Kuva Kuva

Hilux LN110 voimansiirron kestävyydestä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Hilux LN110 voimansiirron kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Moro! Pitkästä aikaa täällä ;)

Aikeissa olisi hommata hilux ln110. Tiedossa olisi yksi -89 400tkm ajettu johon on tehty koneremontti vastikään. Mutta mites muu voimansiirto vaihteisto, jakolaatikko, perät ym. noilla kilometreillä, alkaako olla missä olla ehtoo-puolella jos öljyt vaihdettu säännöllisesti? Ei ole näistä lava-autoista oikeastaan mitään henk. kohtaista kokemusta. Mitä tyyppivikoja noissa ruosteen lisäksi esiintyy? Hilux tulisi pääasiallisesti käyttö-autoksi ja työkäyttöön sekä kevyeen offaukseen tyyliin 1-2 safaria vuodessa eli ei mitään hc-offia. Onko 110 hiluista paljon porsinut laatikoita? Entä onko hiluxeissa kansi-ongelmia kuten mitsuissa? Kun olen myös katellu Mitsu L200:sta tdic-koneella, mutta niissä lähes järjestään alle 300 tkm ajetuissa on kansi jo ehditty vaihtaa tai edessä ja joihinkin jopa laatikko-remppakin tehty tai edessä. Renkaiksi olen suunnitellut 31x10,5x15 esim. fedimaa tai insaa yms. Tuossa kyseisessä autossa on konerempan yhteydessä turbo vaihdettu, eikö nuo suomeen tuodut 110 hilut ole pääsääntöisesti ollut vapari-koneella vai onko niitä tuotu myös turbo-koneella vai onkohan ollut jälki-asennettu?

Toinen tiedossa oleva ja kiinnostava olisi vm-96 110 hiluksi 2,4 vapari-koneella, 290 tkm ajettu ja siihen liittyen kysyisin, että kuinka laiska tuo vapari on kulkemaan maantiellä/metsässä 31" renkaalla? Kansi-ongelmia vaparissa ei mahtane esiintyä?
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89