Sivu 1/1
HJ60 tankin letkuista?
Lähetetty: Ke Elo 22, 2012 9:04 am
Kirjoittaja Iisiraireri
Tankki paikattu vaan meni taas sormi suuhun tämän kanssa. Tankin yläkulmassa on sellainen pyöreä lätkä, jossa on vain yksi putki polttoainesyötön letkulle. Tankin päädyssä on täyttöputken lisäksi 1*15mm, 1*10mm ja 3*6mm lähdöt. Autossa on alunperin ollut paluuputkikin, mutta se on hapertunut ja hävinnyt matkan varrelle niin että kannakkeiden kohdalle on jäänyt pikku pätkiä muistoksi. Jos tähän rakentaa uuden paluuputken, niin mihin se on ollut kytkettynä? Siinä muovisessa "evaporaattorissa" on kyllä yksi ylimääräinen lähtö. Onko se paluu ollut kytkettynä sinne?
Lähetetty: Ke Elo 22, 2012 2:05 pm
Kirjoittaja Kontio
Alunperin se paluu on mennyt sinne tankinpäälle, siihen imuputken viereen.
Eikös taas sitten siitä muovihässäkässä ole kaikille letkuille paikka, ja yksi teräsputki pitäisi lähteä (kuullun mukaan) tulipeltiin saakka ilmanvaihtoon, tai sitten runkoputken sisään myöskin ilmanvaihtoon
Itellä oli kuusykkösessä tällälailla, ainoastaan se ylimääräinen putki oli poikki läheltä runkoputkea, mutta eipä tuo menoon vaikuttanut.
ps. tarkemmin luettuna nyt olikin kyseessä 60. Eikös siinä olekin ollut vain ja ainoastaan imuputki, ei siis ollenkaan paluuputkea.(tämä ei varmaa tietoa, ainoastaan isotpojat kertoneet.)
Ja olisiko se pätkissä oleva putki nyt sitten se "separaattorin" katkennut ilmanvaihto putki?
Lähetetty: Ke Elo 22, 2012 2:31 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Kuulosta järkeenkäyvältä. ehdinkin jo ihmetellä, että miten tuo on voinut pelata ilman paluuputkea. Täytyy ryömiä tuonne alle ja tutkia sen hapertuneen putken alkupää.
Lähetetty: To Elo 23, 2012 7:00 am
Kirjoittaja Iisiraireri
Näyttää siltä, että tuo hapertunut putki ei olisi koskaan mennyt keulaan saakka.
Lähetetty: To Elo 23, 2012 10:37 am
Kirjoittaja hj60
Jep, kuuskympissä, vai pitäskö sanoa 2H:ssa, paluu on vaan siihen siirtopumpulle. Evaporaattorin huohotusletku menee jonnekki rungon tuntumaan/sisään, ettei valu tankkia tyhjäksi vaikka ois katollaan.
Lähetetty: To Elo 23, 2012 1:32 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Mikä noista neljästä evaporaattorin neljästä pohjassa olevasta lähdöstä po letkun paikka?
PS HJ:n suunnittelussa näyttää otetun kaikki mahdollinen huomioon

Lähetetty: Su Elo 26, 2012 7:54 pm
Kirjoittaja hj60
No siis sieltä ylhäältä se ulkomuistin mukaan lähti, mutta ota tästäki selvää.
Koitan muistaa huomenna käydä kattomassa tuosta rojektiautosta...
Lähetetty: Su Elo 26, 2012 8:15 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Omaani kun korjailin niin poistin kaikki pikkuputket jotka tulee sinne muovihärpäkkeeseen sinne takakylkeen. Tankinpäästä tai siis vasemmasta kyljetä vaan kytkin sellaisilla putkenpätkillä toisiinsa siis vaan putkella lenkki toisesta toiseen. Sen pikkuputken jätin joka tulee sinne täyttöputken yläpäähän. Paluulinjaa ei ole niinkuin tuossa ylempänä jo kerrottiin. Ainoastaan syöttö tankinpäältä oikeeesta etukulmasta pumpulle. Hyvin pelaa tuolleenkin. Auto on HJ60, vm-81.
Lähetetty: La Marras 24, 2012 10:03 pm
Kirjoittaja Juno
hj60 kirjoitti:No siis sieltä ylhäältä se ulkomuistin mukaan lähti, mutta ota tästäki selvää.
Koitan muistaa huomenna käydä kattomassa tuosta rojektiautosta...
Itellä kans tankki irti hitsailun takia, ja vaihdettava näköjään toi tankilta tuleva imuputki/laippa kun menny haperoks mutta......mikä ton evaporaattorihärdellin alkuperänen idea on ?! Tekis mieli jättää kokonaan pois käytöstä ( ja kuten JIIHAA kertoili pelaa näköjään ilmanki) ...mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä ?
Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 12:28 am
Kirjoittaja Juno
Anyone...?

Lähetetty: La Joulu 01, 2012 10:55 pm
Kirjoittaja Kontio
Eikai tuolla härdellillä ole mitään suurempaa käyttöä, kuin säiliön "hengittäminen", eli ilma pääsee poistumaan/tulemaan tilalle tankin sisällön muutoksista johtuen.
Ja sitten olisiko tuon tarkoitus vielä kerätä dieselhöyryjä tankista?
Mutta kyllähän tuo toimii ilmankin tuota härveliä, kunhan tankki vaan saa korvausilmaa.
Lähetetty: La Joulu 01, 2012 11:11 pm
Kirjoittaja hj60
Nimen mukaan sen on tarkotus kerätä ne löpöhöyryt pois haisemasta, + estää katollaan ollessa tankkia vuotamasta huohottimen kautta, ja niitä huohotuslähtöjä on tarinan mukaan niin monta ku siihen tankkiin on laitettu kunnolla loiskelevyjä...
Lähetetty: Ma Joulu 03, 2012 3:49 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Mutta onhan niissä loiskelevyissäkin oltava reikiä kun mulla ainakaan ei ole kuin yksi imuputki tankissa ja siitä saa ajettua tankin tyhjäksi Täyttökorkkeja on vain yksi auton kyljessä ja siitä täyttyy koko tankki. Vai oonko taas käsittäny jotain väärin?