Sivu 1/1
LJ:n lukko ja vaihdekeppi
Lähetetty: Pe Joulu 23, 2011 10:19 am
Kirjoittaja markkuh
Onko LJ tä lukollisena, kojelaudassa kun semmoinen nappi?( siis ilmeiseti on) Ja jos se on niin minne se mahdollisesti vaikuttaa, (jos sattuu toimimaan) tasauspyörästöön vai periin?. Jostain muistelen lukeneeni että jostain numerosta tietää?
Toinen asia joka "kyselyttää" kun vaihdekepin liikkeet on kuin "joulupuuroa" hämmentäisi, onko tässä mahd samaa vikaa kuin hiacessa, että vanhemmiten väljyyttä vivuissa tai jossain muualla ja onko korjatavissa. Keppihän taitaa kuitenki mennä melko suoraan laatikkoon.
Lähetetty: Pe Joulu 23, 2011 4:36 pm
Kirjoittaja jpesala
Pakko jo kommentoida jotain . Ljiissä ei ole tasauspyörästöä kuin perissä! Mulla ollu 2Ljiitä ja yksi Rjii, niin missään ei ole ollut napilla tasuspyörästön lukkoa. Takaperässä on kitkalukko. Kojetaulussa on 4WD nappi mikä lukitsee etu-ja takakardaanin toisiinsa. Tällöin vetää yksi etupyörä ja yksi takapyörä riippuen miten tasauspyörästöt voimaa välittää samalla akselilla olevien pyörien kesken.Jos kitkalukko yhtään pitää saattaa takana vetää ajoittain molemmatkin pyörät.

En kiellä, etteikö jossain ulkomaan tuliaisessa voisi olla sähköinen takatasauspyörästön lukko.Korpivaaran myyntiesite vuodelta -88 sanoo HJ/BJ malleissa 100%lukot etu-ja takaperissä, kevyemmissä malleissa LJ70/RJ70 on luiston rajoitin takaperässä!Että sillai. Napalukot varmaankin löytyy siitä sun autosta etuakselilta, niillä lukitaan ainoastaan etuvetoakseli etupyörän napaan. Jos napalukot ei ole kiinni, niin voima ei välity etukadaanilta etupyöriin. Kardaani pyörii, mutta pyörät ei vedä vaikka 4WD napula olisi painettu pohjaan.
Epäselvyyksien välttämiseksi kannattaa aina kysyä.
t.jp
Lähetetty: Pe Joulu 23, 2011 4:41 pm
Kirjoittaja jpesala
Jäi toi vaihdekeppi asia edellisestä vuodatuksesta. Kepin juuressa on sellanen muovinen prikka, mikä vastaa kepissä olevaan puolipalloon ,mikä ajoittain murenee.... ja keppi on aika hervoton. Maksaa muutaman euron Tojota liikkeessä.Helppo vaihtaa.Painat kepin juuresta sitä metalli jutskaa alaspäin ja käännät puolikierrosta, niin keppi nousee ylös ja näet mitä on tapahtunut.
t.sama jp
Lähetetty: Pe Joulu 23, 2011 11:39 pm
Kirjoittaja markkuh
Ok, tuo eka edelleen hiukan arvoitus ja hanskalokeron kannen ohjeistukseen ei oma lontoo ilman sanakirjaa tyhjentävästi riitä, mutta eipä oo assii jäniksen selässä, käyn arjen tullen Autokaupalta tilaamassa käyttöohjekirjan (jospa vielä sais) ja tuon mainitun muoviosan. Ehkä pyhinä kerkee aluksi sanakirjan kanssa asiaan perehtymään rauhassa.
Kiitos ja Joulua
Lähetetty: Ma Joulu 26, 2011 1:36 pm
Kirjoittaja -janne-
Paremmin varustellussa VX-mallissa on keskutasauspyörästö jonka voi lukita ja napista päälle menevät etu ja takalukot (tai sitten lisävarusteena). Tälläiset tiedot luin RJ-70 vm-90 ohjekirjasta. Samanlainen kierrettävä katkaisija kuin HDJ-80sessä.
Lähetetty: Ma Joulu 26, 2011 8:01 pm
Kirjoittaja jpesala
Kaipaan tarkennusta. Onko sen ohjekirjan mukaan kojetaulussa 3 eri nappia, se mistä laitetaan 4wd päälle napissa lukee 4H, lisäksi välitasauspyörästön lukitusnappula

etu_ja takaperän lukkojen kiertokytkin? En ole koskaan nähnyt 70 sarjasen jakolaatikossa välitasauspyörästöä.Amerikan mallista löytyy Hublock nappula 4H nappulan vierestä millä lukitaan sähköiset napalukot ja erillinen etu-ja takatasauspyörästöjen lukkojen kiertokykin.Mutta ei siinäkään mallissa ole välitasauspyörästöä/ sen lukitusta. 80 ja 90 sarjasista
jatkuvanelivetoisista kylläkin löytyy nyt puhetta herättävä keski- tai välitasauspyörästö (kumpaako nimeä halutaan käyttää) ja sen lukitus.
nyt olen täyttä ymmärrystä vailla. apuva!
t.jp
Lähetetty: La Maalis 03, 2012 7:39 pm
Kirjoittaja markkuh
Lämpeni tuo talli tänään senverran että pystyi pikku asennuspuuhaan.
Vaan jopa pikkuremontilla ja osalla, siihen kepin alapäähän, tuli ihan eri peli, ja vaihteetkin löytyy kunnolla.