Kuva Kuva

HJ61 solenoidin kärjet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

makaaberi
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2011 4:40 pm

HJ61 solenoidin kärjet

Viesti Kirjoittaja makaaberi »

Jäipä taas vaihteeksi kärjet kiinni, no tojotaltahan niitä saa, muttamutta olin niitä taannoin ostamassa ja varaosamyyjänä oli nätti tyttö.
Jostain syystä siitä kaupanteosta ei tullut mitään ja hermo meni, joten kotiin juottamaan vanhoihin kärkiin messinkiä täytteeksi, viimeistely viilalla.
Noin vinkiksi, ne "messinkikärjet" kestivätkin pari vuotta kauemmin, kuin uudet kupariset yleensä, messinki kun on hieman kovempaa ainesta.
Mutta varsinainen asia, se luistissa oleva kupariprikka pitäisi vaihtaa, tai kääntää toisin päin, mutta en saanut sitä södeemiä auki, onko se yleensä avattavissa, vai?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No ne käämin tinaukset pitää ainakin lämmitellä irti. Vai mitensenyoli eli sitä solenoidin päätyäkö tarkoitit?? :shock:

Tai sitten en vaan ymmärtäny kysymystä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Startin solenoidistako ny puhutaan, niistä L:n muotosista kärjistä, jotka kuluu/palaa kaikissa jojotissa ja maksaa autosähköliikkeessä 50 senttiä kpl sekä vaihtaa hojottimeen puolessa tunnissa? En kyllä jaksais alkaa tinaileen tai täytteleen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
makaaberi
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2011 4:40 pm

no ei

Viesti Kirjoittaja makaaberi »

tinauksista olekkaan puhuttu, vaan siitä, että messinkijuotoksella korjatut startinkärjet kestävät pari vuotta kauemmin, kuin uudet ostetut.
Niin ja siitä solenoidin luistista joka iskeytyy käynnistettäessä niihin kärkiin, siinä on tuo kupariprikka, joka oikosulkee kärjet ja auto starttaa, heh he jos ei hitsaudu kiinni, ei mikään mukava tapahtuna esim. jossain pysäköintihallissa.
Jos se prikka pitää vaihtaa, niin tuo luisti pitäisi purkaa, en vain tiedä miten?
Niin ja siitä, että Tojotan liikkeen ovea en aukaise.
havi

toyotan liike poikotissa

Viesti Kirjoittaja havi »

tästä voisi tulla iso topikki.1996 kävin viimeksi paikallisella toyotalla.
2 hj sen jälkee.sama käpy vielä osia kuulemma myy kuin silloin.
ymmärrän kun et halua osia toyotalta.palvelu suoraan persiistä.
(onneksi löytyy tarvike ja muita kanavia saada osia.)
Viimeksi muokannut havi, Ti Heinä 24, 2012 10:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Re: no ei

Viesti Kirjoittaja Antsa »

makaaberi kirjoitti:tinauksista olekkaan puhuttu, vaan siitä, että messinkijuotoksella korjatut startinkärjet kestävät pari vuotta kauemmin, kuin uudet ostetut.
Niin ja siitä solenoidin luistista joka iskeytyy käynnistettäessä niihin kärkiin, siinä on tuo kupariprikka, joka oikosulkee kärjet ja auto starttaa, heh he jos ei hitsaudu kiinni, ei mikään mukava tapahtuna esim. jossain pysäköintihallissa.
Jos se prikka pitää vaihtaa, niin tuo luisti pitäisi purkaa, en vain tiedä miten?
Niin ja siitä, että Tojotan liikkeen ovea en aukaise.
Jotenkin se purkeentuu kun ite on berttaan vaihtanu sen solenoidin käämin ja sitä ennen muutaman karran tinannu sen kun oli itse käämitty jonkun edellisen sepän toimesta. Saattaa vaatia sen että ne käämin päät pitää tinata irti niistä navoista mitkä tulee siihen solkun ulkopuolelle eli heräte on toinen ja toinen on siellä mistä se paukkuvirta menee sinne startiin sisälle. En tarkkaan enää muista kun siitä on jo aikaa kun sen kanssa on viimeksi tarvinu pelata.

Vaan kysy koko solenoidi pakettia jostain autosähkö liikkeestä tai sitten sitä prikkaa.

Ite kysyin silloin sitä solkkua marmorilta ja kaveri sanoi hinnaksi 1800 markkaa. Kysyin että montas oot myyný niin vähän aikaa konetta hakattuaan sanoi että viiteen vuoteen ei yhtään koko kymenläänissä tms.

Mutta meitsi arvostaa sitä että nykykertakäyttöaikana joku jaksaa vielä korjata starttia tai laturia. Kyllä sillä jonkun palkan aina itelle saa, jos ei muuta niin karttuupahan taidot ja tietämys.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Muutama vuosi takaperin ostin kyseisen osan motonetista. Taisi olla nimeltään solenoidin mäntä. Maksoi luokkaa kympin.
makaaberi
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2011 4:40 pm

Viesti Kirjoittaja makaaberi »

Mikko kirjoitti:Muutama vuosi takaperin ostin kyseisen osan motonetista. Taisi olla nimeltään solenoidin mäntä. Maksoi luokkaa kympin.
No nyt Mikko osui oikeaan osaan= muistuttaa konepistoolin lukkoa, siinä on pari vieteriä ja vaikuttaa tehtaalla kasaan prässätyltä, jossain vaiheessahan tuo tulee jostain hankittavaksi.
Niin ei siinä startin remontissa ole muuta ikävää, kun sen moottorin irrottaminen ja takaisin laitto.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Corollan starttiremontissa tuo on ikävää, mutta hojoissahan tuo on niin helppo homma ku olla voi. Alta kaapeli irti (ensin toki maakaapeli akulta), heräte piuha irti, alapultti irti, yläkautta ylämutteri pitkän jatkovarren kans auki, ja alakautta startti kouraan, noin kaks minuuttia.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Joo eikä solenoidin korjausta varten, edes tartte välttämättä starttia irroittaa. Ite irroitin vain solenoidin kannen ja otin männän sekä tulovirran kärjen irti ja laitoin uudet. Meni ehkä puoli tuntia, tämä edellyttää kuusiokanta pultteja siinä solenoidin kannessa, niitä ei kaikissa ole.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Yllättävän hyvin mulla on joka kerta auennu ne ristipäätki, muutama tullu laitettua. Napauttaa ensin vähä vasaralla, sitte auki.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin