Sivu 1/1

PÄÄSTÖT

Lähetetty: Ti Marras 20, 2012 8:46 pm
Kirjoittaja JOr
Voiskohan tommonen vaikuttaa päästöarvoa nostavasti?
Jatkoin katsastusmiestä varten pakarinpäätä peräpöntöltä "väliaikaisesti" että sai mittalaitteensa pakariin kun oli poikki...niin päästöraja meni niukasti yli sallitun 3:n
Eli "voimasauhut"aavistuksen pienemmästä putkesta ulos.
Enkä ole syöttöruuvia rassannu ja viimekerralla tuli leima.
:shock:

Lähetetty: Ti Marras 20, 2012 8:58 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ei se noki siellä pakoputkessa synny... :D

Lähetetty: Ti Marras 20, 2012 9:05 pm
Kirjoittaja Antsa
Joo ei. Eli jos et tienny niin se on se "voimasavu" mitä siinä päästömittauksessa mitataan...

Vaan yleensäkkin ennen leimaa kandee vetää hieman reippaammin hetki kuin normaalisti että ne noet lähtee sieltä pakarista liikkeelle ennen sitä mittausta.

Ja tankkaa pro dieseliä ennen seuraavaa savumittausta. En tiiä vaikuttaako mittaustulokseen mutta ainakin bertta lakkasi savuamasta lähes kokonaan sillä. Sekä tietysti ne syötöt takaisin vakioksi ellet halua vain kokeilla.

Lähetetty: Ti Marras 20, 2012 9:08 pm
Kirjoittaja JOr
Näinhän sen mennä :shock:

Lähetetty: Ti Marras 20, 2012 9:21 pm
Kirjoittaja Antsa
No sama se kuka niitä on ruuvannu,vai mitä tuo "aikaisemmillä säädöillä" meinasi.?

Yksi konsti sen prokiisselin lisäksi on että nostat tyhjäkäyntiä vaikka johonkin 800-900 tai niin paljon kun ilkeät. Tämä jeesaa siihen että ahti on paremmin lähössä mukaan ja jos homma on tarkalla niin saattaa jo riittää. Joskus oli kuorma-auton kanssa hieman kikkailua kun oli hiiappi vehe mikä pääasiassa rouskutti joutavaa.

Ja tietysti homeinen ilmanputsari mikä on hanskojen lisäksi syöny jonkun variksen , aiheuttaa savutusta.

Lähetetty: Ti Marras 20, 2012 9:44 pm
Kirjoittaja vartiainen
Vähän OT mutta; Ajelin kesällä leimalle tolla omalla sen enempää hapettelematta, ajattelin että kyllä se nyt savuista menee läpi kun en ollut koskaan mitään kiekuraa nähnyt putkesta tulevan. Vaan savuarvo oli 1,78 vaikka savutestissäkään ei näkynyt sitä mustaa tulevan. Mulla on se testikin vielä videoituna jossain puhelimessani, ei siinäkään mitään savua oikein näy. Meidän toinen auto Volvo jossa on se volkkarin diesel suora kutonen nokileka, savuttaa ihan oikeasti kaikkia harmaasävykartan eri ilmentymiä, puksauttaa vuodesta toiseen saman n. 0,78 arvon testissä. Ja siitä sitä mustaakin kyllä tulee. Et silleen oon vähän miettinyt noiden asemien mittareiden kalibrazionia toisinaan.

Lähetetty: Ke Marras 21, 2012 10:40 am
Kirjoittaja JOr
Joo toi ilmanputsari ei tullu mieleenkään..pitänee hommata samalla kun haen uuden takapöntön. kokeillaan ny noilla kun tuntus muuten kulku maistuvan niin ei viittis syöttöö pienentää,mutta jos noi ei auta niin sitten ruuvata aavistus auki :lol:
Pitänee seurata myös tota miten vaikuttaa mistä menovettä tankkaa.
Oon ottanu st1:ltä parina viimekertana naftaa niin tuntus että joutokäynti olis pikkasen rivakampaa kun normaalisti mutta tähänkin voi tosiaan vaikuttaa toi putsari :roll:

Dodii...pistin forten litkun tankkiin ja päästelin pari tankillista Nesteen pro dieselillä sekä vaihdoin uuden takapöntön, niin kun kävin konttorilla noi savut näytti 1.0 eikä tarvinnu syöttöä ruuvailla :lol:

Lähetetty: Ke Marras 21, 2012 9:27 pm
Kirjoittaja Antsa
St 1 kamalla tulee ajettua itekkin koska kokemus on osoittanu että sillä kulkee paraiten.
Mutta tuo prodieseli ei sauhua ja käynti on pehmeempää kuin muilla litkuilla ja menee vähemmän kuin normi nestettä . Eli leimalle sitä.