Kuva Kuva

HJ 61 veneessä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kk
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2012 2:34 am
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

HJ 61 veneessä

Viesti Kirjoittaja kk »

Eli vanha HJ 61 turbollinen pata veneessä. Välijäähdytin/öljyn jäähdytin vedellä, pakosarja vesijäähdytteinen. Koneesta puuttuu hehkutulpat.
Vetolaite volvo penta.
Paatin pituus 6,5 metriä


Kivasti toimiva paketti, ahdot alkaa heti aikas alhaalta 1,2 bar...

Savutuksia minkäänlaisia. Ja aika pienet kulutukset.

Jotenkin olo ettei kaikki ole kunnossa, perstuntumalla koneen tehot maksimi 140 heppaa.


Mitähän tuolle täytyisi tehdä, nähnyt vastaavan toimivan paketin yli 200 heppasena toimivana pakettina, joka ei edes pahasti savuttanut.

Eli mitä muutoksia ? Mieluusti säilyttäisi tuon ns vakiopakosarjan (on aikas hintava teettää)
Tilaa on reilusti konehuoneessa.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jos siellä on jo "alhaalta" noin paljon painetta niin hukkaportin kello lienee rikki... Paljos siellä on sitten ne maksimi paineet?

Eliikästen kun paatissa ei alavääntöä tarvi niin ne maksimi paineet saa olla siellä maksimi kierroksilla.

Eli pudota niitä ahtoja siten että täydellä rähinällä on vaikka 0.8-1 baari näin alkuunsa.

Ja paljonkos on maksimi kierrokset, ja plaaniinlähtökierrokset??
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
kk
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2012 2:34 am
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kk »

Antsa kirjoitti:Jos siellä on jo "alhaalta" noin paljon painetta niin hukkaportin kello lienee rikki... Paljos siellä on sitten ne maksimi paineet?

Eliikästen kun paatissa ei alavääntöä tarvi niin ne maksimi paineet saa olla siellä maksimi kierroksilla.

Eli pudota niitä ahtoja siten että täydellä rähinällä on vaikka 0.8-1 baari näin alkuunsa.

Ja paljonkos on maksimi kierrokset, ja plaaniinlähtökierrokset??
Tosiaankin ne ahdot on jo alle 2000 rpm tuossa 1,2 bar, ja samat paineet myös maksimi nopeudella 4000 kierroksella.

Plaanin ei noilla tehoilla lähde kuin pitkän tuskaisen vedätyksen jälkeen, plaanissa pysyy noin 2700-3000 välillä.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No sitten siellä ei vaan ole tehoa tarpeeksi. Onkos sitä muuten piristetty eli syöttöä lisätty tai pumppua käytetty pajalla??

Semmonen vielä että paljonkos se jaksaa kiertää ennen plaaniin nousua??

Hukkaportin kello lienee sitten ehjä koska paineet pysyy kurissa. Onko tuossa vakio ahdin vai joku muu?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Pumppu irti ja mustolalle ja syötöt tappiin. Kyllä pitäis paatin liikahtaa sen jälkeen, ainakin hj noilla eväillä ja vastaavilla ahdoilla on ihan mukavan pirteä laitos.
1987 LJ70
Vastaa Viestiin