Sivu 1/1

Perän tasauspyörästö

Lähetetty: To Syys 06, 2012 9:20 pm
Kirjoittaja Juno
On noi perämurikoiden pinjonit laakerinvaihdossa, niin rattaita pestessä havainto tasauspyörästöjen "klapista" tyyliin 3-5mm. Paljos sitä täytyy/saa siinä ristikolla olla, että tarvis puuttua...?

Perät on HJ:60 vm. 88


Jukka

Lähetetty: Pe Syys 07, 2012 7:34 pm
Kirjoittaja hj60
Siis ny puhutaan niistä pikkupyöristä siellä ristitapilla? Eihän sitä sais olla, se akseli/tappi kuluu. Ite ku avoimeen perään laitoin Aussie Lockerin, piti se uusia, ei maksanu ku rapiat 20 € Toyotalla (vuosia sitte).

Lähetetty: Pe Syys 07, 2012 8:48 pm
Kirjoittaja Juno
Joo noista just kysymys, tarviaa sitte elvyttää noiki että ei porsi turhaan ajan kans. Ku on banjot auki, ni mielellään laittais kaikki mitä tarvias.....

Jukka

Ps. Jos jollain jotain "pointtia", ni kusoa.....


Jukka

Lähetetty: Ti Syys 11, 2012 5:45 pm
Kirjoittaja Juno
HJ60,
Jouduitko laittaan tasauspyörästöön uudet ( eripaksuiset ) simmit kun kasasit, vai laitoitko alkuperäiset ?

Lähetetty: Ma Loka 01, 2012 6:07 pm
Kirjoittaja Juno
Tänään tilattu "marmoritiskiltä" simmit tasauspyörästön isompien kartiohammaspyörien alle ( simmejä 3 eri kokoa n. 0.25 välein ), sekä kulutusprikat pienempien kartiohammaspyörien alle. Ristitappeja en vaihda, koska olivat kuluneet/killottuneet vähäisessä määrin, sekä myös hinnan takia a 200e pala ja se kertaa 3 / tasauspyörästö. :shock:

Lähetetty: La Loka 06, 2012 10:54 pm
Kirjoittaja Juno
Periä kasaan laitellessa äkkäsin takaperän pinjonin muutaman hampaan ns. alapään kärjistä pienet n. 0.5 mm lohkeamat. Eivät kuitenkaan ole lähellä hampaan ns. kosketuspintaa, mutta...mitäs raati sanoo...kasaan vaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö ajella pakarat pinkeenä ja ootella rusahdusta ?

Lähetetty: La Loka 20, 2012 9:44 pm
Kirjoittaja Juno
rusakko kirjoitti:Tänään tilattu "marmoritiskiltä" simmit tasauspyörästön isompien kartiohammaspyörien alle ( simmejä 3 eri kokoa n. 0.25 välein ), sekä kulutusprikat pienempien kartiohammaspyörien alle. Ristitappeja en vaihda, koska olivat kuluneet/killottuneet vähäisessä määrin, sekä myös hinnan takia a 200e pala ja se kertaa 3 / tasauspyörästö. :shock:
Oli vissiin varaosamyyjällä viime käynnillä eripari silmät, kun nyt sitten noi ristitapit maksaakin "vaan" 64e pitempi ja 43e lyhyempi per pala.... :roll:

Lähetetty: Su Loka 21, 2012 3:50 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
rusakko kirjoitti:Periä kasaan laitellessa äkkäsin takaperän pinjonin muutaman hampaan ns. alapään kärjistä pienet n. 0.5 mm lohkeamat. Eivät kuitenkaan ole lähellä hampaan ns. kosketuspintaa, mutta...mitäs raati sanoo...kasaan vaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö ajella pakarat pinkeenä ja ootella rusahdusta ?
Vaihda nyt jos sulla on murikat irti niin se takana ollut eteen ja päinvastoin ja sitten kovaa ajoa, edessä se toimii varmasti niin kauan kuin sun auton on muutenkaan toimintakuntoinen (hj, ainakin seuraavat 300000 km)uskoisin. ;)