Sivu 1/1

Hj 80 moottori

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 5:10 pm
Kirjoittaja ruiseri
Onko hj 80 moottoria turpottomana versiona ? Ja jos on niin onko teknillisiä eroavaisuuksia niissä ? Kysyvä ei tieltä eksy !!

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 5:22 pm
Kirjoittaja vartiainen
Joo, auton malli on sillon hzj80 kun se turbollinen on hdj80.
Turboton kone on 1HZ. Ja olikohan turbollinen 1HD-F(T)(E)?
HZ on 12venttiilinen esikammiokone ja HD suorasuihku 24venttiilinen.

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 5:26 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Engine

Petrol:
4.0 L I6 3F-E petrol
4.5 L I6 1FZ petrol
Diesel:
4.2 L I6 1HZ diesel
Turbodiesel:
4.2 L I6 1HD diesel turbo

Lainaus Wikipediasta

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 6:17 pm
Kirjoittaja ruiseri
Voiko sen turbottoman turbottaa ??

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 6:20 pm
Kirjoittaja ruiseri
Kaverilla paukahti kone totaalisesti ,ja löysi turbottoman koneen ,eikä tiedä kuis olis parempi .laitaa se paikoilleen jos käy ?? Vai jatkaa etsimistä ?? Olisko jollakulla tiedossa ?

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 7:07 pm
Kirjoittaja vartiainen
Foorumilla on henkilö nimeltä asseri jolla on HZJ80. Kehuu jotta laiska ja vie enempi löpöä kuin HDJ. Mutta HZJ:llä ajaa varmaan maailman tappiin. Ja sen voi turbottaa ja paljon niitä on maailmalla turbotettukin, tuohon myydään turbokittejä suoraan.

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2013 7:19 pm
Kirjoittaja Tuppu
Mulla olis 90-mallinen HDJ rempatulla koneella "tiedossa" jonka voisin pilkkoa ja käyttää muuta tekniikka...

Lähetetty: La Helmi 02, 2013 10:09 am
Kirjoittaja -MaTTi-
vartiainen kirjoitti:Turboton kone on 1HZ. Ja olikohan turbollinen 1HD-F(T)(E)?
HZ on 12venttiilinen esikammiokone ja HD suorasuihku 24venttiilinen.
1HD-T on 12-venttiilinen, 1HD-FT 24-venttiilinen ja 1HD-FTE myös mutta lisäksi elektronisesti ohjatulla pumpulla.

Lähetetty: La Helmi 02, 2013 1:26 pm
Kirjoittaja profi
Tuo 1hz kone ei sitte taho kestää ahtopaineilla hulluttelua. 0,7 bar rupee oleen maksimi, sillon ei oo vielä kestävyys uhattuna, mikäli nuita ausseja on uskominen. Jonkulainen videopätkä 2:50 kohalla juttua.


Lähetetty: La Helmi 02, 2013 3:37 pm
Kirjoittaja vartiainen
HZ:aan voi ih8mudin tarinoiden mukaan vaihtaa 1hdft:n männät, kammet ja kampiakselin, jos oikein ahtaminen alkaa kiinnostaa.

Lähetetty: Ti Helmi 05, 2013 8:54 pm
Kirjoittaja timop
Kampiakseli niissä taitaa olla sama, mutta jos vaihtaa 1HD:n männät, on kansi vaihdettava myös.

Lähetetty: Ke Helmi 06, 2013 12:53 pm
Kirjoittaja vesseli
Öljynpainemittari taitaa olla hdj:ssä (-93, 0,5Mkm) yhtä "tarkka" kuin hj:ssa?
Tyhjäkäynnillä alimmalla viivalla tai ehkä karvan yli, valtatiellä nousee toiselle viivalle. Ok?

Sitten, käsikirjassa oli maininta öljynpaineen varoitusvalosta. Onko tosiaan olemassa vai onko tuo vain öljy(määrä)valo?

kk-laakerit juuri vaihdettu.