HDJ 80 etu- ja takalukkojen korjausprojekti
Lähetetty: Ke Helmi 06, 2013 10:56 pm
Hankittuani -90 HDJ 80, totesin että kummankaan pään lukot eivät toimineet.
Merkkivalot mittaristossa vilkkuivat.
Projekti alkoi varovaisella auton alle ryömimisellä, jolloin totesin takaperän läheltä johtosarjasta yhtä lukuunottamatta kaikki johdot olivat irti poikki, ja johdot olivat niin hapertunutta että jatkaminen ei onnistunut. Uusisin n.1,5 metrin matkalta johtonipun käyttäen perävaunu 7 napaista kaapelia. Ei vieläkään toiminut. Lukkomoottori irti ja tutustuminen mitä on syönyt. Neljästä magneetista 3 oli irronnut, liimaus pikaliimalla peltiin kiinni, Ja epoksiliimalla magneettien välit ja reunat täyteen. moottorin perusteellinen sisäpuhdistus, rasvaus vaseliinilla. Ei vieläkään toiminut. Hanttarin jalkatilasta rele irti, siitä nenän avulla paikallistin 2 diodia jotka oli kärvähtänyt (näki myös silmämääräisesti että oli mustuneet) Korjaus Turkulaisessa radiokorjaamossa 30€. Taas pääsi kokeilemaan, nyt alkoi toimimaan. Rele ei siis naksunut katkaisijasta päälle kytkettäessä kuin ainoastaan etulukon asennossa.
Sitten etulukon kimppuun.
Etuperän "anturista" toinen liitinnasta hapettunut poikki, uusi Toyotalta 109€, ei vieläkään toiminut, johtosarjan mittaus, useita johtoja poikki. Johtosarjan uusiminen perävaunukaapelilla konehuoneesta asti. Nyt toimii.
Lisäksi "varmuuden vuoksi uusisin kojelaudan katkaisijan 109€. Lukot toimii, vielä pitäisi uusia takaperään lukon käyttöakseliin stefa joka oli kovettunut ja ei kestänyt lukkomoottorin takaisin asennusta.
Merkkivalot mittaristossa vilkkuivat.
Projekti alkoi varovaisella auton alle ryömimisellä, jolloin totesin takaperän läheltä johtosarjasta yhtä lukuunottamatta kaikki johdot olivat irti poikki, ja johdot olivat niin hapertunutta että jatkaminen ei onnistunut. Uusisin n.1,5 metrin matkalta johtonipun käyttäen perävaunu 7 napaista kaapelia. Ei vieläkään toiminut. Lukkomoottori irti ja tutustuminen mitä on syönyt. Neljästä magneetista 3 oli irronnut, liimaus pikaliimalla peltiin kiinni, Ja epoksiliimalla magneettien välit ja reunat täyteen. moottorin perusteellinen sisäpuhdistus, rasvaus vaseliinilla. Ei vieläkään toiminut. Hanttarin jalkatilasta rele irti, siitä nenän avulla paikallistin 2 diodia jotka oli kärvähtänyt (näki myös silmämääräisesti että oli mustuneet) Korjaus Turkulaisessa radiokorjaamossa 30€. Taas pääsi kokeilemaan, nyt alkoi toimimaan. Rele ei siis naksunut katkaisijasta päälle kytkettäessä kuin ainoastaan etulukon asennossa.
Sitten etulukon kimppuun.
Etuperän "anturista" toinen liitinnasta hapettunut poikki, uusi Toyotalta 109€, ei vieläkään toiminut, johtosarjan mittaus, useita johtoja poikki. Johtosarjan uusiminen perävaunukaapelilla konehuoneesta asti. Nyt toimii.
Lisäksi "varmuuden vuoksi uusisin kojelaudan katkaisijan 109€. Lukot toimii, vielä pitäisi uusia takaperään lukon käyttöakseliin stefa joka oli kovettunut ja ei kestänyt lukkomoottorin takaisin asennusta.