Eli kävi täysi katasrooffi! Menimme eilen naimisiin ihanan puolisoni kanssa kanssa ja osa hää teemaa oli omistamani bj40 vm80 joka myös toimisi hää autona ja tietenkin avoautoksi riisuttuna. torstaina olin siirtämäsä autoa hääpaikalle joka oli naapuripaikkakunnalla valmiiksi odottomaan lauantaita sitä suurta päivää..lähtiessä huomasin jotain outoa että voimaa uupuu hieman..pysähtelin välillä ja kokeilin jarruja että laahaako ne koska ajoittain auto seisoo pihalla niin ne tahtoo joskus tarttua kiinni mut ei jarrut lämmennyt..no haapavedellä sit katosi voima aivan täysin ja juuri ja juuri sain nilkutettua auton levennys paikalle ja minut valtasi kauhea epätoivontunne..mitä helv..tiä! auto sammui. poltin tupakan ja kokeilin startata.no käyntiin lähti ja kävi nilkuttamalla eli ei joka pytty mukana ja mielestäni öljynpainetta ei ollut tarpeeksi mut sen verran että ei edic sammuttanut moottoria. ja outo öljyn haju. en kaasutellut sen enempää ja soitin isä ukon hinamaan raato kotia. kotia saatuani auton kone oli jäähtynyt täysin ja kokeilin autoa käyntiin. se lähti käyntiin ja kävi tosi hyvin niinku aina ennenkin ei mittään vikaa..ja öljyn paineetkin olivat kohdallaan. mitä ihmettä. no kun ajelin vähäsen et lämmöt nousi normaaliin niin sit se tapahtu taas voima loppuu ihan täysin ja kone ei käy kaikilla ja öljy haisee! ja öljynpainetta vähän mut tarpeeksi ettei kone sammu. mitähän koneessa tapahtui?? osaako joku arvailla? koneeseen olen tehnyt täydellisen remontin 1,5v sitte joten kaikki osat on uutta? sori että kirjotin näinkin pitkästi mut pakkohan tämä oli päästä purkamaan johonkin. no häät meni muuten nappiin ja kohta hää matkalle kiitos vastanneille.
Onneksi olkoon meidänkin puolesta! Saitte toisenne, vaikka BJ kiukuttelikin. Hieno huomata, että joku muukin on suunnitellut BJ:tä hääautoksi! Me lähdimme 20 vuotta sitten lainaamalla pinkillä BJ:llä kirkosta, ja ollaan vieläkin naimisissa ja nyt on omakin BJ + HJ. Ps. hyvin todennäköisesti PA-suodatin vika.
Voi olla myös ilmanotossa häiriö. Kurkkaa myös onko tukoksia ilmanotossa. Sitä ei aina tiedä mihin linnut pesänsä tekevät. Yhdessä BJ42:sessa oli suht samantyyppistä hässäkkää kun oli ne putsarilta lähtevät muoviputket lintassa. Tyhjäkäyntiä kävi ihan ok mutta "kierroksilla" vaan tuprus ja hais pahalle.
hää matkalta kotivuttu ja sen verran tallisa pyörähin ja kokeilin käyntiin ja sehän taas kävi niin ku uutena..mut täsä ku kerkiää niin pitää vaihtaa se putsari ja jne vähä silmäillä paikkoja. tuli mieleen ku pari päivää ennemmin ku lähin sillä ajelee niin hitsasin tankin ku oli ruvennu vuotaa..kellertävä heinikko auton alla paljasti niin mietein jo et onks kaikki tullu oikein ja onko päässy jotain kökköä tankista liikkeelle ku sitä pyörittelin. mut eiköhän kaikki selviä ku kerkiää tutkimaan. jotenki tuo vahvasti johonki polttaine puoleen kallistuu ku kone käy tosi sievästi ei mitään kalkatusta tai muuta kilinää..tuon vajaa kaks vuotta sitten tehdyn kone rempan aiheutti ku palanen murtu männästä ja sillon rupes kolisee ja kilisee mut nyt ei mitään siihen viittavaa.
olisko tankki liian tivis ettei saa enää korvaus ilmaa?
yhden hiluxin kans kävi näin. kun tankki melkein täynnä niin ei päässy 10 km kun hyytyi. aikansa kun ihmetteli taas kävi. toistuessa useamman kerran huomasin tankin korkin aukaistessani sielä olevan kovan alipaineen kun se aina (huokaisi) imaisi sisälle päin. ja taas matka jatkui....
poraa pieni (1mm) reikä korkkiin tai aja ensin ilman korkkia.
bj 75
bj 40
linjaautolla kulkeminen on ympäristöteko.
en oo viä keriinny hankkimahan omaani.
Suodattimelta se tankilta tuleva kumiletku irti ja paineilmalla puhallua tankkiin päin, niin tyhjenee se pa-putki jaa taas kulkee pitkään, kunnes taas kertyy sitä irtomoskaa putken suulle!