Sivu 1/1
HDJ tehoton
Lähetetty: Su Syys 02, 2012 6:46 pm
Kirjoittaja thebiker
Eli -96 hdj:ssa veto kadoksissa välillä. Kylmällä moottorilla ku lähtee toimii moitteetta niin pitkälle ku ajaa sammuttamatta, sit ku sammuttaa ja lähtee ajaa nii alakierroksilla veto pois, lähtee vetämään kunnolla vasta 2000 kierroksella. Muutaman tunnin ku seisoo nii toimii taas. Oisko kellään mitään ideoita mitä lähtee tutkimaan? Polttoainesuodatin vaihdettu alkuperäiseen ja muutkin normi huolto-osat vaihdettu.
Lähetetty: Ma Syys 03, 2012 7:16 am
Kirjoittaja timop
Onko tuo jo sähköohjatulla pumpulla? Jos on niin sinnepäin viittaa, liittimet? Jos ei, niin tarkista ensimmäiseksi ne ohuet kumiset 8mm letkut ettei ole halkeamia tai puhki hankautumia. Pitäs vaan olla semmonen reikä joka menee kiinni 2 tuntia jäähdyttyään. Jos ne letkut vuotaa, niin pumppu ei lisää syöttöä ahtopaineen mukaan.
Lähetetty: Ma Syys 03, 2012 4:36 pm
Kirjoittaja thebiker
Joo ei ole sähköpumpulla. Kyl niit kumiletkuja on tullu kateltua. Meinasin laittaa ahtopainemittarin kiinni nii näkis onko ahtoja. Voiskohan tohon ahtomittarille ottaa letkun t-haaralla siit kumiletkusta mikä menee turbon ja imusarjan välistä syöttöpumpulle? Vaikeesti selitetty mut kai sen ymmärtää.
Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 9:57 pm
Kirjoittaja bj45lava
Kylhän siellä moottorin ohjainyksikkö pitäis olla, eli jotain sähköä sen ohjauksessa on käytössä, pumppu noissa kyl näyttää ihan mekaanisesti toimivan, mutta kuitenkin, näin ainakin tossa mun -97:ssa ja taitaa olla tossa -96 sama asia.
Lähetetty: To Syys 06, 2012 7:55 am
Kirjoittaja timop
Ahtopainemittarin voi laittaa siihen kumiletkuun. Jos se on neliventtiilikone ja tyypinumerossa on viimeisenä E se on sähköohjatulla pumpulla, eli EDC (sähköisellä säätimellä varustettu mekaaninen pumppu). Moottori tyyppi olisi silloin 1HD-FTE, siinä ainakin on sähköohjattu pumppu. 1HD-FT taisi olla vielä perus mekaanisella, vaikka onkin neliventtiili? Muuttu muistaakseni -96 aikana sähköohjatuksi.
Lähetetty: To Syys 06, 2012 9:44 am
Kirjoittaja bj45lava
No mun autossa kyl lukee koneessa 1hd-ft, mut boksi siellä on ja silti mek pumppu pääosiltaan...
Lähetetty: To Syys 06, 2012 3:18 pm
Kirjoittaja thebiker
Kyl toi on 1HD-FT. Missä tommonen moottorinohjausyksikkö oiken on ja mitä se tekee? ToyoDIY.com sivulta omaan autoon ei meinaa löytyä mistään mitään boxia joka viittais moottorinohjaukseen.
Lähetetty: Pe Syys 07, 2012 8:49 am
Kirjoittaja bj45lava
Omassa on siellä hanskalokeron oik.puolella engine control unit niminen palikka, tiedä sitten onko ollut -96 autossa tuommoista.
Lähetetty: Pe Syys 07, 2012 9:31 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Onkois toi nyt sitten uudempi EDIC, jos on kuitenkin mekaaninen pumppu
Lähetetty: Pe Syys 07, 2012 2:14 pm
Kirjoittaja bj45lava
No niin siis 1/95 eteenpäin löytyy computer emission control, 89551-60050 joka siis tuo boksi, mun autohan on jo vähäpäästöinen ottessakin eli tuurilla toi -96 rekisteröity auto voi olla tehty -94 puolella.
Jokuhan epäili, että näitä ei ole olemassa Suomessa kuin -95 tehtyjä ja myöhemmin kilvitettyjä.
Mulla ton boksin päällä kyllä lukee engine control unit mielestäni, eli on sit joku 1hd-ft/1hd-fte välimuoto.
Lähetetty: Pe Syys 07, 2012 6:22 pm
Kirjoittaja thebiker
Joo tommonen computer emission control boxi löyty autostani, mut siin ei lukenu missään engine control unit. Mitäköhän tommonen boxi oikeen tekee? Voiskohan se egr:ää ohjata, mul on egr:lle menevät kumiletkut tulpattu eli voiskohan tolla olla tekemistä tehottomuuden kanssa?
Lähetetty: La Syys 08, 2012 8:04 am
Kirjoittaja bj45lava
Ettei ne egr:t kuitenkin vuoda, sullahan on varmaan semmonen tuplakelloinen egr venttiilistö, letkujen irrotus kun ei niitä tuki, vaan pitäis ottaa irti ja tulpata tai sitten puuhata vaik alumiinipellistä sinne uudet "tiivisteet" ja laittaa ne osat takas.