Mikähän mahto sihahtaa kun kesken ajon sytty lataus,filtteri,t-belt ja turbon vihreä/oranssi valot killittään.Pelti auki niin oli laturin päältä se virtajohto katkennut ja kaiketi hieman rätkinytkin irrotessaan.
Laitettiin uusi liitin ja pantiin kiinni,niin nyt lataa oman mittarin ja akusta mitattun testin mukaan mutta kaikki kyseiset merkivalot jäi palamaan
Mistähän toi valosirkus johtuu??vai grillaskohan se irtoominen jotain tuolta laturista/johdoista
Lj:n laturin johto poikki,merkkivalot sekos??
Valvoja: Käyttäjä
Laturi rikki, vaihdetaan laturi. Entäs jos korjaisit diodit tai lataussäätimen tai mikä nyt onkaan rikki? Helpoimmillaan muutamalla eurolla kuntoon.mecikoo kirjoitti:Kierroksilla näkyy lataavan yli 17 !!!
Se ois sit laturikauppaan.
Tossa jotain perusinfoo Toyotan latausjärjestelmästä: http://www.autoshop101.com/forms/h8.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jep. Tuo alkaa jo varmistamaan diodivikaa. Ilman kuormaa lataa vaikka kuinka hemmetisti mutta jos rupeat lisimään kuormaa niin jännite laskee melko nopeesti.mecikoo kirjoitti:Kierroksilla näkyy lataavan yli 17 !!!
Se ois sit laturikauppaan.
Eli joko uusi laturi taikka jos kolvi pysyy kädessä niin niitä diodeja voi vaihella mutta mutta valmis diodi silta voi olla jo lähes yhtä kallis kuin laturikin ja jos sillä on jo ajettu muutama satku niin se alkaisi kaivata jo laakereitakin.
Se uusi laturi on viisain vaihtoehto. Ja jos siinä on ulkopuolinen säädin eikä viimeiset eurot ole menossa niin vaiha sekin.
Tai käy jossain autosähkö puljussa missä kerrot tapahtuneen ja mittautat sen säätimen kun nuo diodiviat ja palanu säädin kulkee usein käsikädessä ja toinen polttaa sitten sen toisen ja oravanpyörä on valmis.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...