Kuva Kuva

HJ61 öljyvuoto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Paltsi
Viestit: 20
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 11:44 am
Paikkakunta: Lieksa

HJ61 öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

HJ rupesi jokin aika sitten tiputtelemaan öljyä tontille. Tiputtelu oli aika pientä enkä siitä huolestunut. Toista viikkoa sitten jätin auton lotkottamaan tyhjäkäyntiä kun tyhjensin jotain kamoja autosta ja kas, alle ilmestyi melkoinen lätäkkö öljyä.

Ensimmäinen ajatus on kampiakselin stefa laatikon puolelta. Konetta pesemättä ei kuitenkaan pääse öljylähdettä paikallistamaan. Venttiilikopan kannen jo kiristin kun epäilin ensin sitä syylliseksi ja löysällä se olikin, mutta vuoto jatkuu ja öljyä tulee auton käydessä pikku norona laatikon etureunaa pitkin.

Miten yleistä näissä 12HT koneissa on kannen välistä tuleva vuoto?

Pitänee lähteä pesemään tuo kone ensin että saa jonkun tolkun.
Maalainen ensimmäisessä polvessa
Paltsi
Viestit: 20
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 11:44 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Kone on pesty ja vuoto paikallistettu. Kuskin puolelta lohkon ja laatikon välistä tulee eli kallistun edelleen vahvasti sinne kampiakselin stefan puoleen. Tosiaan norona valuu eli autolla ei ajella kuin korjaamolle stefan vaihtoon.

Jostain pitäisi persaukisen löytää viissatanen laittoon, laatikkoa ei saa pihalla pudotettua, tai aina se putoaa mutta takaisin saaminen saattaa teettää töitä. Edellisen kampuran stefan vaihdostakin on kymmenen vuotta ja silloin kone oli irti ja kaveri vahti vieressä että menee varmasti oikein :oops: Pitää siis kannattaa paikallisen yrittäjän elinkeinon harjoittamista.
Maalainen ensimmäisessä polvessa
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Hemmetti jos ei ois tuo oma ruiseri tallissa levällään niin ois sen verran voinu jelpata että ois tuon stefan vaihtanu kohtuuhintaan. Mutta kannattais ehkä varata silmälaakeri ja kytkinlevykin tuohon samaan syssyyn vaihdettavaks, se kun joutuu muutenkin tuommosessa isossa autossa vähänkin vaikeammassa paikassa aika tiukille (omassa vauhtipyörä sininen kun oli vähä luistanu ja lämmenny)
Paltsi
Viestit: 20
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 11:44 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Kiitos taas kerran Touringille tarjouksesta. Taidan tähän hätään laitattaa tuon stefan ja jättää kytkimen odottamaan laatikkoremppaa. Kahisee ja rohisee jo sen verran, että voi olla jo kohtapuoliin edessä korjatun laatikon hankkiminen ja vaihtaminen kun ei omat taidot riitä laatikkoremonttiin. Ajellaan nyt tuolla laatikolla niin kauan kuin kestää.

Kytkin sinänsä pelittää hyvin, ei kiukuttele edes hevoskopin kanssa tässä vaaralla yhtään mutta varmasti se kovilla on joten vaihtaminen on järkevää vaikka varmuuden vuoksi koska se ei paljoa maksa ja kun laatikko kerran irrotetaan niin menee samaan syssyyn. Kuten sanottu, raha on nyt sinkeällä ja auto pitäisi saada liikenteeseen joten koitan pärjätä tuon stefan vaihdolla.
Maalainen ensimmäisessä polvessa
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Oletko ihan varma ettei vuoto johdu puhkiruostuneesta öljypohjasta?
Itellä joskus 61 tiputteli öljyä aika reippaasti, paikallistin vian kampuran takapään stefaan mutta loppujen lopuksi öljypohja olikin ruostunut puhki takayläreunastaan. Äkkiseltään vuodon olisi voinut kuvitella tulevan kampiakselin stefalta.
Paltsi
Viestit: 20
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 11:44 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Ei voi tietää ennenkuin avaa. onhan se mahdollista .
Maalainen ensimmäisessä polvessa
Vastaa Viestiin