HJ:n nelikon kytkentä
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n nelikon kytkentä
Pystyykö vm. 89 HJ:n jakiksen nelikon alipainekellon vaihtamaan perinteiseen keppiin siten, että toiminta vastaa vanhanmallista ratkaisua...? Eli meneekö "heittämällä" vaan vanhanmallisesta keppihärdelli kansineen ton alipainekellon tilalle ?
# 266
Jj`a tuosta......
Jj`a tuosta......
Re: HJ:n nelikon kytkentä
Ei se ihan heittämällä mene, mutta kikkailemalla siihen kyllä vivuston saa rakenneltua.
Kellon kun purkaa pois, öljyt lörähtää pihalle. Keppinelikon tiivisteet käy siihen paikalle heittämällä. Tiivisteet löytyy Toyotalta osanumerolla 36318-60020 ja 90311-22005.
Sitten akselissa ei ole pysäytinkuulaa nelikon päälle- ja poisasenoille. Jousi-kuula-ura-systeemi täytyy tehdä akselille. Se vaatii jo askartelua.
Sitten se vivusto, sekään ei käy ihan suoraan kun akselien pituudet on erilaiset. Taitaa muuten myös hitaan vedon kytkentävipukin olevan erilainen.
Itse tein oman vipuhärdellin HJ61 perälukkovivustoista. Tuli aika viritys mutta toimii.
Kellon kun purkaa pois, öljyt lörähtää pihalle. Keppinelikon tiivisteet käy siihen paikalle heittämällä. Tiivisteet löytyy Toyotalta osanumerolla 36318-60020 ja 90311-22005.
Sitten akselissa ei ole pysäytinkuulaa nelikon päälle- ja poisasenoille. Jousi-kuula-ura-systeemi täytyy tehdä akselille. Se vaatii jo askartelua.
Sitten se vivusto, sekään ei käy ihan suoraan kun akselien pituudet on erilaiset. Taitaa muuten myös hitaan vedon kytkentävipukin olevan erilainen.
Itse tein oman vipuhärdellin HJ61 perälukkovivustoista. Tuli aika viritys mutta toimii.
rusakko kirjoitti:Pystyykö vm. 89 HJ:n jakiksen nelikon alipainekellon vaihtamaan perinteiseen keppiin siten, että toiminta vastaa vanhanmallista ratkaisua...? Eli meneekö "heittämällä" vaan vanhanmallisesta keppihärdelli kansineen ton alipainekellon tilalle ?
Itellä on ideana pitää toi jakiksen ohjailu "manuaalisena", ja toi vm.89 aski tuli koneen kanssa nipussa. Mullon niin paljon muutaki rakenneltavaa tohon autoon, että taidan hylätä ton jakiksen muutostyön... No käykös tollanen keppiohjattu vanhempi jakis vm 89. päälaatikon kans yhteen, vai onko jotain eroja liitoksessa, akseleissa yms. Kardaanin laippa / pituus...?
# 266
Jj`a tuosta......
Jj`a tuosta......
Voihan siitä painekellosta ottaa vaikka kalvon pois (jos edes tarpeen), ja kannnen läpi laitaa esim HJ61 lukkovaijerista jonun hässäkän toimittamaan sitä pystysuoraa liikettä. Sitten joku sopiva vipu matkustamoon vaijerin toiseen päähän. Itse olisin tuollasen tehny jos ois kello mahtunu rungon väliin....rusakko kirjoitti:Itellä on ideana pitää toi jakiksen ohjailu "manuaalisena", ja toi vm.89 aski tuli koneen kanssa nipussa. Mullon niin paljon muutaki rakenneltavaa tohon autoon, että taidan hylätä ton jakiksen muutostyön... No käykös tollanen keppiohjattu vanhempi jakis vm 89. päälaatikon kans yhteen, vai onko jotain eroja liitoksessa, akseleissa yms. Kardaanin laippa / pituus...?