstaakkelit kyllä liikkuvat mutta lukkovipu ei siirry sisäänpäin ollenkaan. Kokeilin naputtaa vasaralla varovasti ja sitten sain lukon päälle jonka jälkeen se liikkui herkästi käsillä mutta yhtäkkiä lukko jäi taas auki asentoon eikä enään mene edes vasaralla naputtelemalla. Voisko perän sisällä olla jotain hämminkiä??