Sivu 1/2

HDJ 80 lämpiää sisälle huonosti

Lähetetty: Ke Marras 28, 2012 10:13 pm
Kirjoittaja Jazka
Terve vaan kaikille tasapuolisesti ! Offipalstan puolella on tullu kirjoteltua mutta tuli hommattua tuollanen 95 vuosimallia oleva hdj ja ajattelin tämän palstan tarjoavan apuja ja vinkkejä aina tarvittaessa. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :D
Asiaan... Kulkineella päästelty nyt viikon verran ilman onkelmia. Nyt kun pukkaa pakkasta päälle niin esiintyy pikku ongelma... Kabiiniin saakka ei tule kuumaa ilmaa vaan haalean ja lämpimän välimuotoa ? Konehuoneen puolelta kennolle menevä letku sen verran kuuma että pitemmän päälle polttaa. Lämmöt nousee normaaliin, puoleenväliin mittarin mukaan. Ylävesiletku myös kuuma mutta alavesiletku kylmä ? Huomenissa tarkoitus yrittää huuhdella lämppärin kennoa juoksevalla vedellä (patrollissa auttoi kun pisti hanasta juoksevaa vettä kennolle "vastavirtaan") joten suurella todennäköisyydellä luulisi auttavan tojossakin ?

VArmasti muillakin ollut samanlaista ropleemaa, joten neuvot asian kuntoon saamiseksi ja lämmön tulemiseksi hyttiin saakka ovat erittäin tärkeitä ja kiitän jo etukäteen :)

Lähetetty: Ke Marras 28, 2012 10:49 pm
Kirjoittaja Jussi
Kyllähän sitä pitää toisinaan huuhdella. Kannattas ajatella semmoista että jos laittasit jotain oikeaa pesuainetta sinne koneeseen ja ajaisit kunnolla kuumaksi ja sitten huuhtelet ja vaihdat kaikki vedet puhtaisiin.

Lähetetty: To Marras 29, 2012 4:07 pm
Kirjoittaja sandcruiser
tuli viime viikolla vaihdettua uusi syyläri ja termostaatti hj61,een.pari päivää ennen laitoin 2kpl konetiskiaine nappia syyläriin ja ajelin koneen kuumaks.kyllä tuli paskasta vettä kun otin letkut irti.kunnon huuhtelu ja uus syyläri paikalleen.nyt puhaltaa lämmppäri kuumaa ,varsinkin lisälämmppäri penkin alla.

Lähetetty: To Marras 29, 2012 9:16 pm
Kirjoittaja Jussi
No hj:n kone onkin umpirautaa niin ei heti happane mutta jos moottorissa on alumiinia niin en kovinkaan suosittele tuota konetiskiainetta. Itse käytin kans konetiskiainetta.

Lähetetty: To Marras 29, 2012 9:32 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kodin putkimies on kans kowaa kamaa koneen vesitilan puhditukseen.
Käyttö ainoastaan omalla vastuulla

Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 2:06 pm
Kirjoittaja JeremyH
Tiskiaineet ja etenkin kodinputkimies sisältää lipeää. Lipeä on tehokas alumiinin, tinan ja sinkin syövyttäjä.

Eli jos moottorissa on mitään alumiini osia, tai syyläriä on tinattu tms. niin konetiskiaineet ei kannata. Lipeä syö myös kumia, eli myös letkut, O-renkaat ja muut tiivisteet hapertuvat.

Rautakaupasta kristallisoodaa, sillä lähtee. Itse olen käyttänyt, ongelmia ei ole ollut, mutten tietenkään takaa mitään. :wink:

Eikä ne vartavasten jäähdytysjärjestelmän pesuun tarkoitetut aineetkaan niin kamalasti maksa. :roll:

Jos on huomattavan likainen jäähdytysjärjestelmä, niin termostaatti pois pesun ajaksi, ettei mene tukkoon. (niin kuin minulla aikoinaan corollassa)

Lähetetty: Ti Joulu 04, 2012 9:31 pm
Kirjoittaja Jazka
Tätäkin keretty roplaamaan ja vielä ei oo saatu lämpöä hyttiin saakka riittävästi. Termostaatti vaihdettu alkuperäseen----> ei vaikutusta. Lämppärin kennoahuuhdeltu ei juurkaan tullut erityisesti mitään asiaankuulumatonta. Vai onko kenno vaan yksin kertasesti vaihtokunnossa ? Mitä tehdä seuraavaksi ? Muuten helvetin hyvä auto kuhan vaan viä lämpeis kuten mm.patrolli lämpes sisälle saakka.

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 10:50 am
Kirjoittaja Ukkosentuoja
En tiedä onko -95 hodarissa enää samanlainen systeemi kuin -90 mutta tässä omassa vm-90 vermeessä on vaijerilla tuo lämpötilan säätö sinne konehuoneeseen. Semmonen musta mötikkä (mikä lie virallinen nimi), mihin vaijeri kiinnittyy. Vaijeri on hieman venynyt niin tämä venttiili ei aukea aivan riittävästi vaan käsipelillä laittelen talven alkaessa täysin ääriasentoon.

Eipä tästä varmaan ollut apua, mutta tulipahan höpötettyä. 8)

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 11:09 am
Kirjoittaja vartiainen
Minkä lämpöinen mahtaa olla aloittajan auton lämppärin kennon paluuletku?

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 11:39 am
Kirjoittaja Jazka
Kyllä tuossa samanlainen mötikkä on ja on auki eli sieltä kulkee lämmin vesi kulkee kyllä läpi. Eli siis kennolle menevä letku on kyllä hyvinkin lämmin ja samoin pois tuleva on lämmin. mutta etulämmittimestä ei tule juuri nimeksikään lämpöstä ilmaa sisälle... repsikan penkin alla oleva lämmitin puhaltaa lämpösempää ilmaa sisälle kun varsinaine lämppäri. Tuossahan on ilmastointi ja sähkösesti ohjattu läpät ja säädöt lämppärillä joten onko näissä joku termostaatti viä erikseen lämmityslaitteella ?

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 11:41 am
Kirjoittaja Jazka
kennolta palaavaletku ei oo kyllä samaa lämpöä sinne menevän kanssa, eiköös sillo haiskahda kenno syylliseks ?

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 5:09 pm
Kirjoittaja JeremyH
Onkos tuossa ilmastoidussa versiossa jonkin sortin oravanerotin, tahi raitisilmasuodatin, joka vois olla tukossa?

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 6:59 pm
Kirjoittaja bj45lava
Niin se sisälämppärihän puhaltaa takuuvarmasti kuumempaa kuin varsinainen lämmityslaite, sen kun ei tarvii tehdä sitä lämpöä -20 asteisesta ulkoilmasta, vaan siitä mitä sisällä on jo lämmintä...

Lähetetty: Ma Joulu 10, 2012 4:05 pm
Kirjoittaja timop
Oisko siellä vivustoissa vikaa ja sekotusilmaläppä kokoajan auki? Sillon ei mene ilma kunnolla kennon läpi, vaan enimmäkseen ohi.

Lähetetty: Ma Joulu 10, 2012 6:00 pm
Kirjoittaja Jazka
Missäs kohtaa sielä lämmityslaitteessa tuollanen sekoitusilma läppä sijaitsee ? Alan kallistuun johonkin "läppä" vikaan että joku ei mee kiinni tai aukee riittävästi. Onko tuosta lämmitys laitteesta minkäälaista räjäytyskuvaa ?