Kuva Kuva

Hj-kierroslukumittari

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Hj-kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikähän vaivaa Hj-kierroslukumittaria kun toimii vaan noin minuutin lähdöstä liikkeelle? :?:
Vieras

Hj-kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei ole tainnut muilla olla vastaavaa vikaa! voisko joku kertoa mistä se kierroslukumittari lukee niitä kierroksia? Eli mihin se mittarin toisen pään johdot menee? Jos siellä vaikka olis jotain häikkää?
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

anturi on kytkinkopassa lukee vauhtipyörältä hampaita.
Avatar
Donut
Viestit: 52
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:16 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Donut »

Minulla hieman samaa ongelmaa. Mittari toimii ajoon lähdöstä noin 5km. Sen jälkeen näyttää nollaa. Joskus töyssyissä saattaa taas lähteä toimimaan, mutta ei lämpimänä yleensä toimi kuin pari kilometriä.

Ratkaisua ongelmaan en tuonut, mutta nyt tiedät ettet ole yksin.
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Taitaa olla Hojoissa enemmän ominaisuus kuin vika. Mulla ei normaalisti toimi, mutta joskus innostuu hetkeksi...

Näyttää normaalisti, siis silloin kun ei toimi, kaiken aikaa n. 1500 rpm tai nollaa.

Jonkun huhupuheen perusteella vika aiheutuu mittaristossa olevasta vastuksesta??? (kylmäjuotos, tms.)

Itse veikkaisin että vauhtipyörän anturilta lähtevä liitin ei yhdistä kunnolla.

Olisi kyllä kiva saada toimimaankin, jos jollain on kokemusta / vinkkejä, niin täälläkin otetaan kiitollisena tietoa vastaan.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Hj-kieroslukumittari

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kaverin autossa oli samanmoisia oireita.Ja ei muuta kuin kolvi käteen mittari auki ja huonoa tinausta etsimään.Sillä se tapaus korjautui.

T:Jarkko Pasanen
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yleinen vika on myös se, että osoitinkoneiston muovinen runko kutistuu ja neulan laakerointi alkaa takerrella. Ainakin vanhemmissa (-82) oli toinen neulan laakeripesä "ruuvattava" jolla päittäisvälystä voi passata. Päittäivälys saa olla mielummin useita kymppejä ja neulan pitää liikkua ja palautua herkästi.

Ainakin jos mittari jää paikalleen näyttämään jotain lukemaa, on kysymys tästä viasta, mutta on se aiheuttanut myös pomppivaa näyttöä ja satunnaista toimimattomuutta.

Timop
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ja täälläkin samaa vikaa, vilkkua tai valoja kun vilauttaa niin herää henkiin muutamaksi sekunniksi , joskus jopa minuutiksi!
Vastaa Viestiin