Sivu 1/1
LJ-70 turbon kunnosta
Lähetetty: Pe Marras 18, 2011 12:51 pm
Kirjoittaja TURBOD42
Näin kun taas pääsin Landcruiserin omistajaksi nii täytyy heti kysellä tuon turbon kunnon perään.Vihreä turbovalo syttyy n.1500-2000rpm paikkeilla ja heittää punaista valoo jo himpan 3100rpm jälkeen ja auto tuntuu muutekin nuhaiselta, jotenkin vaparin tuntuselta!Haulla löysin jotain,et vois vaikka olla hukkaportissa jotain hämärää.Jumissa tms.Turbon alapuoli missä on ilmeisesti alipainekello on kovasti öljyisen näköinen! Tiedoista kiitollinen on hän

Lähetetty: Pe Marras 18, 2011 10:19 pm
Kirjoittaja jpesala
Vihreä valo syttyy 0.3kg ja punanen 0.7kg ahtopaineessa. Usein,kun punanen valo alkaa palaa on hukkaportin painekellon kalvo puhki. Turbo kaupasta ostat uuden kellon ja laitat sen paikalleen. Vaatii sovittelua, mikään kello ei käy "bolt on" Nuhanenhan Ljiin kone on aina vakiona.
t.jp
Lähetetty: Pe Marras 18, 2011 11:47 pm
Kirjoittaja markkuh
Oman LJn turboa kun käytin pajalla nii sanoivat siellä että ko alkuperäisen turbon elinkaari on yleensä 300 tkm kohdalla täysi. Niin minunkin mutikkassa, pakopesä halki vähintään, samoin oli halki toisessa jota pidin alunperin parempana, ja jotain häikkää niissä läpysköissä, liekö se se hukkaportti. Kallis oli korjata.
Lähetetty: La Marras 19, 2011 10:11 pm
Kirjoittaja jpesala
Niin, eihän sieltä "hajoa" kuin laakerit. Täydellinen korjaussarja makso postikuluineen usasta vähän vaille 2sataa. Helppo homma vaihtaa laakerit itsekin. Purkaessa pitää vain merkata se pääty mutterin asento ja roottorin siipi, että pysyy tasapainossa. Siinä mutterissa on väärän kätinen jenka!
Hiililaakerin asennuksessa vain malttia ja huolellisuutta.
Pakopesä halki siitä hukkaportin reijän reunasta ei haittaa mitään.
Eihän se turbo mitään avaruustekniikkaa ole.Kasa rautaa.
t.jp
Lähetetty: Su Marras 20, 2011 11:29 am
Kirjoittaja TURBOD42
Kiitokset tiedoista

Jos tuota turboa rupeis ehjäämään nii missähän olis lähin turbotietäjä täällä Hämeessä kun en oo ikinä ite vielä turboo laitellu

On noissa muissa hojottimissa aina ollu turbot ok!Ite saan kyl irti ja laite saa vielä kyydityksenkin ku vaa tietää minne

Lähetetty: Su Marras 20, 2011 11:50 am
Kirjoittaja Antsa
Nii ennen kun purat sitä enemmän niin tarkista se hukkaportin letku että on kiinni ja ehjä.
Ja se hukkaportin kello että onko ehjä ja ettei siellä ole mitään omia jousiviritelmiä.
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2011 9:25 pm
Kirjoittaja TURBOD42
Juu nääs läjän turbo oli kunnossa,samaten kello toimii!Säätivät hieman pumpusta lisää soppaa.Kyllähän se meno hieman piristyi,mutta jotain vielä kaipais.Mitenkä tuon HJ-61 turbo esim sopisi tuonne konehuoneeseen..eikös se ole karvan isompi ja kuinkahan paljon joutuis pajottaan et sopis????Vai onko turhaa touhua?Sen verran hain tietoa et läjän turbo on ct20 ja olikos se nyt sitte HJ:n ct26? Kiitosta etukäteen!
Lähetetty: Ke Joulu 28, 2011 9:18 am
Kirjoittaja jpesala
Koetappas ottaa yhteyttä Puluun, niin alkaa 2LT "laulaa"
t.jp
Lähetetty: To Joulu 29, 2011 10:00 pm
Kirjoittaja TURBOD42
Laittelin viestiä Pululle,katotaan miten käy!!!