Sivu 1/1

Vaihteiston vaihto.

Lähetetty: La Joulu 08, 2012 10:27 pm
Kirjoittaja Hojomies
Nonniin... Nyt tuli se vaihdelaatikon vaihto etehen :shock:
Sen verran huutaa ja kiljuu,ei vaihteet mee päälle yms. (on öljyä) puskee öljyä pihalle ja rohisee (jakolaatikko).
Eli siellä on kaikkea mahdollista vaivaa.
Nyt kysymys: Kuinka helvetillinen homma ottaa se koko paketti irti sieltä alta,kun olis ehjä vaihtovaihteisto+jakis mötti tuossa kärryssä oottamassa. Boxi on sen verran kiitettävän kokoinen rautaläjä,että kaikki neuvot ja niksit olis nyt tarpeen,kiitos :D

Lähetetty: La Joulu 08, 2012 10:54 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Itse vaihdoin kaverin montulla koko paketin kerralla.
Ikkunat auki ja lankku etuikkunoista läpi.
Keppi irti ja siitä reijästä ketjutalja kiinni.
Alatuet irti sun muut hilppeet.
Kone niin paljon pystyyn että kansi ottaa tulipeltiin kiiinni.
Paketti irti ja alta pois
Toinen tilalle.

Siinä toi homma silleen yksinkertaisuudessaan.

Helpoin homma nosturilla ja vaihdelaatikkonostimella.

On noita vaihdeltu ilman monttua ja nosturiakin.

Lähetetty: Su Joulu 09, 2012 5:53 pm
Kirjoittaja r2ree
Käyttäjä kirjoitti: Itse vaihdoin kaverin montulla koko paketin kerralla.
Ikkunat auki ja lankku etuikkunoista läpi.
Keppi irti ja siitä reijästä ketjutalja kiinni.
Alatuet irti sun muut hilppeet.
Kone niin paljon pystyyn että kansi ottaa tulipeltiin kiiinni.
Paketti irti ja alta pois
Toinen tilalle.

Siinä toi homma silleen yksinkertaisuudessaan.

Helpoin homma nosturilla ja vaihdelaatikkonostimella.

On noita vaihdeltu ilman monttua ja nosturiakin.
Ensmäseks, miinuskaapeli pois akusta.

Lisäks kanssa kun ottaa etupenkit pois ja avaa sen laatialla olevan huoltoaukon. Näkee paremmin. Ja sitten kepit irti laatikon kyljestä. Ja startti pois.

Noin se suunnilleen menee, ja jos ei oo vaihteistonostajaa ja tekee sen lattialla, moottoripyöränostin on aika hyvä, se voi vaan vaatia asennukseen lisäks yhen "säätötunkin" sinne väliin.

Homma ei ole paha, kun tekee maltilla. MUISTA!! Tarkista painelaakeri ja vaihteistoakselin päähän tuleva pronssiholkki (vauhtipyörässä)

Ite oon joskus vaihtanu BJ:n kytkinlevyn kajaanissa kuormaliinalla. Laatikko menee ylös menee näppärästi, alas tuurilla..

Lähetetty: Su Joulu 09, 2012 9:52 pm
Kirjoittaja Hojomies
Kiitoksia neuvoista! Kaikki niksit on tervetulleita :D Tutkiskelin tuota vaihtolootaa,niin perkele en ole huomannutkaan että siinä on jakolaatikon etummaises kartaanin ulostulos klappia :evil: Näkyis että siellä majailee kuulalaakeri,eli ei voi kirrata. Ja ilmeisesti joutuu halkaiseen jakiksen,et pääsee käsiksi,mutta miten kun tuon lootan halkaisee... Tuleeko käkikelloefekti ja osat leviää laattialle? Millanen homma jakiksen purku? Siihenkin kaipaisin neuvoja :D

Lähetetty: Ke Joulu 12, 2012 8:30 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Niin mikäs auto täs olikaan nyt kysymykses. Nimimerkin perusteella vois olla HJ mutta täs annettu jo BJ ohjeitakin. HJ:ssä on kuulalaakeri vauhtipyörässä.
Jos omaani tekisin niin hommaisin suosiolla uuden siirtäjän ja holkin nelivedolle koska ne joudut jokatapauksessa irroittamaan jos HJ:stä kysymys.

Lähetetty: Ke Joulu 12, 2012 9:56 pm
Kirjoittaja Hojomies
Juu HJ on kyseessä. Ei ole vielä kerinny aloittaan purkua tolle "uudelle" (mallia kun halvalla sai :D ) jakolaatikolle,ja osia hommaillaan kun nähdään mitä siellä on paskana,kun nyt kerran koko mötin sinne alle vaihtaa,niin laitetaan nyt toi vaihtokappale sellaseen kuntoon ettei tartte viikon päästä uusiks pois repiä :D
Se lähinnä että jos tääl joku halkaissu tollasen hj:n jakolaatikon,niin olis mukava tietää millanen operaatio kyseessä? onko paskamainen koota kasaan....? Purettuahan ne aina jollain konstilla saa :D

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 9:26 am
Kirjoittaja JIIHAA
Ei se ole mikää kinkkinen homma. Omaani vauhdoin juuri tuon laakerin viimekesänä ja vielä auton allepäin. Mikään osa ei purkaannu niin ettei sitä kasaan saisi.
Ittiäni vaan jäi tosiaan harmittamaan toi siirtäjä joka olisi pitänyt vaihtaa mutta ei ollut osaa ja kasaan piti saada. Käännettiin kuitenkin siirtoholkki.
Ensikesänä uudelleen auki ja vaihdan ton siirtäjän haarukan ja holkin. Mäkin luulin, että toi kuulalaakeri on välykseen syyllinen mutta eipä ollutkaan vaan etu-ja takatumpin välinen neulalaakeri puuttui kokonaan tai no oli siitä ulkokehä jäljellä.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11098&highlight=
http://forums.offipalsta.com/showthread ... %E4lyst%E4

Kuva

Lähetetty: Ke Joulu 19, 2012 7:57 pm
Kirjoittaja Hojomies
Do Dii :D Nyt tuli jakolaatikko rempattua,oli muuten ihan ok. se etulähdön laakeri vaan oli tiensä päässä.
Ja löysipä se vaihtolootapaketti ja uus kytkin tiensä sinne auton allekkin... huh huh :shock:
Otin oikeen töistä pari päivää pekkasia ja repäisin... ja kyllä siinä se pari päivää menikin! Oli kaikenlaista viritelmää tunkkaamassa laatikkoa paikalleen,mutta meni se sinne lopultakin ja taas hoojii möyryää pitkin kylänraittia naapureiden kuuloelimiä koetellen 8)

Lähetetty: Ke Joulu 19, 2012 8:14 pm
Kirjoittaja Tuppu
Onneksi olokoon! Tämä palsta on kyllä siitä hyvä ku saa uskon vahvistusta asiaan ku asiaan :wink:

Lähetetty: To Joulu 20, 2012 9:01 pm
Kirjoittaja Hojomies
Kiitosta vaan :D Ja olet Tuppu ihan oikeassa 8)