Kuva Kuva

Kelvottomat tarvike polttoainesuodattimet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Kelvottomat tarvike polttoainesuodattimet

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Kun tuossa alempana kirotaan tarviketermareita,niin kannan rikkani rokkaan kelvottomien pa-suodattimien kanssa.
Olen kokeillut useita tarvikefilttereitä ja huomannut että autohan rupeaa oireilemaan vaikka miten,mm.tyhjäkäynti on epätasaista ja kierrokset välillä melkein tonnissa ja välillä häthätää jossakin neljänsadan korvilla.
Veto on huonoa(välillä) ja savutusta tuntuu olevan kylmänä paljon enemmän.Sitten kun pistää originaalisuodattimen,niin nämä kaikki ongelmat häviävät kuin pieru saharaan.
En tiedä onko muilla ollut samoja ongelmia ja nimeen omaan Hodarissa(HDJ80VX-vm94 automaatti),ajettu karvan alle 300 tuhatta,mutta minä olen kahdessa viimeisessä Hodarissa huomannut molemmissa samoja oireita.

ps.Otin piruuttani puhelun maahantuojan korjaamoasiantuntijalle ja hän sanoi nimenomaan Hodarin olevan erittäin tarkka polttoainesuodattimesta.

No joo,ja HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JA RAHAKASTA UUTTAVUOTTA meille kaikille maailman parhaalla maasturilla ajaville 8) 8) 8)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

elikkä toisin sanoen jos tohon mun hdjhin laittais orginal suodattimen niin siitä pitäis hukkua toi epämääränen tyhjäkäynnin nopeus? väliin sie 800-900 ja toisinaan 500-600...
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Niinkuin tiedät konehan käy kyllä kylmänä korkeammilla kierroksilla,mutta mulla ainakin lämpimänä orkkisfiltterillä kierrosluku on vakio n.600rpm,kun taas tarvikkeella se heitteli miten sattui.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei toimi mulla toi kylmänä kierrosten nosto, vaikka kaikki osat näyttäis olevan paikoillaan...
SeppoHovi
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 7:54 am
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja SeppoHovi »

Kai näissä on pakko olla suuria eroja kun kaikialla suositellaan noita orkkis suodattimia laittamaan. Hintaerot ovat vaan aika hirvittäviä. :roll:

Omat hintatiedot HJ60 osista:

Polttoainasuodatin
Toyota: 43e
Motonet: 6.60e

Öljynsuodatin
Toyota: 28.8e
Motonet: 9.9e

Ilmansuodatin
Toyota: 59e
Motonet: 13.5e

Eihän tuo ole kuin noin 440% enemmän. :lol:
qwert
Viestit: 22
Liittynyt: Su Joulu 25, 2011 5:35 pm
Paikkakunta: laukaa

mitä termostaatti maksaa toyotalla

Viesti Kirjoittaja qwert »

niin onko se termari paras ostaa sit merkkiliikkeestä? mitäs se siellä maksaa? hj61 kyseessä
joopa
palde
Viestit: 54
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: Kuru

Viesti Kirjoittaja palde »

SeppoHovi kirjoitti:Kai näissä on pakko olla suuria eroja kun kaikialla suositellaan noita orkkis suodattimia laittamaan. Hintaerot ovat vaan aika hirvittäviä. :roll:

Omat hintatiedot HJ60 osista:

Polttoainasuodatin
Toyota: 43e
Motonet: 6.60e

Öljynsuodatin
Toyota: 28.8e
Motonet: 9.9e

Ilmansuodatin
Toyota: 59e
Motonet: 13.5e

Eihän tuo ole kuin noin 440% enemmän. :lol:
No jo on järkyttävät erot !!!
Parasta tai pahinta tuossa on että osa noista putsareista saattaa tulla jopa samasta tehtaasta ja samalta linjalta ...joku kusettaa joitakin :)

Mun budjetti-kulkineessa ei ole alkup.osia käytetty kyllä juuri yhtään , johtuen juurikin tästä järjettömästä hintapolitiikasta .
Ainoana on syyläri joka on Toyota-laatua suoraan marmoritiskiltä, MUTTA tämä olikin havempi kuin vanha korjattuna ...

Jonkin verran olen toiminut tehtaassa jossa tehdään original parts - tuotteita autoteollisuuteen , useille eri merkeille.
Samat laitteet tekee myös varaosa-kuraa markkinoille , lopputuotteessa ei ole muuta eroa kuin logo ja pakkausmateriaali ...tuote on samoin kriteerein tehty ja tarkastettu.

Toki on kriittisiä osia joita en tule ostamaan moponetistä , varsinkin voimansiirron osat , laakerit yms.

Mulla tekee ostopäätöksen rahapussi ... :roll:
Et tämmönen peli ...Onks tässä jotain mitä mun pitää tietää enenku mä lähden ajaan sillä ?
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

hintaerot

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Kyllä tosiaan kovat hintaerot, paikallisesta tarvikeliikkestä man öljynsuodatin 18 €, motonetistä tampereelta jokin muu tarvikesuodatin11€+tiivisteen petettyä öljyt pihalle ja kone leikkas kiinni, eikä motonet tullu vastaan eurollakaan eli motonetin suodatin niinpaljon kalliimpi, etten osaa eres laskee prosentteja!
Vastaa Viestiin