Sivu 1/2

3B nuhainen?

Lähetetty: Pe Marras 09, 2012 7:42 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Jep

Elikkäs alla 33" kumit. 2,5 Bar ilmaa, traileri perässä ja siinä kyytissä hirsisauna 2,5 x2,5 pohja kanttiinsa sekä vähän yli 2 metriä korkeutta. Paino kärrillä ja saunalla siellä 1500 kg kantturoissa.

Ensinnäkään tuntui että kiihdyttäminen on sana minkä voi jättää valikoimista pois ja parhaimmillaan moottoritiellä 3 vaihteella alamäkeen pääsi mittarin mukaan n. 70 kmh.

Veljellä oli SS samanlaisella BJ45+kärry paketilla kyytissä (SS on jyrkästi viritelty BJ42) kulki sentään tasaisella 80 kmh 35" alterrainit alla ja 31" kumeilla pystyi vetämään kivutta. mitä nyt mäkiin joutui tarjoilemaan 3. vaihdetta.

Savuarvot oli katsastuksessa juuri ja juuri rajan alla. Käy ja kukkuu muuten tosi hyvän kuuloisesti ja ajettu on 253 tkm.

Onko BJ:ssäni virittämisen varaa ja miten saisi reipastettua perussäädöillä vähän parempaan suuntaan? Turpoa ei nyt ole ihan heti tulossa ja HJ61 konetta en tunge vielä ainakaan...

Lähetetty: Pe Marras 09, 2012 8:06 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Tukkonen kone,laita jotain dieselsuutinten putsiainetta ja sit mailaa sille koneelle.
Sen jälkeen hyvää 2-t öljyä daiselin sekaan tankkauksen yhteydesä.

Lähetetty: Pe Marras 09, 2012 9:01 pm
Kirjoittaja Antsa
ÖÖö. Siis mikä on onkelma??? Tommonen utspeskin katetraali vie mehut oli sitä tehoa minkä verran hyvänsä.

Mutta koko homma todentaa sen tosi asian että Lc. vetää ja pelaa vaikka maailman tappiin...

Jos siellä on tuketta niin kyllä se tuolla hommalla lähtee...

Lähetetty: Pe Marras 09, 2012 9:22 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Ainiijoo... mutu tuntumalla toi kone kiertää tyhjäkäynnillä aivan liian kovilla kierroksilla...

Oiiiskohan se immenkin rikki :shock: ja miten se muuten vaikuttaa aikuisten leikisti tohon kulkemiseen jne...

Lähetetty: La Marras 10, 2012 12:00 am
Kirjoittaja hj60
Katoppa, jos on rikki niin vaiha, testaa, ja kerro meille. :D

Lähetetty: La Marras 10, 2012 11:15 am
Kirjoittaja Antsa
SuurSyömäri kirjoitti:Ainiijoo... mutu tuntumalla toi kone kiertää tyhjäkäynnillä aivan liian kovilla kierroksilla...

Oiiiskohan se immenkin rikki :shock: ja miten se muuten vaikuttaa aikuisten leikisti tohon kulkemiseen jne...
Pyrkii menemään täysiä koko ajan. Ja osakaasulla liian "rikkaalla"

Eli sanomattakin selvää että kanattaa korjata ennekuin repeää kokonaan.

Lähetetty: La Touko 18, 2013 3:53 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Immenkalvo vaihdettu. Entisessä oli iso repeämä. Tyhjäkäynti ainakin putosi reilusti ja aluksi sitä jo arpo notta sammuuko toi... Mut käyhän se 8)

Kuiteski vielä on 33" kumeilla tekemistä että pääsee mittarin mukaan 100 kmh... Muutama njuuttoni tais tulla silti takaisin. Mielestäni olen kyllä silti ajellut reippaammin kulkevilla BJ45:silla ennen...

Kertokaapas, jos ei ole suutin vika, niin missähän kohtaa voisi olla pienen huollon paikka jotta sais sitä väännön tuntua?

Ens viikolla tulee testattua kyllä kuormanvetovoima kun ladataan yx kpl hirsisaunaa kyytiin + kasa kirvesmiehen työkaluja... josko ne mukaan tulleet njuuttonit auttas menemään sen 80....

Lähetetty: Su Touko 19, 2013 5:01 pm
Kirjoittaja Antsa
No venttiilin välykset vaikuttaa jonkun verran ja samalla siiten kattoo että joka venttiili myös aukeaa eli ettei nokka oo männää pyöriäx.

Jos se ei sauhua vedossa niin lisää hieman syöttöä siltä varalta että sitä on ruuvattu pienemmälle sitä mukaa kun kalvo on antanu periksi...

Lähetetty: Su Touko 19, 2013 8:57 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
:oops: tyhmä kysymys mutta missä siellä on syättäruuvi? 8)

Lähetetty: Su Touko 19, 2013 9:37 pm
Kirjoittaja Antsa
No se on se mihin se edicin käyttämä lärpäke vastaa. Eli 19 mm mutteri löysälle ja sitten pulttia auki päin.

Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 9:57 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
Tässä on aika hyvä viteo dieselipunpun elämästä... vielä kun ymmärtäisi jupinasta jotain niin :)


Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 12:32 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo.. ruuvia väännetty auki 3/4 kierrosta... vielä ei ainakaan savu tuprua sen kummemmin pakoputkesta. Hieman tuli taas njuuttoita lisää mutta silti pikkiriikkisen on vielä hakusessa. Väännän sen täyteen kierrokseen ja tyydyn siihen ainakin hetkiseksi... Vai tyydynkö??? onko kierros riittävä??

Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 12:47 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
SuurSyömäri kirjoitti:Joo.. ruuvia väännetty auki 3/4 kierrosta... vielä ei ainakaan savu tuprua sen kummemmin pakoputkesta. Hieman tuli taas njuuttoita lisää mutta silti pikkiriikkisen on vielä hakusessa. Väännän sen täyteen kierrokseen ja tyydyn siihen ainakin hetkiseksi... Vai tyydynkö??? onko kierros riittävä??
Ainakin hojottimen kattilassa täys kierros on paljon :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Kuulin et neloskoneessa kyseinen ruuvaus ei auttas kovinkaan paljon...
Saattaa olla hevosmiesten tietotoimiston jorinoita.
Hojottimessa kyllä löyty voimaa ko. ruuvin alta, daiseliakin alko palamaan yhtä kovia määriä :evil: :evil: :evil: :evil:

Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 12:58 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Oukei... jätän nyt varmuudeksi ton tohon 3/4 tilaan ja ihmetellään sitä tässä kuorman kanssa. Oletusarvona on kuiteski se että edellinen säätäjä on säätänyt sitä syättöä pienemmälle konpensoidakseen katsastukseen tota hajonnutta kalvoa... rautalangat oli poistuneet ruuvin päästä...

Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 11:13 pm
Kirjoittaja Antsa
No tyhjiltään ilman kärriä pitäisi bertan mennä sen 130 km/h... tai ainakin oma bertta sen menee. Ja 35"silla turbolla ja tankki täynnä alamäkeen meni viimeksi sen 137 km/h navin mukaan.

Ei sitä syöttöruuvia tarvi pelätä. Säädä se niin että kuormalla urku auki vedossa se sauhuaa lievästi. Ei niin että maisema on mustana vaan niin että sitä hutua tulee sen verran että siitä näkee vielä hyvin läpi....