Sivu 1/2

BJ45 Tuulilasinpyyhkijä ei vörki :(. Nyt vörkkii ontuen..

Lähetetty: Su Elo 26, 2012 7:23 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Jes

Ei millään saa peuhaamaan pyyhkijää. kaks pyyhkijää jo käytetty paikalla ja testailtu toimintoja. Millään virityksellä ei saa moottoria pyörimään. pyyhkijän moottorit on avattu ja tsekkailtu sisuskalut jotta ovat kunnossa. Virrat tulee johtosarjasta. Yks piuhan paikka on pimeä.. siihen ei tule virtaa eikä se myös maadotakkaan... mitähän sitä seuraavaksi keksis?

Onko jollakulla mahdollisuutta avata pyyhkijän moottorin kotelo ja käydä mittailemassa virrat mihin menee milläkin asennolla? Mun kulkineen sähösarja on vm. 81 etenpäin mutta samalta näyttää ton vanhemman Beejein sähökaavion mukaan olevan väritykset suunnilleen... kolme asentoa on vivussa...

Lähetetty: Ma Elo 27, 2012 12:31 pm
Kirjoittaja PikkuF
Onko mahdollisesti pyyhkijöiden varsien kiinnitysakselit niin jumissa että moottorista loppuu poveri?

Lähetetty: Ma Elo 27, 2012 2:34 pm
Kirjoittaja bj45lava
Siinä vaihtu vm 83 tuli tihku, eli sitä ennen katkaisijassa tais olla vaan 2 asentoa+kusi ja tossa uudemmassa siis 3+kusi ja uudemmassa tosiaan mekaaninen tihkurele eli semmonen rasia, jossa pyörii sähkömoottorilla rattaisto sisällä.

Lisäksi ne pyyhkijän moottorien kannen alla olevat kärjet on aika usein ollu loppu eli nänni kulunut pois liuskan päästä ja osa liuskaakin puuttuu jo...

Lähetetty: Ma Elo 27, 2012 2:40 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo.. kojelaudan alla hyndailee joku rasia kun kytkee vedon pyyhkijänmoottoriin. Eli taitaa sähkösarjat olla uudemmasta mallista. Moottoreissa on ne liuskat tosi hyvässä kunnossa. ja se pyörivä käämikapine kans on hyvässä iskussa. Hiiliä riittää pitkälle tulevaisuuteen...

Nyt kun joku vain kertoilisi mihin pistokkeeseen tulee milloinkin virta missäkin kytkimen asennossa. Tai kertoo miten moottorin voi testata jollain tyyliin akkulaturilla... tms. Itse en ole saanut minkäänlaista elämää aikaiseksi millään konstilla moottoriin.

Vivustot liikkuu sujuvasti. No problemo..

Lähetetty: Ma Elo 27, 2012 8:47 pm
Kirjoittaja bj45lava
Onks sulla se liitin siellä lasin saranapuolen alla jossain kojelaudassa ok, itellähän olis tossa pihassa kyllä -81, 82 ja 83 autot eli koitan vaikka huomenissa mittailla, kun noissa kahessa ainakin on sähköä akuissa.

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 2:00 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
On piuhat ok. Nyt on tsekattu kaikki alkuperäiset asetukset piuhoituksissa ja väreissä. Kiinnostaa tietää mitä virtoja tulee siihen piuhaan joka tulee tuulilasinkehyksestä moottorillepäin. Eli kun siellä liikkuu virtaa kytkimen eri asennoissa niin missä väreissä milloinkin on virrat. Mun sähösarja on yli 83 vuosimallinen ja siinä on väreinä

sini-puna
sini-musta
sini-valkoinen
Sininen

Tänsorttinen hässäkkä löyty netistä FJ45 mallista...

Kuva

Sekoittaakohan, esim jos rikkinäinen, tihkukytkin pyyhkijämoottorin ihan käyttökelvottomaksi???.. Jokin mysteeri nyt pitäisi ratkaista. Katsastukseen olis hinku mutta toi malmikasa seisoo niin kauan että saa pyyhkimet peuhaan.

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 8:02 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo

bj45lava Mikon kanssa pohdittu dilemmaa. Eli tihkukytkimellisessä versiossa moottoriosaston piuhoitus on eri kuin vanhemmassa pariasentoisessa mallissa. Moottori itsessään on ihan sama mutta piuhat vaihtelee aika radikaalisti paikkoja. Huomena on kolvaussessio jossa laitetaan piuhat uusiin paikkoihin. Mikään entisistä piuhan paikoista ei tule olemaan sama...

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 8:17 pm
Kirjoittaja bj45lava
Jotta meet oikein sekaisin, niin se moottorista sinne oikeanpuoleiseen nipukkaan menevä sininen johto pysyy paikallaan, mutta sen väri tossa 83--> moottorissa on musta.

Mut eli jos tää homma toimii niin piirrän kuvan siitä tonne ukk:hon

Ja jos ei toimi, niin ei kai sieltä sulaketta kummemppaa pala :)

Ja olihan taas hyvä penkoa nurkkia, en tiennyt omistavani yhtä ylimääräistä 83-> pyyhkijänmosaa.

Lähetetty: To Syys 13, 2012 8:01 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Nyt vörkkii pari nopeutta kun Naapurin Kruiserikaima käväs vähän vilkuileen sähöjä. Nyt kun vielä jostain joku sais kaivettua kytkentäkaavion tihkukytkimelliseen BJ4x- 83 ja etenpäin niin sais kytkäiltyä vielä loput nopeudet.

Lähetetty: To Syys 13, 2012 8:36 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Jahka käyn penttilässä niin otan sen tehtaan manuaalin ja skannailen sen kaavion sulle.

Lähetetty: Ma Syys 17, 2012 7:13 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Tänks Ranbo!! 8)

Lähetetty: Ke Syys 19, 2012 10:51 am
Kirjoittaja ajomies
Käyttäjä kirjoitti:Jahka käyn penttilässä niin otan sen tehtaan manuaalin ja skannailen sen kaavion sulle.
Voisko tän jakaa myös tuolla UKK-osiossa, vois olla tarpeen muillekin jatkossa.

Lähetetty: Ke Syys 19, 2012 11:40 am
Kirjoittaja Käyttäjä
ajomies kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:Jahka käyn penttilässä niin otan sen tehtaan manuaalin ja skannailen sen kaavion sulle.
Voisko tän jakaa myös tuolla UKK-osiossa, vois olla tarpeen muillekin jatkossa.
Tottakai

Lähetetty: Ke Syys 19, 2012 11:48 am
Kirjoittaja ajomies
Hienoa! 4x4_88 olikin jo laittanut suomenkielisen sähkökaavion, mutta tässä käsittääkseni ei-tihkukytkimellinen versio.. alkoi vaan kiinnostamaan, josko tohon omaan laitokseen joskus ehtis/jaksais tollasen tihkun väkästellä 8) välillä sitä meinaan kaivannu.

Lähetetty: To Syys 20, 2012 5:09 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kaavioita lailettu mutta toi tihkumallin kaavio on niin penteleen pieni kaavio että skannatessa siitä ei saa parempaa.