HJ 60 taka-akseli
Valvoja: Käyttäjä
HJ 60 taka-akseli
Joo taka-akseli näyttäs olevan "irti". U-kiinnikkeet on tiukassa mutta akseli muljahtaa samaan suuntaan kun autoa nytkäyttää eteen tai taakse. Lisäksi se antaa periksi sivusuunnassa. Nelipyöräohjaus!!! Missä vika. Onko jousipakan ja akselin välissä jotain kumia tai muuta ?
Olisko nuo mutterit ruostunut henkseleihin kiinni ? Kokeile vasaralla koputella sivusuunnassa liikkuuko henkselit akseliputken päällä ? Siinä takaakselilla on orginaalisti kuminen satula ,voi sekin ajan kanssa painua kasaan ! mulla jos on pultit löysässä se kuluttaa sitä satulaa pikkuhiljaa ! Jos mutterit ei liiku mihinkään suuntaan niin koita pilliä !
Siellä mitään kumia ole.
Joko keskinaula on poikki tai se jousipeti ruostunu olemattomiin.
Eli U pultit auki ja nostaa akselia ylös niin siitä se alkaa selviämään. Ja ne on sitten tiukassa eli ennen kuin väännät mitään poikki niin varaa lämmitysvehkeet vierelle.

Joko keskinaula on poikki tai se jousipeti ruostunu olemattomiin.
Eli U pultit auki ja nostaa akselia ylös niin siitä se alkaa selviämään. Ja ne on sitten tiukassa eli ennen kuin väännät mitään poikki niin varaa lämmitysvehkeet vierelle.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Toisen puolen henkselit kiristy hiukan toisista muttereista, mutta en lämmitellyt niitä toisia eli jumissa lienevät. Millainen pultti se keskinaula varsinaisesti on? En oo koskaan tutustunu...maraani kirjoitti:Taitaa olla samat akselitutkimukset edessä meikäläisellä. Kaasua höllätessä takapää "vempauttaa" ja sitten kun nostaa kytkintä seuraavalla vaihteella niin "oikenee". Takavedolla enemmän, nelivedolla liike on ainakin olevinaan vähäisempi.
10 millinen kuusiokolokantanen musta pultti. Uuen pultin laitoin mutteripää akseliin päin, mutteriksi laitoin pitkän mutterin jota vähä lyhensin rälläkällä niin että pää yletti kumilevyn läpi akselissa olevan jousipetin koloon. Entinen pultti oli kuusiokolokanta akseliin päin ja se kanta ei ylettyny kunnolla kumilätkän läpi. En tiiä teinkö oikein mutta kyllä omasta mielestä hyvä tuli. En oo ennemmin minäkää tuosta kohti rassannu. Lopuksi henkselit tiukkaan.
Ne u-pultitko sen akselin asennossa pitää vai mikä? Sen verran tuossa ehdin touhuamaan, että toisenkin puolen u-pulttien mutterit löysäsin, olivat juuttuneet asentoon x, joten eivät kiristyneetkään. Kumit oli näissä paikoillaan.
Samalla havainnoin, että toinen iskari putosi löysänä alas -> toisin sanoen entinen. Muutenkin näyttivät olevan eriparia, kai tietysti joku voi vain toisenkin uusia? Mutta minä en!
Maksimipituus pultista pulttiin vaikutti olevan 560 mm, lienee vakiomittainen?
Samalla havainnoin, että toinen iskari putosi löysänä alas -> toisin sanoen entinen. Muutenkin näyttivät olevan eriparia, kai tietysti joku voi vain toisenkin uusia? Mutta minä en!
Maksimipituus pultista pulttiin vaikutti olevan 560 mm, lienee vakiomittainen?