HJ61 solenoidin kärjet
Valvoja: Käyttäjä
HJ61 solenoidin kärjet
Jäipä taas vaihteeksi kärjet kiinni, no tojotaltahan niitä saa, muttamutta olin niitä taannoin ostamassa ja varaosamyyjänä oli nätti tyttö.
Jostain syystä siitä kaupanteosta ei tullut mitään ja hermo meni, joten kotiin juottamaan vanhoihin kärkiin messinkiä täytteeksi, viimeistely viilalla.
Noin vinkiksi, ne "messinkikärjet" kestivätkin pari vuotta kauemmin, kuin uudet kupariset yleensä, messinki kun on hieman kovempaa ainesta.
Mutta varsinainen asia, se luistissa oleva kupariprikka pitäisi vaihtaa, tai kääntää toisin päin, mutta en saanut sitä södeemiä auki, onko se yleensä avattavissa, vai?
Jostain syystä siitä kaupanteosta ei tullut mitään ja hermo meni, joten kotiin juottamaan vanhoihin kärkiin messinkiä täytteeksi, viimeistely viilalla.
Noin vinkiksi, ne "messinkikärjet" kestivätkin pari vuotta kauemmin, kuin uudet kupariset yleensä, messinki kun on hieman kovempaa ainesta.
Mutta varsinainen asia, se luistissa oleva kupariprikka pitäisi vaihtaa, tai kääntää toisin päin, mutta en saanut sitä södeemiä auki, onko se yleensä avattavissa, vai?
Startin solenoidistako ny puhutaan, niistä L:n muotosista kärjistä, jotka kuluu/palaa kaikissa jojotissa ja maksaa autosähköliikkeessä 50 senttiä kpl sekä vaihtaa hojottimeen puolessa tunnissa? En kyllä jaksais alkaa tinaileen tai täytteleen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
no ei
tinauksista olekkaan puhuttu, vaan siitä, että messinkijuotoksella korjatut startinkärjet kestävät pari vuotta kauemmin, kuin uudet ostetut.
Niin ja siitä solenoidin luistista joka iskeytyy käynnistettäessä niihin kärkiin, siinä on tuo kupariprikka, joka oikosulkee kärjet ja auto starttaa, heh he jos ei hitsaudu kiinni, ei mikään mukava tapahtuna esim. jossain pysäköintihallissa.
Jos se prikka pitää vaihtaa, niin tuo luisti pitäisi purkaa, en vain tiedä miten?
Niin ja siitä, että Tojotan liikkeen ovea en aukaise.
Niin ja siitä solenoidin luistista joka iskeytyy käynnistettäessä niihin kärkiin, siinä on tuo kupariprikka, joka oikosulkee kärjet ja auto starttaa, heh he jos ei hitsaudu kiinni, ei mikään mukava tapahtuna esim. jossain pysäköintihallissa.
Jos se prikka pitää vaihtaa, niin tuo luisti pitäisi purkaa, en vain tiedä miten?
Niin ja siitä, että Tojotan liikkeen ovea en aukaise.
toyotan liike poikotissa
tästä voisi tulla iso topikki.1996 kävin viimeksi paikallisella toyotalla.
2 hj sen jälkee.sama käpy vielä osia kuulemma myy kuin silloin.
ymmärrän kun et halua osia toyotalta.palvelu suoraan persiistä.
(onneksi löytyy tarvike ja muita kanavia saada osia.)
2 hj sen jälkee.sama käpy vielä osia kuulemma myy kuin silloin.
ymmärrän kun et halua osia toyotalta.palvelu suoraan persiistä.
(onneksi löytyy tarvike ja muita kanavia saada osia.)
Viimeksi muokannut havi, Ti Heinä 24, 2012 10:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: no ei
Jotenkin se purkeentuu kun ite on berttaan vaihtanu sen solenoidin käämin ja sitä ennen muutaman karran tinannu sen kun oli itse käämitty jonkun edellisen sepän toimesta. Saattaa vaatia sen että ne käämin päät pitää tinata irti niistä navoista mitkä tulee siihen solkun ulkopuolelle eli heräte on toinen ja toinen on siellä mistä se paukkuvirta menee sinne startiin sisälle. En tarkkaan enää muista kun siitä on jo aikaa kun sen kanssa on viimeksi tarvinu pelata.makaaberi kirjoitti:tinauksista olekkaan puhuttu, vaan siitä, että messinkijuotoksella korjatut startinkärjet kestävät pari vuotta kauemmin, kuin uudet ostetut.
Niin ja siitä solenoidin luistista joka iskeytyy käynnistettäessä niihin kärkiin, siinä on tuo kupariprikka, joka oikosulkee kärjet ja auto starttaa, heh he jos ei hitsaudu kiinni, ei mikään mukava tapahtuna esim. jossain pysäköintihallissa.
Jos se prikka pitää vaihtaa, niin tuo luisti pitäisi purkaa, en vain tiedä miten?
Niin ja siitä, että Tojotan liikkeen ovea en aukaise.
Vaan kysy koko solenoidi pakettia jostain autosähkö liikkeestä tai sitten sitä prikkaa.
Ite kysyin silloin sitä solkkua marmorilta ja kaveri sanoi hinnaksi 1800 markkaa. Kysyin että montas oot myyný niin vähän aikaa konetta hakattuaan sanoi että viiteen vuoteen ei yhtään koko kymenläänissä tms.
Mutta meitsi arvostaa sitä että nykykertakäyttöaikana joku jaksaa vielä korjata starttia tai laturia. Kyllä sillä jonkun palkan aina itelle saa, jos ei muuta niin karttuupahan taidot ja tietämys.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
No nyt Mikko osui oikeaan osaan= muistuttaa konepistoolin lukkoa, siinä on pari vieteriä ja vaikuttaa tehtaalla kasaan prässätyltä, jossain vaiheessahan tuo tulee jostain hankittavaksi.Mikko kirjoitti:Muutama vuosi takaperin ostin kyseisen osan motonetista. Taisi olla nimeltään solenoidin mäntä. Maksoi luokkaa kympin.
Niin ei siinä startin remontissa ole muuta ikävää, kun sen moottorin irrottaminen ja takaisin laitto.
Corollan starttiremontissa tuo on ikävää, mutta hojoissahan tuo on niin helppo homma ku olla voi. Alta kaapeli irti (ensin toki maakaapeli akulta), heräte piuha irti, alapultti irti, yläkautta ylämutteri pitkän jatkovarren kans auki, ja alakautta startti kouraan, noin kaks minuuttia.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.