Sivu 1/1
Akseliin lukkoa?
Lähetetty: Pe Touko 18, 2012 7:57 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Kohtuullisen kova autokuume. Turbo ja lukkoakselit kuumottaa. Saako tuohon 60:een ARB/vastaavia lukkoja? Vai liekkö viisaampi metästää originaalit jostain elimenluovuttajasta? Mikä on kustannustehokkain tie?
Lähetetty: Pe Touko 18, 2012 8:40 pm
Kirjoittaja vartiainen
Jotenkin tuntuu asiaa sivusta seuranneena että kivuttomimmin selviää ostamalla jonkun 61:n osat offipalstan tai tän kautta.
Lähetetty: La Touko 19, 2012 1:04 pm
Kirjoittaja IironSika
Saa ARB:t. Kustannus hintaluokkaa 1200/akseli + paineilmasysteemi. Originaalit lukkoakselit hintaluokka 1000/pari. Toki orkkisakselit yleensä ajettu se 500+ tuhatta kilometriä. Kumpi sitten on kustannustehokkain, on kunkin omassa harkinnassa.
Lähetetty: La Touko 19, 2012 7:38 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Jos hitusen kerrallaan parantaisi, niin ilmeisesti taka-akseliin ensimmäinen lukko?
Lähetetty: Su Touko 20, 2012 6:52 pm
Kirjoittaja Jussi
Osta vaan kerralla molempiin päihin ne 61 lukkoakselit vipuineen kaikkineen niin pääsee halvemmalla ja helpommalla. Helppo asentaa ja menee kohtuudella paikalleen. Ainoastaan kartaanin laipan kanssa voi joutua painimaan mutta senkin jos ottaa vanhasta perästä niin ei tuu ongelmaa. Lisäksi kannattaa ostaa uudet U pultit niin saa surutta vetää laikalla vanhat poikki ja säästää hermot. Vanhat ei kuitenkaan enään kelpaa mihinkään. Tai jos hifistelee niin tekee uudet kiinnikkeet itte niin saa ne pultin päät akselin yläpuolelle (siis ylösalaisin)
Lähetetty: To Touko 24, 2012 5:47 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Onko kokemusta TML:n air lockerista. Näkyy olevan hintaa 802 €.
Ja kompura satasen luokkaa.
Ja se minun käyttö on sellaista vaativaa metsästyskäyttöä.
PS Juhlapäivä. Tänään varmistui se, että meitin HooJii tulee täyttämään kunniakkaat 30 vuotta maantieliikenteessä.
tml
Lähetetty: To Touko 24, 2012 9:01 pm
Kirjoittaja timppas
mulla on ollut pari vuotta tml paineilma lukko rj etuakselilla ja 33 tuuman renkaat, hyvin on kestänyt muutama suunistukisakin on ajettu toki lukkoa on käytetty harkiten murroksia säästäen

Lähetetty: Su Touko 27, 2012 6:02 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Joutuuko koneistamolle, kun siirtää sen hammasrataskehän uuteen perään?
Lähetetty: Su Touko 27, 2012 10:13 pm
Kirjoittaja Arwi
Ei vaadi koneistuksia mutta laakerit tarvii.
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2012 5:32 pm
Kirjoittaja bj-40/76
[quote="Iisiraireri"]Joutuuko koneistamolle, kun siirtää sen hammasrataskehän uuteen perään?[/quote]
Siis jos vaihdat ns. hj-61 lukkot, niin silloin vaihdetaan koko murikka välityksineen päivineen, ja myös eteen pitempi vetoakseli ja taakse lyhempi vetoakseli.
ja jos pistät sinne jonkun tarvikelukon, niin silloin kannattaa vaihtaa uudet poskilaakerit, voi kyllä onnistua ottamaan entiset ehyenä irti.
Ja lautaspyörä on pulttaamalla kiinni, toki helpottaa asentamista jos lautaspyörän ja tasuspyörästön välillä 50 astetta lämpötilaeroa, ainaki alkuperäisissä sovite niin justiinsa.